13.3 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Tornen a repuntar els morts i els contagis en Espanya esta setmana

 

Repunten, una altra volta, les dades de morts i infectats en Espanya esta setmana, en este divendres 22 de maig. Les xifres de hui ja inclouen les xifres catalanes, que ahir no van estar presents per problemes no precisats, cosa que podria fer que la progressió entre dijous i divendres no fora real. Les dades de hui, a demés, estan a les portes d’una Espanya en fase 1 i 2 a nivell general.

 

Segons l’última actualització del Ministeri de Sanitat feta a les 17.00 hores de la vesprada, en les últimes 24 hores s’han detectat 446 casos amb proves PCR –102 casos més que ahir (sense xifres catalanes) i 30 més que despús-ahir (amb les xifres catalanes incloses)– i han mort 56 persones –6 persones més que ahir (sense xifres catalanes), però 39 menys que el dimecres (amb xifres catalanes). Amb estos números en la mà, podem concloure que els nous infectats i morts estan tendint a estabilitzar-se, però presenten una lleugera variació a l’alça.. Les dades d’ahir d’infectats i morts nous eren de 344 casos nous i 48 morts, respectivament.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els catalans lideren el volum de contagis nous, tot i que les xifres poden ser enganyoses

Des de què començà la pandèmia, en el nostre país s’han contagiat 234.824 persones, mentres que 27.992 n’han mort. Per comunitats autònomes, Catalunya és qui més infectats nous notifica (150), comptant xifres que no només es compten com a d’ahir, sinó d’altres dies de la setmana. Després dels catalans, Madrid (amb 53), Castella i Lleó (amb 47) i Castella-la Manxa (amb 41) tornen a liderar el rànquing de més contagis..

 

En el cas valencià, el Ministeri ha fet públic que hi han hagut estos 34 contagis nous certificats per la prova de PCR –cap d’ells amb necessitat d’hospitalització– i 6 mort. Això implica que baixa la xifra de contagis, però pujaria la xifra de morts. Amb tot, caldrà esperar a les dades facilitades per la Generalitat Valenciana, que ahir va corregir els morts que va informar el Ministeri, i els va passar de 5 a 1.

 

Totes estes dades estan marcades per l’anunci, per part del Ministeri, de traure tota Espanya de la fase 0. I és que, a partir del dilluns, Espanya estarà dividida en territoris en fase 1 i territoris en fase 2. La majoria d’estes últimes són les que ja portaven dos setmanes en fase 1, tal com s’havia anunciat des de fonts ministerials que era la preferència a l’hora d’avançar de fase.

Últimes notícies

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.

Xiquet ferit per la caiguda d’una cornisa a València

Un xiquet ha resultat ferit després de caure part de la cornisa d'una vivenda al carrer Santos Justo i Pastor de València. Policia i bombers han assegurat la zona; l'edat del menor diferix entre les primeres fonts.