Conductors de l’EMT rebutgen els colors dels nous uniformes

 

Els conductors de l’Empresa Municipal de Transport (EMT) de València han mostrat el seu «total rebuig» als «colorits tan ‘variopintos’» —rosa, morat, verd i taronja— que l’empresa ha optat per als nous uniformes i que, segons els sindicats, serà un argument més per a la vaga que tenen prevista.

  

Així ho ha manifestat a EFE el president del comitè d’empresa de l’EMT, Adolfo Cruz, qui ha reconegut que «es va pactar millorar la vestimenta actual però en cap moment es va parlar de posar uns colorits tan ‘variopintos’ per a la figura del conductor».

    

Fonts de la direcció de l’EMT han explicat que els sindicats van participar en el plec de condicions tècniques per als nous uniformes que són «més funcionals, còmodes i més econòmics».

 

Els treballadors estan votant però «en contra d’aquests colors»

  

Han explicat que es van pactar la millora de les qualitats tant de les camises, que ara ja no porten el coll rígid perquè s’ha eliminat l’obligació de portar corbata, com dels pantalons, que inclouen com a opcional el curt, i dels jerseis, que abans eren «cent per cent polièster i ara barregen polièster i llana».

  

Les mateixes fonts han indicat que l’empresa adjudicatària els va presentar una paleta de colors i es van triar aquests quatre i ara han donat als treballadors l’oportunitat de votar —fins al pròxim dia 20 de desembre— sobre els nous uniformes. «Hem posat una varietat i els escoltarem», han assegurat.

    

Cruz ha reconegut que els treballadors estan votant però «en contra d’aquests colors tan moderns que ha proposat l’empresa» i que ja han sigut motiu per a fer memes a la seua costa, que els fan sentir-se «atacats» en la seua integritat.

 

El comitè d’empresa ànima als treballadors a «que no utilitzen els nous uniformes»

  

«Si volem respecte i que la figura del conductor siga seriosa i responsable, amb aquest tipus de vestimenta entenem que no és la millor línia a seguir», ha apuntat Cruz, qui ha demanat a l’empresa «mantenir el que tenim amb una millora de la qualitat i la vestimenta però no dels colors». Actualment, l’uniforme dels conductors és de pantalons llargs i suèter blau marí i camisa en blau clar.

  

«L’empresa a dia de hui, diu que manté la proposta», ha explicat Cruz, qui ha posat l’accent que aquest dimecres van presentar un escrit de disconformitat en el Comitè de Seguretat i Salut per l’assumpte de la roba perquè entenien que «no ve al cas aquest nou aire que volen donar-li a la roba dels treballadors».

    

El comitè d’empresa va a enviar un escrit a tots els treballadors per a demanar-los «que no utilitzen els nous uniformes» i seguisquen utilitzant els mateixos i insta a l’empresa a «millorar el que tenim actualment».

  

Per al representant sindical aquesta nova polèmica, serà «un motiu més» per a la vaga que tenen previst proposar en l’assemblea del pròxim dilluns, dia 17 de desembre.

 

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.