Colorit i original nou carrer peatonal en Benicalap

Carrer

El colorit disseny del carrer de Toixa, en el barri de Benicalap | Ajuntament de València

 

València ha obert un nou carrer en la zona del Nou Mestalla, en el barri de Benicalap, amb un aspecte original i diferent. D’esta forma ho ha anunciat en un comunicat este dimecres l’ajuntament del ‘Cap i Casal’.

 

Esta infraestructura busca la millora en l’accessibilitat de l’entorn del nou camp de futbol, un augment de la seguretat entorn de les zones escolars, la reducció de la contaminació acústica i la creació d’un nou i atractiu recorregut per als vianants. A demés, s’ha millorat l’entorn dels dos col·legis que hi ha en la zona i s’ha creat la primera experiència de ‘Callejugando’ de la ciutat.

 

Les obres busquen generar un espai per als vianants de 300 metres lineals, que va des de la plaça de l’església de Benicalap fins pràcticament el Nou Mestalla. A demés de la conversió en zona de vianants i l’ampliació de voreres del carrer Josep Grollo, una altra de les prioritats ha sigut millorar l’accessibilitat en un barri com el de Benicalap, amb l’adaptació de 27 passos de vianants i 51 rampes», han destacat des del consistori valencià.

 

Estos treballs, per un import de més de 250.000 euros, han sigut a càrrec del València Club de Futbol, amb el que en el seu moment es va signar una Actuació Territorial Estratègica (ATE). «Estava molts anys sense executar i, per això, des del Govern de la Nau, en el mandat anterior, exigirem que s’executaren estes contraprestacions que havia de donar al barri de Benicalap.

 

«El nou estadi és important per a la ciutat, no sols per a este barri i, per este motiu, el Nou Mestalla s’ha de fer sí o sí. L’obra no pot quedar parada sine die, cal donar una resposta i una solució», ha afirmat la vicealcaldessa Sandra Gómez.

 

La principal actuació ha tingut lloc al carrer de Toixa i ha consistit en la conversió en zona de vianants d’esta, l’adequació de les zones pròximes gràcies el projecte ‘Callejugando’, «amb el que es pretén dotar a la ciutat d’espais inspiradors, atractius i transversals especialment dedicats als xiquets i xiquetes».

 

S’ha procedit a l’ampliació de les voreres dels números imparells al carrer de José Grollo, des del número 63 fins a l’entrada del col·legi de la Nostra Senyora del Carme i de Sant Vicent de Paul i l’ampliació de la vorera dels números parells, de tal manera que s’abaste tot l’ample del carrer de Juan de la Encina.

 

Estes ampliacions asseguren un recorregut per als vianants de 300 metres lineals des de la plaça Nova de l’Església fins a la plaça de Vicent Andrés Estellés, passant per carrer de Juan del Encina, Josep Grollo, Toixa, avinguda de Burjassot i carrer de Florista.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.