Colorit i original nou carrer peatonal en Benicalap

Carrer

El colorit disseny del carrer de Toixa, en el barri de Benicalap | Ajuntament de València

 

València ha obert un nou carrer en la zona del Nou Mestalla, en el barri de Benicalap, amb un aspecte original i diferent. D’esta forma ho ha anunciat en un comunicat este dimecres l’ajuntament del ‘Cap i Casal’.

 

Esta infraestructura busca la millora en l’accessibilitat de l’entorn del nou camp de futbol, un augment de la seguretat entorn de les zones escolars, la reducció de la contaminació acústica i la creació d’un nou i atractiu recorregut per als vianants. A demés, s’ha millorat l’entorn dels dos col·legis que hi ha en la zona i s’ha creat la primera experiència de ‘Callejugando’ de la ciutat.

 

Les obres busquen generar un espai per als vianants de 300 metres lineals, que va des de la plaça de l’església de Benicalap fins pràcticament el Nou Mestalla. A demés de la conversió en zona de vianants i l’ampliació de voreres del carrer Josep Grollo, una altra de les prioritats ha sigut millorar l’accessibilitat en un barri com el de Benicalap, amb l’adaptació de 27 passos de vianants i 51 rampes», han destacat des del consistori valencià.

 

Estos treballs, per un import de més de 250.000 euros, han sigut a càrrec del València Club de Futbol, amb el que en el seu moment es va signar una Actuació Territorial Estratègica (ATE). «Estava molts anys sense executar i, per això, des del Govern de la Nau, en el mandat anterior, exigirem que s’executaren estes contraprestacions que havia de donar al barri de Benicalap.

 

«El nou estadi és important per a la ciutat, no sols per a este barri i, per este motiu, el Nou Mestalla s’ha de fer sí o sí. L’obra no pot quedar parada sine die, cal donar una resposta i una solució», ha afirmat la vicealcaldessa Sandra Gómez.

 

La principal actuació ha tingut lloc al carrer de Toixa i ha consistit en la conversió en zona de vianants d’esta, l’adequació de les zones pròximes gràcies el projecte ‘Callejugando’, «amb el que es pretén dotar a la ciutat d’espais inspiradors, atractius i transversals especialment dedicats als xiquets i xiquetes».

 

S’ha procedit a l’ampliació de les voreres dels números imparells al carrer de José Grollo, des del número 63 fins a l’entrada del col·legi de la Nostra Senyora del Carme i de Sant Vicent de Paul i l’ampliació de la vorera dels números parells, de tal manera que s’abaste tot l’ample del carrer de Juan de la Encina.

 

Estes ampliacions asseguren un recorregut per als vianants de 300 metres lineals des de la plaça Nova de l’Església fins a la plaça de Vicent Andrés Estellés, passant per carrer de Juan del Encina, Josep Grollo, Toixa, avinguda de Burjassot i carrer de Florista.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts els quatre autors d’un intent de segrest frustrat pel gos de la víctima a Polinyà de Xúquer

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre integrants d'un grup criminal que va intentar segrestar una dona en el seu domicili de Polinyà de Xúquer. El rapte es va frustrar quan el gos de la víctima va mossegar a un dels assaltants, la qual cosa va desencadenar una investigació en tres fases.

Marxa lenta de VTC provoca embossos i corts en vies clau de València

La marxa lenta de VTC contra el decret de la Generalitat que limita la seua activitat provoca congestió en artèries principals de València i el tall de Sant Vicent Màrtir. Dos columnes han eixit des de Pista de Silla i Corts Valencianes i confluïxen en el centre per a finalitzar davant la Conselleria de Transports.

La capella ardent d’Antonio Tejero s’instal·la en un tanatori de Xàtiva

El tanatori Servisa de Xàtiva acull la capella ardent de l'ex tinent coronel Antonio Tejero, mort als 93 anys. El funeral està previst esta vesprada en la capella de la Costera i l'accés a la vetla és només per a la família.

El preu de la vivenda bat rècord: puja un 7,5% en 2025 i un 9,4% en la Comunitat Valenciana

El preu mitjà va aconseguir 1.902 euros/m², un 7,5% més que en 2024, i va superar el pic de 2007. Les compravendes van créixer un 4,4% i les hipoteques un 13,7%.

Les cendres d’Antonio Tejero reposaran en Torre de la Mar al costat de la seua esposa

La família preveu traslladar les cendres de l'extinent coronel a Torre de la Mar, on va residir. Seran depositades al costat de la seua esposa i la data encara es desconeix

Cel buidat i boires a l’alba en la Comunitat Valenciana este dijous, amb temperatures sense canvis

Jornada estable en la Comunitat Valenciana: cels buidats, núvols baixos i boires a primeres hores i termòmetres sense variacions. El divendres seguirà el temps tranquil, amb núvols alts a la vesprada.

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira mentres rebia tractament a domicili

Antonio Tejero, ex tinent coronel de la Guàrdia Civil i protagonista del 23F, ha mort als 93 anys a la seua casa d'Alzira, on rebia atenció a domicili. La vetla i la cremació es realitzaran a Xàtiva.

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.