9.5 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

El coronavirus podria dur entre 40 i 70 anys entre els ratpenats

 

Pràcticament huit mesos després dels primers casos de Covid-19 detectats en humans, l’origen d’esta malaltia seguix sent una gran incògnita. Descobrir-lo pot ser molt important per a evitar futures ones de coronavirus i també per a acabar amb totes les teories conspiranoiques que s’han escampat al llarg d’este temps. 

 

Quan començà la pandèmia es va advertir que el coronavirus SARS-CoV-2 compartix més del 96% del seu genoma amb un coronavirus que afecta els ratpenats. Ara, un equip internacional d’investigadors ha fet una anàlisi genealògica per a descobrir realment d’on prové este virus. Els resultats són clars, i és que alerten que podria dur entre 40 i 70 anys en els ratpenats i que «el més probable» és que haja saltat directament a les persones.

 

Porta dècades circulant entre els ratpenats

Segons s’especifica en l’estudi publicat en la revista ‘Nature Microbiology’, el llinatge dels dos coronavirus es va separar fa entre 40 i 70 anys. Això significa que el SARS-CoV-2 fa bastants dècades que circula entre els ratpenats. «Això es veu clarament en les nostres anàlisis», explica un dels autors, que a demés advertix que «en este temps es poden haver diferenciat més llinatges que podrien infectar als humans i no han sigut mostrejats». 

 

Estos virus tenen una alta capacitat d’intercanviar material genètic entre si. És per este motiu que els autors de l’estudi manifesten que «serà difícil identificar virus amb el potencial de causar brots importants en humans abans que estos emergisquen». Per tant, destaquen la necessitat de disposar d’un sistema de vigilància de malalties en humans a temps real que permeta identificar i classificar «ràpidament» estos patògens.

 

Es descarta un origen artificial del virus

Els experts descarten un origen artificial del virus amb manipulació genètica, ja que una operació d’esta classe haguera deixat petjades inequívoques en el genoma que no estan en el nou coronavirus. Un dels autors considera «improbable» també la hipòtesi de la fuga d’un laboratori: «Si el virus d’haguera escapat d’un entorn de laboratori, els primers individus afectats haurien sigut els treballadors del centre i les seues famílies. No vam viure això en els 44 casos originals de finals de desembre del 2019». 

 

Tenint en compte les dades d’un estudi previ fet per la Universitat de Pennsilvània (Estats Units), l’escenari més probable que es contempla de l’origen del Covid-19 és el d’un virus d’una població de ratpenats de Yunnan (Xina), «d’on provenen els virus amb el parentesc més pròxim al SARS-CoV-2», que va saltar directament als humans. Els investigadors indiquen que este salt es podria haver produït en novembre del 2019 i no abans. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.