Una col·lecció de nines amb síndrome de Down feta en Onil, millor joguet del 2020

 

Una col·lecció composta per quatre ninots de diferents races amb síndrome de Down ha sigut triat el millor joguet de 2020 per la patronal nacional del sector, l’Associació Espanyola de Fabricants de Joguets (AEFJ).

 

Es tracta d’una col·lecció del fabricant Miniland, radicat en la localitat d’Onil, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), que consta de dos xiquets i dos xiquetes d’aspecte caucàsic i africà amb els trets propis de les persones amb síndrome de Down.

 

L’AEFJ, que té la seua seu en la localitat d’Ibi, en la mateixa comarca, i el president de la que és José Antonio Pastor, ha informat que l’objectiu d’esta col·lecció és «normalitzar i integrar des de la infància d’esta classe de col·lectius».

 

«El regal ideal per al Nadal»

Per això, la patronal nacional dels jogueters considera que este regal pot ser una «opció ideal» per a començar a elaborar la carta a les seues Majestats els Reis Mags d’Orient en un any especialment complicat per la incertesa que genera la pandèmia sanitària del Covid-19.

 

Un jurat d’experts compost per professionals de la investigació, pedagogia, consumisc mitjans de comunicació i distribució, entre altres, ha decidit este premi al millor joguet de l’any que s’emporta la col·lecció treta per Miniland. El jurat ha valorat l’aposta d’esta empresa alacantina per crear una línia de ninots de diferents races que facilita la normalització a través del «foment del respecte a la diversitat, la tolerància i la integració».

Últimes notícies

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.

Xavi Albert fixa el repte de connectar amb La Fonteta sense rebaixar les expectatives

El nou entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, vol que lafició es veja reflectida en el joc i els valors de lequip, sense caure en comparacions amb la temporada anterior però tampoc rebaixar les expectatives.

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.

Detingut a València per gravar i assetjar set menors, entre elles la seua fillastra

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 51 anys acusat de gravar i assetjar huit dones, set d’elles menors, inclosa la seua fillastra. Ha quedat en llibertat amb una ordre d’allunyament mentres es revisa el material intervingut.

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.