12.9 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Una col·lecció de nines amb síndrome de Down feta en Onil, millor joguet del 2020

 

Una col·lecció composta per quatre ninots de diferents races amb síndrome de Down ha sigut triat el millor joguet de 2020 per la patronal nacional del sector, l’Associació Espanyola de Fabricants de Joguets (AEFJ).

 

Es tracta d’una col·lecció del fabricant Miniland, radicat en la localitat d’Onil, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), que consta de dos xiquets i dos xiquetes d’aspecte caucàsic i africà amb els trets propis de les persones amb síndrome de Down.

 

L’AEFJ, que té la seua seu en la localitat d’Ibi, en la mateixa comarca, i el president de la que és José Antonio Pastor, ha informat que l’objectiu d’esta col·lecció és «normalitzar i integrar des de la infància d’esta classe de col·lectius».

 

«El regal ideal per al Nadal»

Per això, la patronal nacional dels jogueters considera que este regal pot ser una «opció ideal» per a començar a elaborar la carta a les seues Majestats els Reis Mags d’Orient en un any especialment complicat per la incertesa que genera la pandèmia sanitària del Covid-19.

 

Un jurat d’experts compost per professionals de la investigació, pedagogia, consumisc mitjans de comunicació i distribució, entre altres, ha decidit este premi al millor joguet de l’any que s’emporta la col·lecció treta per Miniland. El jurat ha valorat l’aposta d’esta empresa alacantina per crear una línia de ninots de diferents races que facilita la normalització a través del «foment del respecte a la diversitat, la tolerància i la integració».

Últimes notícies

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'assassinat d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga la mort d'un xiquet de 13 anys comesa este dissabte a la vesprada a Sueca, després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.