Conductors de l’EMT rebutgen els colors dels nous uniformes

 

Els conductors de l’Empresa Municipal de Transport (EMT) de València han mostrat el seu «total rebuig» als «colorits tan ‘variopintos’» —rosa, morat, verd i taronja— que l’empresa ha optat per als nous uniformes i que, segons els sindicats, serà un argument més per a la vaga que tenen prevista.

  

Així ho ha manifestat a EFE el president del comitè d’empresa de l’EMT, Adolfo Cruz, qui ha reconegut que «es va pactar millorar la vestimenta actual però en cap moment es va parlar de posar uns colorits tan ‘variopintos’ per a la figura del conductor».

    

Fonts de la direcció de l’EMT han explicat que els sindicats van participar en el plec de condicions tècniques per als nous uniformes que són «més funcionals, còmodes i més econòmics».

 

Els treballadors estan votant però «en contra d’aquests colors»

  

Han explicat que es van pactar la millora de les qualitats tant de les camises, que ara ja no porten el coll rígid perquè s’ha eliminat l’obligació de portar corbata, com dels pantalons, que inclouen com a opcional el curt, i dels jerseis, que abans eren «cent per cent polièster i ara barregen polièster i llana».

  

Les mateixes fonts han indicat que l’empresa adjudicatària els va presentar una paleta de colors i es van triar aquests quatre i ara han donat als treballadors l’oportunitat de votar —fins al pròxim dia 20 de desembre— sobre els nous uniformes. «Hem posat una varietat i els escoltarem», han assegurat.

    

Cruz ha reconegut que els treballadors estan votant però «en contra d’aquests colors tan moderns que ha proposat l’empresa» i que ja han sigut motiu per a fer memes a la seua costa, que els fan sentir-se «atacats» en la seua integritat.

 

El comitè d’empresa ànima als treballadors a «que no utilitzen els nous uniformes»

  

«Si volem respecte i que la figura del conductor siga seriosa i responsable, amb aquest tipus de vestimenta entenem que no és la millor línia a seguir», ha apuntat Cruz, qui ha demanat a l’empresa «mantenir el que tenim amb una millora de la qualitat i la vestimenta però no dels colors». Actualment, l’uniforme dels conductors és de pantalons llargs i suèter blau marí i camisa en blau clar.

  

«L’empresa a dia de hui, diu que manté la proposta», ha explicat Cruz, qui ha posat l’accent que aquest dimecres van presentar un escrit de disconformitat en el Comitè de Seguretat i Salut per l’assumpte de la roba perquè entenien que «no ve al cas aquest nou aire que volen donar-li a la roba dels treballadors».

    

El comitè d’empresa va a enviar un escrit a tots els treballadors per a demanar-los «que no utilitzen els nous uniformes» i seguisquen utilitzant els mateixos i insta a l’empresa a «millorar el que tenim actualment».

  

Per al representant sindical aquesta nova polèmica, serà «un motiu més» per a la vaga que tenen previst proposar en l’assemblea del pròxim dilluns, dia 17 de desembre.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Vida nocturna i experiències de benestar per a adults a València

Descobreix les experiències de benestar a València, des de la seua rica cultura gastronòmica fins a activitats d'oci relaxants.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.