Tornen a repuntar els morts i els contagis en Espanya esta setmana

 

Repunten, una altra volta, les dades de morts i infectats en Espanya esta setmana, en este divendres 22 de maig. Les xifres de hui ja inclouen les xifres catalanes, que ahir no van estar presents per problemes no precisats, cosa que podria fer que la progressió entre dijous i divendres no fora real. Les dades de hui, a demés, estan a les portes d’una Espanya en fase 1 i 2 a nivell general.

 

Segons l’última actualització del Ministeri de Sanitat feta a les 17.00 hores de la vesprada, en les últimes 24 hores s’han detectat 446 casos amb proves PCR –102 casos més que ahir (sense xifres catalanes) i 30 més que despús-ahir (amb les xifres catalanes incloses)– i han mort 56 persones –6 persones més que ahir (sense xifres catalanes), però 39 menys que el dimecres (amb xifres catalanes). Amb estos números en la mà, podem concloure que els nous infectats i morts estan tendint a estabilitzar-se, però presenten una lleugera variació a l’alça.. Les dades d’ahir d’infectats i morts nous eren de 344 casos nous i 48 morts, respectivament.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els catalans lideren el volum de contagis nous, tot i que les xifres poden ser enganyoses

Des de què començà la pandèmia, en el nostre país s’han contagiat 234.824 persones, mentres que 27.992 n’han mort. Per comunitats autònomes, Catalunya és qui més infectats nous notifica (150), comptant xifres que no només es compten com a d’ahir, sinó d’altres dies de la setmana. Després dels catalans, Madrid (amb 53), Castella i Lleó (amb 47) i Castella-la Manxa (amb 41) tornen a liderar el rànquing de més contagis..

 

En el cas valencià, el Ministeri ha fet públic que hi han hagut estos 34 contagis nous certificats per la prova de PCR –cap d’ells amb necessitat d’hospitalització– i 6 mort. Això implica que baixa la xifra de contagis, però pujaria la xifra de morts. Amb tot, caldrà esperar a les dades facilitades per la Generalitat Valenciana, que ahir va corregir els morts que va informar el Ministeri, i els va passar de 5 a 1.

 

Totes estes dades estan marcades per l’anunci, per part del Ministeri, de traure tota Espanya de la fase 0. I és que, a partir del dilluns, Espanya estarà dividida en territoris en fase 1 i territoris en fase 2. La majoria d’estes últimes són les que ja portaven dos setmanes en fase 1, tal com s’havia anunciat des de fonts ministerials que era la preferència a l’hora d’avançar de fase.

Últimes notícies

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.

Brugué resta importància a la derrota del Llevant i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha valorat la pretemporada del Levante UD després de la derrota contra el Sheffield United i ha destacat que, per damunt del resultat i del seu gol, el més important són les sensacions de l’equip.

Brugué relativitza la derrota del Levante i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha restat importància a la derrota del Levante UD contra el Sheffield United en pretemporada i ha insistit que el més important són les sensacions positives i la bona dinàmica del grup.

Rescaten amb helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat amb helicòpter després de patir un colp de calor mentre feia senderisme a la Creu de la Muela, en el terme municipal d’Oriola, i ha sigut traslladat a l’Hospital Vega Baja.

Rescaten en helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat en helicòpter a la Creu de la Muela, a Oriola, després de patir un colp de calor mentres feia senderisme.

Dani Requena reforça el mig del camp del Llevant cedit pel Villarreal

El migcampista granadí Dani Requena, de 22 anys, jugarà esta temporada al Llevant UD cedit pel Villarreal CF i s’incorporarà dilluns als entrenaments a les ordres de Luís Castro.

M. Àngels Francés assumirà la presidència de l’AVL amb una nova Junta de Govern renovada

El ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha elegit M. Àngels Francés com a nova presidenta, al capdavant d’una Junta de Govern renovada amb Rosa Agost, Immaculada Cerdà, Vicenta Tasa i Carles Segura.