Tornen a repuntar els morts i els contagis en Espanya esta setmana

 

Repunten, una altra volta, les dades de morts i infectats en Espanya esta setmana, en este divendres 22 de maig. Les xifres de hui ja inclouen les xifres catalanes, que ahir no van estar presents per problemes no precisats, cosa que podria fer que la progressió entre dijous i divendres no fora real. Les dades de hui, a demés, estan a les portes d’una Espanya en fase 1 i 2 a nivell general.

 

Segons l’última actualització del Ministeri de Sanitat feta a les 17.00 hores de la vesprada, en les últimes 24 hores s’han detectat 446 casos amb proves PCR –102 casos més que ahir (sense xifres catalanes) i 30 més que despús-ahir (amb les xifres catalanes incloses)– i han mort 56 persones –6 persones més que ahir (sense xifres catalanes), però 39 menys que el dimecres (amb xifres catalanes). Amb estos números en la mà, podem concloure que els nous infectats i morts estan tendint a estabilitzar-se, però presenten una lleugera variació a l’alça.. Les dades d’ahir d’infectats i morts nous eren de 344 casos nous i 48 morts, respectivament.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els catalans lideren el volum de contagis nous, tot i que les xifres poden ser enganyoses

Des de què començà la pandèmia, en el nostre país s’han contagiat 234.824 persones, mentres que 27.992 n’han mort. Per comunitats autònomes, Catalunya és qui més infectats nous notifica (150), comptant xifres que no només es compten com a d’ahir, sinó d’altres dies de la setmana. Després dels catalans, Madrid (amb 53), Castella i Lleó (amb 47) i Castella-la Manxa (amb 41) tornen a liderar el rànquing de més contagis..

 

En el cas valencià, el Ministeri ha fet públic que hi han hagut estos 34 contagis nous certificats per la prova de PCR –cap d’ells amb necessitat d’hospitalització– i 6 mort. Això implica que baixa la xifra de contagis, però pujaria la xifra de morts. Amb tot, caldrà esperar a les dades facilitades per la Generalitat Valenciana, que ahir va corregir els morts que va informar el Ministeri, i els va passar de 5 a 1.

 

Totes estes dades estan marcades per l’anunci, per part del Ministeri, de traure tota Espanya de la fase 0. I és que, a partir del dilluns, Espanya estarà dividida en territoris en fase 1 i territoris en fase 2. La majoria d’estes últimes són les que ja portaven dos setmanes en fase 1, tal com s’havia anunciat des de fonts ministerials que era la preferència a l’hora d’avançar de fase.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.