El coronavirus podria dur entre 40 i 70 anys entre els ratpenats

 

Pràcticament huit mesos després dels primers casos de Covid-19 detectats en humans, l’origen d’esta malaltia seguix sent una gran incògnita. Descobrir-lo pot ser molt important per a evitar futures ones de coronavirus i també per a acabar amb totes les teories conspiranoiques que s’han escampat al llarg d’este temps. 

 

Quan començà la pandèmia es va advertir que el coronavirus SARS-CoV-2 compartix més del 96% del seu genoma amb un coronavirus que afecta els ratpenats. Ara, un equip internacional d’investigadors ha fet una anàlisi genealògica per a descobrir realment d’on prové este virus. Els resultats són clars, i és que alerten que podria dur entre 40 i 70 anys en els ratpenats i que «el més probable» és que haja saltat directament a les persones.

 

Porta dècades circulant entre els ratpenats

Segons s’especifica en l’estudi publicat en la revista ‘Nature Microbiology’, el llinatge dels dos coronavirus es va separar fa entre 40 i 70 anys. Això significa que el SARS-CoV-2 fa bastants dècades que circula entre els ratpenats. «Això es veu clarament en les nostres anàlisis», explica un dels autors, que a demés advertix que «en este temps es poden haver diferenciat més llinatges que podrien infectar als humans i no han sigut mostrejats». 

 

Estos virus tenen una alta capacitat d’intercanviar material genètic entre si. És per este motiu que els autors de l’estudi manifesten que «serà difícil identificar virus amb el potencial de causar brots importants en humans abans que estos emergisquen». Per tant, destaquen la necessitat de disposar d’un sistema de vigilància de malalties en humans a temps real que permeta identificar i classificar «ràpidament» estos patògens.

 

Es descarta un origen artificial del virus

Els experts descarten un origen artificial del virus amb manipulació genètica, ja que una operació d’esta classe haguera deixat petjades inequívoques en el genoma que no estan en el nou coronavirus. Un dels autors considera «improbable» també la hipòtesi de la fuga d’un laboratori: «Si el virus d’haguera escapat d’un entorn de laboratori, els primers individus afectats haurien sigut els treballadors del centre i les seues famílies. No vam viure això en els 44 casos originals de finals de desembre del 2019». 

 

Tenint en compte les dades d’un estudi previ fet per la Universitat de Pennsilvània (Estats Units), l’escenari més probable que es contempla de l’origen del Covid-19 és el d’un virus d’una població de ratpenats de Yunnan (Xina), «d’on provenen els virus amb el parentesc més pròxim al SARS-CoV-2», que va saltar directament als humans. Els investigadors indiquen que este salt es podria haver produït en novembre del 2019 i no abans. 

Últimes notícies

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.