Conductors de l’EMT rebutgen els colors dels nous uniformes

 

Els conductors de l’Empresa Municipal de Transport (EMT) de València han mostrat el seu «total rebuig» als «colorits tan ‘variopintos’» —rosa, morat, verd i taronja— que l’empresa ha optat per als nous uniformes i que, segons els sindicats, serà un argument més per a la vaga que tenen prevista.

  

Així ho ha manifestat a EFE el president del comitè d’empresa de l’EMT, Adolfo Cruz, qui ha reconegut que «es va pactar millorar la vestimenta actual però en cap moment es va parlar de posar uns colorits tan ‘variopintos’ per a la figura del conductor».

    

Fonts de la direcció de l’EMT han explicat que els sindicats van participar en el plec de condicions tècniques per als nous uniformes que són «més funcionals, còmodes i més econòmics».

 

Els treballadors estan votant però «en contra d’aquests colors»

  

Han explicat que es van pactar la millora de les qualitats tant de les camises, que ara ja no porten el coll rígid perquè s’ha eliminat l’obligació de portar corbata, com dels pantalons, que inclouen com a opcional el curt, i dels jerseis, que abans eren «cent per cent polièster i ara barregen polièster i llana».

  

Les mateixes fonts han indicat que l’empresa adjudicatària els va presentar una paleta de colors i es van triar aquests quatre i ara han donat als treballadors l’oportunitat de votar —fins al pròxim dia 20 de desembre— sobre els nous uniformes. «Hem posat una varietat i els escoltarem», han assegurat.

    

Cruz ha reconegut que els treballadors estan votant però «en contra d’aquests colors tan moderns que ha proposat l’empresa» i que ja han sigut motiu per a fer memes a la seua costa, que els fan sentir-se «atacats» en la seua integritat.

 

El comitè d’empresa ànima als treballadors a «que no utilitzen els nous uniformes»

  

«Si volem respecte i que la figura del conductor siga seriosa i responsable, amb aquest tipus de vestimenta entenem que no és la millor línia a seguir», ha apuntat Cruz, qui ha demanat a l’empresa «mantenir el que tenim amb una millora de la qualitat i la vestimenta però no dels colors». Actualment, l’uniforme dels conductors és de pantalons llargs i suèter blau marí i camisa en blau clar.

  

«L’empresa a dia de hui, diu que manté la proposta», ha explicat Cruz, qui ha posat l’accent que aquest dimecres van presentar un escrit de disconformitat en el Comitè de Seguretat i Salut per l’assumpte de la roba perquè entenien que «no ve al cas aquest nou aire que volen donar-li a la roba dels treballadors».

    

El comitè d’empresa va a enviar un escrit a tots els treballadors per a demanar-los «que no utilitzen els nous uniformes» i seguisquen utilitzant els mateixos i insta a l’empresa a «millorar el que tenim actualment».

  

Per al representant sindical aquesta nova polèmica, serà «un motiu més» per a la vaga que tenen previst proposar en l’assemblea del pròxim dilluns, dia 17 de desembre.

 

Últimes notícies

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.

El gran incendi de la Vall d’Uixó obliga a desallotjar 16.000 persones

El nombre de persones evacuades per l'incendi declarat dissabte a la Vall d'Uixó ascendeix ja a més de 16.000, després del desallotjament preventiu esta matinada d'uns mil veïns del barri Texas.

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.