1.606 contagis nous i 7 morts per coronavirus en les últimes hores en territori valencià

 

Este dimecres, 28 d’octubre, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha actualitzat els nous casos de coronavirus en el territori valencià. Les últimes dades reflectixen que durant les últimes 24 hores s’han registrat 1.606 nous casos per Covid-19 confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens, que situen la xifra total de positius en 58.596 persones. 

 

Per la seua banda, set persones han mort en les últimes 24 hores, 1.801 en total. Dels 1.606 casos nous, 777 s’han diagnosticat en la província de València, 587 en la d’Alacant i 242 en la província de Castelló.

 

Cal recordar que la Conselleria, en este recompte total i en l’anunci dels nous casos diaris, només té en compte els confirmats amb proves PCR —les més fiables— i no amb tests d’anticossos —coneguts com a tests ràpids—.

 

Quant als ingressos hospitalaris, ara com ara, continuen ingressades 1.061 persones. D’elles, 153 es troben ingressades en UCI. Respecte de les altes, 822 persones s’han recuperat en les últimes hores i, en total, 56.343 pacients han superat la malaltia.

 

No obstant això, ara per ara, hi ha casos actius en 49 residències de majors: 5 en Castelló, 14 en la província d’Alacant i 30 en la de València. A demés, també hi ha casos en 7 centres de persones amb diversitat funcional: 2 en Castelló, 1 en Alacant i 4 en València.

 

En referència als centres que es troben baix la vigilància activa del personal sanitari, n’hi ha 7: 1 en Castelló, 1 en la província d’Alacant i 5 en la de València.

 

Casos de coronavirus per províncies: 58.596

Castelló: 242 nous (6.184 en total).

Alacant: 587 nous (20.236 en total).

València: 777 nous (32.172 en total).

Sense assignar: 0 nous (7 en total).

 

Morts per coronavirus per províncies: 1.801

Castelló: 1 nou (262 en total).

Alacant: 2 nous (622 en total).

València: 4 nous (917 en total).

 

Casos i morts per departaments de salut

A continuació, els casos totals detallats en els 24 departaments de salut, per ordre alfabètic, en què està dividit el territori valencià. Les dades mostren tres xifres: les PCR positives totals des de l’inici de la pandèmia, les PCR positives en els últims 14 dies i els morts totals des de l’inici de la pandèmia.

 

  • Alacant Hospital General: 2.639 | 309 | 69
  • Alcoi: 1.046 | 162 | 122
  • Castelló: 2.723 | 238 | 94
  • Dénia: 1.402 | 46 | 29
  • Elda: 1.729 | 378 | 63
  • Elx: 1.690 | 288 | 14
  • Elx – Crevillent: 1.329 | 231 | 23
  • Gandia: 1.353 | 119 | 35
  • La Marina Baixa: 1.955 | 68 | 116
  • La Plana: 1.683 | 188 | 114
  • La Ribera: 2.171 | 328 | 44
  • Manises: 1.919 | 167 | 77
  • Orihuela: 1.663 | 402 | 32
  • Requena: 772 | 94 | 80
  • Sagunt: 1.223 | 317 | 52
  • Sant Joan d’Alacant: 1.965 | 213 | 52
  • Torrevieja: 1.458 | 97 | 77
  • València Arnau de Vilanova – Llíria: 2.784 | 275 | 75
  • València Clínic – La Malva-Rosa: 3.570 | 467 | 104
  • València Dr. Peset: 4.063 | 362 | 89
  • València hospital General: 4.316 | 367 | 156
  • València La Fe: 3.574 | 340 | 120
  • Vinaròs: 761 | 76 | 30
  • Xàtiva – Ontinyent: 1.907 | 256 | 59

Últimes notícies

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.

La moda ompli de llum el passeig de les Estreles de l’Alfàs este dissabte

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfilada gratuït 'Sorolla, mar y luz', de la firma valenciana Cache Croche, inspirat en l’obra del pintor Joaquín Sorolla.