El coronavirus podria dur entre 40 i 70 anys entre els ratpenats

 

Pràcticament huit mesos després dels primers casos de Covid-19 detectats en humans, l’origen d’esta malaltia seguix sent una gran incògnita. Descobrir-lo pot ser molt important per a evitar futures ones de coronavirus i també per a acabar amb totes les teories conspiranoiques que s’han escampat al llarg d’este temps. 

 

Quan començà la pandèmia es va advertir que el coronavirus SARS-CoV-2 compartix més del 96% del seu genoma amb un coronavirus que afecta els ratpenats. Ara, un equip internacional d’investigadors ha fet una anàlisi genealògica per a descobrir realment d’on prové este virus. Els resultats són clars, i és que alerten que podria dur entre 40 i 70 anys en els ratpenats i que «el més probable» és que haja saltat directament a les persones.

 

Porta dècades circulant entre els ratpenats

Segons s’especifica en l’estudi publicat en la revista ‘Nature Microbiology’, el llinatge dels dos coronavirus es va separar fa entre 40 i 70 anys. Això significa que el SARS-CoV-2 fa bastants dècades que circula entre els ratpenats. «Això es veu clarament en les nostres anàlisis», explica un dels autors, que a demés advertix que «en este temps es poden haver diferenciat més llinatges que podrien infectar als humans i no han sigut mostrejats». 

 

Estos virus tenen una alta capacitat d’intercanviar material genètic entre si. És per este motiu que els autors de l’estudi manifesten que «serà difícil identificar virus amb el potencial de causar brots importants en humans abans que estos emergisquen». Per tant, destaquen la necessitat de disposar d’un sistema de vigilància de malalties en humans a temps real que permeta identificar i classificar «ràpidament» estos patògens.

 

Es descarta un origen artificial del virus

Els experts descarten un origen artificial del virus amb manipulació genètica, ja que una operació d’esta classe haguera deixat petjades inequívoques en el genoma que no estan en el nou coronavirus. Un dels autors considera «improbable» també la hipòtesi de la fuga d’un laboratori: «Si el virus d’haguera escapat d’un entorn de laboratori, els primers individus afectats haurien sigut els treballadors del centre i les seues famílies. No vam viure això en els 44 casos originals de finals de desembre del 2019». 

 

Tenint en compte les dades d’un estudi previ fet per la Universitat de Pennsilvània (Estats Units), l’escenari més probable que es contempla de l’origen del Covid-19 és el d’un virus d’una població de ratpenats de Yunnan (Xina), «d’on provenen els virus amb el parentesc més pròxim al SARS-CoV-2», que va saltar directament als humans. Els investigadors indiquen que este salt es podria haver produït en novembre del 2019 i no abans. 

Últimes notícies

Juan Foyth torna als terrenys de joc després de sis mesos lesionat

El defensa internacional argentí del Villarreal ha reaparegut en un amistós davant el Levante a la Ciutat Esportiva, després de mig any fora per una ruptura del tendó d'Aquil·les.

Una nova nit tòrrida deixa mínimes de fins a 26 graus al litoral valencià

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb 26,1 graus a Miramar i 25 graus en les tres capitals, i Castelló ha assolit el seu màxim històric de nits tòrrides a aquestes altures d’agost.

Reforç de la xarxa mòbil en 900 punts per l’eclipsi solar del 12 d’agost

Telefónica, MasOrange i Vodafone han reforçat la cobertura de telefonia mòbil en 900 punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana, davant l’afluència prevista per l’eclipsi solar total del 12 d’agost.

A presó una banda que assaltava bancs i sales de joc a Alacant i València

Cinc membres d’una banda, de nacionalitats sèrbia i espanyola, han ingressat a presó acusats de 52 robatoris en bancs i sales de joc de nou províncies, incloses Alacant i València. La Guàrdia Civil d’Albacete ha desmantellat l’organització, especialitzada en el robatori de caixes fortes i màquines de canvi.

Incautat prop d’un milió d’euros d’una xarxa que portava cocaïna per ports espanyols

La Guàrdia Civil i la Policia Nacional d’Equador han desarticulat una organització internacional que ha intentat introduir més de 21 tones de cocaïna per ports com València, Màlaga i Algesires, i han incautat prop d’un milió d’euros en metàl·lic a Arnedo.

El PP reclama que es retire el macrovertedero projectat a Zarra per l’alt impacte ambiental

El PP en Les Corts ha demanat a l’empresa promotora del macrovertedero de Zarra que retire el projecte, que considera un greu risc ambiental per al Valle de Ayora-Cofrentes i rebutjat per ajuntaments i veïnat.

Agents francesos patrullen Benidorm per a atendre millor els turistes

Dos agents de la Police Nationale patrullen este mes d’agost amb la Policia Nacional pels punts més turístics de Benidorm per a millorar l’atenció i la seguretat dels visitants estrangers dins del programa europeu de comissaries.

Detingut a Torrevella amb una pistola carregada en plena via pública

Un home ha sigut detingut a Torrevella quan caminava pel carrer amb una pistola semiautomàtica carregada, munició addicional i documentació presumptament falsa. Tant ell com l’acompanyant tenien antecedents per tinença il·lícita d’armes i pertinença a grup criminal.
FILMOTECA D'ESTIU