12.9 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Tornen a repuntar els morts i els contagis en Espanya esta setmana

 

Repunten, una altra volta, les dades de morts i infectats en Espanya esta setmana, en este divendres 22 de maig. Les xifres de hui ja inclouen les xifres catalanes, que ahir no van estar presents per problemes no precisats, cosa que podria fer que la progressió entre dijous i divendres no fora real. Les dades de hui, a demés, estan a les portes d’una Espanya en fase 1 i 2 a nivell general.

 

Segons l’última actualització del Ministeri de Sanitat feta a les 17.00 hores de la vesprada, en les últimes 24 hores s’han detectat 446 casos amb proves PCR –102 casos més que ahir (sense xifres catalanes) i 30 més que despús-ahir (amb les xifres catalanes incloses)– i han mort 56 persones –6 persones més que ahir (sense xifres catalanes), però 39 menys que el dimecres (amb xifres catalanes). Amb estos números en la mà, podem concloure que els nous infectats i morts estan tendint a estabilitzar-se, però presenten una lleugera variació a l’alça.. Les dades d’ahir d’infectats i morts nous eren de 344 casos nous i 48 morts, respectivament.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els catalans lideren el volum de contagis nous, tot i que les xifres poden ser enganyoses

Des de què començà la pandèmia, en el nostre país s’han contagiat 234.824 persones, mentres que 27.992 n’han mort. Per comunitats autònomes, Catalunya és qui més infectats nous notifica (150), comptant xifres que no només es compten com a d’ahir, sinó d’altres dies de la setmana. Després dels catalans, Madrid (amb 53), Castella i Lleó (amb 47) i Castella-la Manxa (amb 41) tornen a liderar el rànquing de més contagis..

 

En el cas valencià, el Ministeri ha fet públic que hi han hagut estos 34 contagis nous certificats per la prova de PCR –cap d’ells amb necessitat d’hospitalització– i 6 mort. Això implica que baixa la xifra de contagis, però pujaria la xifra de morts. Amb tot, caldrà esperar a les dades facilitades per la Generalitat Valenciana, que ahir va corregir els morts que va informar el Ministeri, i els va passar de 5 a 1.

 

Totes estes dades estan marcades per l’anunci, per part del Ministeri, de traure tota Espanya de la fase 0. I és que, a partir del dilluns, Espanya estarà dividida en territoris en fase 1 i territoris en fase 2. La majoria d’estes últimes són les que ja portaven dos setmanes en fase 1, tal com s’havia anunciat des de fonts ministerials que era la preferència a l’hora d’avançar de fase.

Últimes notícies

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.

Un familiar dels desapareguts a Indonèsia assumix que la probabilitat de trobar-los vius és poca

L'avi de tres menors desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són poques. La mare i una altra filla han sigut rescatades i la família ha assenyalat el suport de les autoritats.

Pérez Llorca valora la compensació al taulell però advertix que és insuficient

Pérez Llorca ha celebrat que la UE incloga al taulell en la compensació de costos indirectes de CO₂ des de 2026, però ha avisat que és insuficient. Ha exigit fons, suspendre l'MTS i evitar retallades a la cogeneració.

Un familiar admet baixa probabilitat de trobar vius al seu gendre i tres nets després d’un naufragi a Indonèsia

L'avi i sogre de les víctimes ha explicat que la seua filla i una neta han sigut rescatades després d'eixir comiats, mentres que tres menors i el seu pare seguixen desapareguts. Ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són baixes perquè el vaixell es va partir i es va afonar ràpidament

La pluja obliga a ajornar la manifestació per la dana prevista esta vesprada a València

Entitats socials, cíviques, sindicals i associacions de víctimes del 29 d'octubre de 2024 van ajornar la marxa a València per previsió de pluja. Anunciaran noves dates en les pròximes setmanes.

El Vila-real només podrà incorporar en el mercat d’hivern si abans es produïx alguna eixida

El club arriba a gener amb totes les fitxes i les places d'extracomunitari ocupades, per la qual cosa només hi haurà incorporacions si es produïxen eixides. Thiago Fernández haurà d'esperar.

Josep Puerto advertix del bon moment de l’Andorra i demana màxima atenció

El capità del València Basket va reconéixer la dificultat del dol del diumenge davant Morabanc Andorra en el Roig Arena i va elogiar la seua ratxa. També va subratllar la duresa dels equips de Joan Plaza i va demanar mantindre la concentració.

El València Basket rep a l’Andorra per a no perdre el deixant de Madrid i Múrcia

El València Basket rep a l'Andorra en la jornada 12 amb la vista posada a seguir el deixant de Reial Madrid i UCAM després de caure a Múrcia. Torna López-Arostegui i el rival arriba impulsat per Evans i Kuric