Una col·lecció de nines amb síndrome de Down feta en Onil, millor joguet del 2020

 

Una col·lecció composta per quatre ninots de diferents races amb síndrome de Down ha sigut triat el millor joguet de 2020 per la patronal nacional del sector, l’Associació Espanyola de Fabricants de Joguets (AEFJ).

 

Es tracta d’una col·lecció del fabricant Miniland, radicat en la localitat d’Onil, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), que consta de dos xiquets i dos xiquetes d’aspecte caucàsic i africà amb els trets propis de les persones amb síndrome de Down.

 

L’AEFJ, que té la seua seu en la localitat d’Ibi, en la mateixa comarca, i el president de la que és José Antonio Pastor, ha informat que l’objectiu d’esta col·lecció és «normalitzar i integrar des de la infància d’esta classe de col·lectius».

 

«El regal ideal per al Nadal»

Per això, la patronal nacional dels jogueters considera que este regal pot ser una «opció ideal» per a començar a elaborar la carta a les seues Majestats els Reis Mags d’Orient en un any especialment complicat per la incertesa que genera la pandèmia sanitària del Covid-19.

 

Un jurat d’experts compost per professionals de la investigació, pedagogia, consumisc mitjans de comunicació i distribució, entre altres, ha decidit este premi al millor joguet de l’any que s’emporta la col·lecció treta per Miniland. El jurat ha valorat l’aposta d’esta empresa alacantina per crear una línia de ninots de diferents races que facilita la normalització a través del «foment del respecte a la diversitat, la tolerància i la integració».

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.