10.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Tornen a repuntar els morts i els contagis en Espanya esta setmana

 

Repunten, una altra volta, les dades de morts i infectats en Espanya esta setmana, en este divendres 22 de maig. Les xifres de hui ja inclouen les xifres catalanes, que ahir no van estar presents per problemes no precisats, cosa que podria fer que la progressió entre dijous i divendres no fora real. Les dades de hui, a demés, estan a les portes d’una Espanya en fase 1 i 2 a nivell general.

 

Segons l’última actualització del Ministeri de Sanitat feta a les 17.00 hores de la vesprada, en les últimes 24 hores s’han detectat 446 casos amb proves PCR –102 casos més que ahir (sense xifres catalanes) i 30 més que despús-ahir (amb les xifres catalanes incloses)– i han mort 56 persones –6 persones més que ahir (sense xifres catalanes), però 39 menys que el dimecres (amb xifres catalanes). Amb estos números en la mà, podem concloure que els nous infectats i morts estan tendint a estabilitzar-se, però presenten una lleugera variació a l’alça.. Les dades d’ahir d’infectats i morts nous eren de 344 casos nous i 48 morts, respectivament.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els catalans lideren el volum de contagis nous, tot i que les xifres poden ser enganyoses

Des de què començà la pandèmia, en el nostre país s’han contagiat 234.824 persones, mentres que 27.992 n’han mort. Per comunitats autònomes, Catalunya és qui més infectats nous notifica (150), comptant xifres que no només es compten com a d’ahir, sinó d’altres dies de la setmana. Després dels catalans, Madrid (amb 53), Castella i Lleó (amb 47) i Castella-la Manxa (amb 41) tornen a liderar el rànquing de més contagis..

 

En el cas valencià, el Ministeri ha fet públic que hi han hagut estos 34 contagis nous certificats per la prova de PCR –cap d’ells amb necessitat d’hospitalització– i 6 mort. Això implica que baixa la xifra de contagis, però pujaria la xifra de morts. Amb tot, caldrà esperar a les dades facilitades per la Generalitat Valenciana, que ahir va corregir els morts que va informar el Ministeri, i els va passar de 5 a 1.

 

Totes estes dades estan marcades per l’anunci, per part del Ministeri, de traure tota Espanya de la fase 0. I és que, a partir del dilluns, Espanya estarà dividida en territoris en fase 1 i territoris en fase 2. La majoria d’estes últimes són les que ja portaven dos setmanes en fase 1, tal com s’havia anunciat des de fonts ministerials que era la preferència a l’hora d’avançar de fase.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.