Joe Biden promet venjança després de l’atac a Kabul

 

El president estatunidenc, Joe Biden, ha acusat l’Estat Islàmic com a responsable del doble atemptat suïcida perpetrat aquest dijous a Kabul i ha anunciat que ha sol·licitat ja a les Forces Armades plans per a possibles atacs contra el grup.

 

En una roda de premsa des de la Casa Blanca després de l’atemptat terrorista en l’aeroport de la capital de l’Afganistan, que ha deixat almenys tretze militars estatunidencs i desenes d’afganesos morts, Biden ha assegurat que Washington respondrà.

 

“Els perseguirem i els farem pagar”, ha asseverat el president en un missatge en principi dirigit per a Estat Islàmic, al qual els serveis secrets dels Estats Units han apuntat com a autor de l’atac, si bé Biden ha aclarit que no estan “segurs” de l’autoria.

 

L’inquilí de la Casa Blanca ha advertit així que “no perdonarà” l’atac. “Defensaré els nostres interessos i al nostre poble amb tot el que estiga sota el meu comandament”, ha incidit, per a afegir que atorgarà “forces addicionals” en cas que els militars estatunidencs al país asiàtic el necessiten.

 

D’aquesta manera, ha revelat que ha donat ordres als comandants militars per a “desenvolupar plans operatius per a atacar als actius, el lideratge i les instal·lacions” d’Estat Islàmic en el Jorasán, la facció del grup terrorista que actua a l’Afganistan.

 

“Respondrem amb força i precisió en el nostre temps, en un lloc que triem i de la manera que triem”, ha garantit, per a reiterar que els terroristes d’Estat Islàmic “no guanyaran”.

 

Biden ha subratllat així que “els Estats Units no es deixarà intimidar” i continuarà amb la seua missió. “Rescatarem als estatunidencs i traurem als nostres aliats afganesos“, ha dit, afirmant així la seua intenció de completar l’evacuació iniciada fa onze dies després de la presa de poder dels talibà. Els comandants estatunidencs en el terreny han indicat que es pot completar aquesta tasca, segons ha explicat el mandatari.

 

ASSUMEIX LA SEUA “RESPONSABILITAT”

D’altra banda, el president ha assumit la seua responsabilitat en els últims esdeveniments al país asiàtic: “Em responsabilitze fonamentalment de tot el que ha ocorregut últimament. Aquest és el tracte, ja saben, que l’anterior president (Donald Trump) va fer amb els talibans per a traure a totes les forces estatunidenques de l’Afganistan abans de l’1 de maig –data després canviada per Biden–“.

 

El president ha assenyalat, a més, que “mai” ha considerat que s’hagen de “sacrificar vides estatunidenques per a tractar d’establir un govern democràtic a l’Afganistan”, un país, ha lamentat, “que mai en la seua història ha estat unit”. Sobre aquest tema, ha recordat que l’interés de Washington en arribar a l’Afganistan va ser evitar que Al-Qaeda “ressorgirà”, si bé ara els Estats Units té “majors amenaces provinents d’altres països, molt més prop del país”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Empat vibrant entre Elx i Atlètic després d’una primera part plena d’alternatives

Elx i Atlètic de Madrid firmen un empat 2-2 en un dol molt obert, amb remuntada local, doblet de Nico González i mitja hora de joc colchonero en inferioritat numèrica.

Un accident de camió provoca una gran apagada a Requena i Utiel i deixa sense llum a 14.000 usuaris

Un accident de camió a la província d'Albacete ha danyat una línia de molt alta tensió de 132 kV i ha deixat sense subministrament elèctric a uns 14.000 clients de Requena i Utiel des de les 16.30 hores.

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.

Marcelino alerta sobre el millor moment de l’Oviedo i reclama màxima exigència al Vila-real

Marcelino advertix que l'Oviedo travessa la seua millor fase de la temporada malgrat estar en descens i exigix al Vila-real màxima concentració per a defendre la tercera plaça i l'objectiu de Champions.