Els contagis per coronavirus en Espanya continuen creixent un dia més. El Ministeri de Sanitat ha publicat l’última actualització este divendres, 4 de setembre, quan el país està a les portes de la tornada a l’escola. I els números no poden ser més clars: s’han diagnosticat 10.476 casos nous de coronavirus en les últimes 24 hores, vora 1.500 casos més que ahir. Per tant, el total d’infectats espanyols ara com ara, des que va començar la pandèmia, puja als 498.989 contagis.
D’altra banda, Sanitat notifica les defuncions en sèries setmanals i no diàriament. En l’última actualització, el Ministeri ha informat de 256 defuncions per coronavirus, 67 més que ahir, en els últims 7 dies. Per la seua part, el balanç total és de 29.418, 184 més que el dimarts.
Este dimecres, Madrid continua sent la comunitat autònoma amb més nous casos notificats en les últimes hores, amb un total de 1.462, més del doble de la següent comunitat autònoma més afectada, el País Basc, que n’informa de 678. A demés, la regió amb més defuncions en els últims 7 dies també ha sigut Madrid, amb 94 morts, a gran distància de la segona, Aragó, amb 30.