Colorit i original nou carrer peatonal en Benicalap

Carrer

El colorit disseny del carrer de Toixa, en el barri de Benicalap | Ajuntament de València

 

València ha obert un nou carrer en la zona del Nou Mestalla, en el barri de Benicalap, amb un aspecte original i diferent. D’esta forma ho ha anunciat en un comunicat este dimecres l’ajuntament del ‘Cap i Casal’.

 

Esta infraestructura busca la millora en l’accessibilitat de l’entorn del nou camp de futbol, un augment de la seguretat entorn de les zones escolars, la reducció de la contaminació acústica i la creació d’un nou i atractiu recorregut per als vianants. A demés, s’ha millorat l’entorn dels dos col·legis que hi ha en la zona i s’ha creat la primera experiència de ‘Callejugando’ de la ciutat.

 

Les obres busquen generar un espai per als vianants de 300 metres lineals, que va des de la plaça de l’església de Benicalap fins pràcticament el Nou Mestalla. A demés de la conversió en zona de vianants i l’ampliació de voreres del carrer Josep Grollo, una altra de les prioritats ha sigut millorar l’accessibilitat en un barri com el de Benicalap, amb l’adaptació de 27 passos de vianants i 51 rampes», han destacat des del consistori valencià.

 

Estos treballs, per un import de més de 250.000 euros, han sigut a càrrec del València Club de Futbol, amb el que en el seu moment es va signar una Actuació Territorial Estratègica (ATE). «Estava molts anys sense executar i, per això, des del Govern de la Nau, en el mandat anterior, exigirem que s’executaren estes contraprestacions que havia de donar al barri de Benicalap.

 

«El nou estadi és important per a la ciutat, no sols per a este barri i, per este motiu, el Nou Mestalla s’ha de fer sí o sí. L’obra no pot quedar parada sine die, cal donar una resposta i una solució», ha afirmat la vicealcaldessa Sandra Gómez.

 

La principal actuació ha tingut lloc al carrer de Toixa i ha consistit en la conversió en zona de vianants d’esta, l’adequació de les zones pròximes gràcies el projecte ‘Callejugando’, «amb el que es pretén dotar a la ciutat d’espais inspiradors, atractius i transversals especialment dedicats als xiquets i xiquetes».

 

S’ha procedit a l’ampliació de les voreres dels números imparells al carrer de José Grollo, des del número 63 fins a l’entrada del col·legi de la Nostra Senyora del Carme i de Sant Vicent de Paul i l’ampliació de la vorera dels números parells, de tal manera que s’abaste tot l’ample del carrer de Juan de la Encina.

 

Estes ampliacions asseguren un recorregut per als vianants de 300 metres lineals des de la plaça Nova de l’Església fins a la plaça de Vicent Andrés Estellés, passant per carrer de Juan del Encina, Josep Grollo, Toixa, avinguda de Burjassot i carrer de Florista.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.

Del somni a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid tanca una segona etapa al Valencia Basket marcada, com la primera, per l’eufòria inicial, els títols i una ruptura controvertida amb el club i l’afició.