12.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

El coronavirus podria dur entre 40 i 70 anys entre els ratpenats

 

Pràcticament huit mesos després dels primers casos de Covid-19 detectats en humans, l’origen d’esta malaltia seguix sent una gran incògnita. Descobrir-lo pot ser molt important per a evitar futures ones de coronavirus i també per a acabar amb totes les teories conspiranoiques que s’han escampat al llarg d’este temps. 

 

Quan començà la pandèmia es va advertir que el coronavirus SARS-CoV-2 compartix més del 96% del seu genoma amb un coronavirus que afecta els ratpenats. Ara, un equip internacional d’investigadors ha fet una anàlisi genealògica per a descobrir realment d’on prové este virus. Els resultats són clars, i és que alerten que podria dur entre 40 i 70 anys en els ratpenats i que «el més probable» és que haja saltat directament a les persones.

 

Porta dècades circulant entre els ratpenats

Segons s’especifica en l’estudi publicat en la revista ‘Nature Microbiology’, el llinatge dels dos coronavirus es va separar fa entre 40 i 70 anys. Això significa que el SARS-CoV-2 fa bastants dècades que circula entre els ratpenats. «Això es veu clarament en les nostres anàlisis», explica un dels autors, que a demés advertix que «en este temps es poden haver diferenciat més llinatges que podrien infectar als humans i no han sigut mostrejats». 

 

Estos virus tenen una alta capacitat d’intercanviar material genètic entre si. És per este motiu que els autors de l’estudi manifesten que «serà difícil identificar virus amb el potencial de causar brots importants en humans abans que estos emergisquen». Per tant, destaquen la necessitat de disposar d’un sistema de vigilància de malalties en humans a temps real que permeta identificar i classificar «ràpidament» estos patògens.

 

Es descarta un origen artificial del virus

Els experts descarten un origen artificial del virus amb manipulació genètica, ja que una operació d’esta classe haguera deixat petjades inequívoques en el genoma que no estan en el nou coronavirus. Un dels autors considera «improbable» també la hipòtesi de la fuga d’un laboratori: «Si el virus d’haguera escapat d’un entorn de laboratori, els primers individus afectats haurien sigut els treballadors del centre i les seues famílies. No vam viure això en els 44 casos originals de finals de desembre del 2019». 

 

Tenint en compte les dades d’un estudi previ fet per la Universitat de Pennsilvània (Estats Units), l’escenari més probable que es contempla de l’origen del Covid-19 és el d’un virus d’una població de ratpenats de Yunnan (Xina), «d’on provenen els virus amb el parentesc més pròxim al SARS-CoV-2», que va saltar directament als humans. Els investigadors indiquen que este salt es podria haver produït en novembre del 2019 i no abans. 

Últimes notícies

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.