Colorit i original nou carrer peatonal en Benicalap

Carrer

El colorit disseny del carrer de Toixa, en el barri de Benicalap | Ajuntament de València

 

València ha obert un nou carrer en la zona del Nou Mestalla, en el barri de Benicalap, amb un aspecte original i diferent. D’esta forma ho ha anunciat en un comunicat este dimecres l’ajuntament del ‘Cap i Casal’.

 

Esta infraestructura busca la millora en l’accessibilitat de l’entorn del nou camp de futbol, un augment de la seguretat entorn de les zones escolars, la reducció de la contaminació acústica i la creació d’un nou i atractiu recorregut per als vianants. A demés, s’ha millorat l’entorn dels dos col·legis que hi ha en la zona i s’ha creat la primera experiència de ‘Callejugando’ de la ciutat.

 

Les obres busquen generar un espai per als vianants de 300 metres lineals, que va des de la plaça de l’església de Benicalap fins pràcticament el Nou Mestalla. A demés de la conversió en zona de vianants i l’ampliació de voreres del carrer Josep Grollo, una altra de les prioritats ha sigut millorar l’accessibilitat en un barri com el de Benicalap, amb l’adaptació de 27 passos de vianants i 51 rampes», han destacat des del consistori valencià.

 

Estos treballs, per un import de més de 250.000 euros, han sigut a càrrec del València Club de Futbol, amb el que en el seu moment es va signar una Actuació Territorial Estratègica (ATE). «Estava molts anys sense executar i, per això, des del Govern de la Nau, en el mandat anterior, exigirem que s’executaren estes contraprestacions que havia de donar al barri de Benicalap.

 

«El nou estadi és important per a la ciutat, no sols per a este barri i, per este motiu, el Nou Mestalla s’ha de fer sí o sí. L’obra no pot quedar parada sine die, cal donar una resposta i una solució», ha afirmat la vicealcaldessa Sandra Gómez.

 

La principal actuació ha tingut lloc al carrer de Toixa i ha consistit en la conversió en zona de vianants d’esta, l’adequació de les zones pròximes gràcies el projecte ‘Callejugando’, «amb el que es pretén dotar a la ciutat d’espais inspiradors, atractius i transversals especialment dedicats als xiquets i xiquetes».

 

S’ha procedit a l’ampliació de les voreres dels números imparells al carrer de José Grollo, des del número 63 fins a l’entrada del col·legi de la Nostra Senyora del Carme i de Sant Vicent de Paul i l’ampliació de la vorera dels números parells, de tal manera que s’abaste tot l’ample del carrer de Juan de la Encina.

 

Estes ampliacions asseguren un recorregut per als vianants de 300 metres lineals des de la plaça Nova de l’Església fins a la plaça de Vicent Andrés Estellés, passant per carrer de Juan del Encina, Josep Grollo, Toixa, avinguda de Burjassot i carrer de Florista.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.