Una col·lecció de nines amb síndrome de Down feta en Onil, millor joguet del 2020

 

Una col·lecció composta per quatre ninots de diferents races amb síndrome de Down ha sigut triat el millor joguet de 2020 per la patronal nacional del sector, l’Associació Espanyola de Fabricants de Joguets (AEFJ).

 

Es tracta d’una col·lecció del fabricant Miniland, radicat en la localitat d’Onil, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), que consta de dos xiquets i dos xiquetes d’aspecte caucàsic i africà amb els trets propis de les persones amb síndrome de Down.

 

L’AEFJ, que té la seua seu en la localitat d’Ibi, en la mateixa comarca, i el president de la que és José Antonio Pastor, ha informat que l’objectiu d’esta col·lecció és «normalitzar i integrar des de la infància d’esta classe de col·lectius».

 

«El regal ideal per al Nadal»

Per això, la patronal nacional dels jogueters considera que este regal pot ser una «opció ideal» per a començar a elaborar la carta a les seues Majestats els Reis Mags d’Orient en un any especialment complicat per la incertesa que genera la pandèmia sanitària del Covid-19.

 

Un jurat d’experts compost per professionals de la investigació, pedagogia, consumisc mitjans de comunicació i distribució, entre altres, ha decidit este premi al millor joguet de l’any que s’emporta la col·lecció treta per Miniland. El jurat ha valorat l’aposta d’esta empresa alacantina per crear una línia de ninots de diferents races que facilita la normalització a través del «foment del respecte a la diversitat, la tolerància i la integració».

Últimes notícies

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.