Conductors de l’EMT rebutgen els colors dels nous uniformes

 

Els conductors de l’Empresa Municipal de Transport (EMT) de València han mostrat el seu «total rebuig» als «colorits tan ‘variopintos’» —rosa, morat, verd i taronja— que l’empresa ha optat per als nous uniformes i que, segons els sindicats, serà un argument més per a la vaga que tenen prevista.

  

Així ho ha manifestat a EFE el president del comitè d’empresa de l’EMT, Adolfo Cruz, qui ha reconegut que «es va pactar millorar la vestimenta actual però en cap moment es va parlar de posar uns colorits tan ‘variopintos’ per a la figura del conductor».

    

Fonts de la direcció de l’EMT han explicat que els sindicats van participar en el plec de condicions tècniques per als nous uniformes que són «més funcionals, còmodes i més econòmics».

 

Els treballadors estan votant però «en contra d’aquests colors»

  

Han explicat que es van pactar la millora de les qualitats tant de les camises, que ara ja no porten el coll rígid perquè s’ha eliminat l’obligació de portar corbata, com dels pantalons, que inclouen com a opcional el curt, i dels jerseis, que abans eren «cent per cent polièster i ara barregen polièster i llana».

  

Les mateixes fonts han indicat que l’empresa adjudicatària els va presentar una paleta de colors i es van triar aquests quatre i ara han donat als treballadors l’oportunitat de votar —fins al pròxim dia 20 de desembre— sobre els nous uniformes. «Hem posat una varietat i els escoltarem», han assegurat.

    

Cruz ha reconegut que els treballadors estan votant però «en contra d’aquests colors tan moderns que ha proposat l’empresa» i que ja han sigut motiu per a fer memes a la seua costa, que els fan sentir-se «atacats» en la seua integritat.

 

El comitè d’empresa ànima als treballadors a «que no utilitzen els nous uniformes»

  

«Si volem respecte i que la figura del conductor siga seriosa i responsable, amb aquest tipus de vestimenta entenem que no és la millor línia a seguir», ha apuntat Cruz, qui ha demanat a l’empresa «mantenir el que tenim amb una millora de la qualitat i la vestimenta però no dels colors». Actualment, l’uniforme dels conductors és de pantalons llargs i suèter blau marí i camisa en blau clar.

  

«L’empresa a dia de hui, diu que manté la proposta», ha explicat Cruz, qui ha posat l’accent que aquest dimecres van presentar un escrit de disconformitat en el Comitè de Seguretat i Salut per l’assumpte de la roba perquè entenien que «no ve al cas aquest nou aire que volen donar-li a la roba dels treballadors».

    

El comitè d’empresa va a enviar un escrit a tots els treballadors per a demanar-los «que no utilitzen els nous uniformes» i seguisquen utilitzant els mateixos i insta a l’empresa a «millorar el que tenim actualment».

  

Per al representant sindical aquesta nova polèmica, serà «un motiu més» per a la vaga que tenen previst proposar en l’assemblea del pròxim dilluns, dia 17 de desembre.

 

Anuncios

Últimes notícies

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.

Un regidor del PSPV denuncia a un edil del PP per amenaces després d’un ple a Redován

Un regidor del PSPV a Redován ha denunciat a un edil del PP per suposades amenaces i intent d'agressió després del ple del 26 de març, fets que ja investiga la Guàrdia Civil.

La sinistralitat viària cau en la Comunitat Valenciana amb 19 morts en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana registra 19 morts en carretera en el primer trimestre, 13 menys que un any abans, en un context de rècord de seguretat viària a Espanya.