13.8 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Joe Biden promet venjança després de l’atac a Kabul

 

El president estatunidenc, Joe Biden, ha acusat l’Estat Islàmic com a responsable del doble atemptat suïcida perpetrat aquest dijous a Kabul i ha anunciat que ha sol·licitat ja a les Forces Armades plans per a possibles atacs contra el grup.

 

En una roda de premsa des de la Casa Blanca després de l’atemptat terrorista en l’aeroport de la capital de l’Afganistan, que ha deixat almenys tretze militars estatunidencs i desenes d’afganesos morts, Biden ha assegurat que Washington respondrà.

 

“Els perseguirem i els farem pagar”, ha asseverat el president en un missatge en principi dirigit per a Estat Islàmic, al qual els serveis secrets dels Estats Units han apuntat com a autor de l’atac, si bé Biden ha aclarit que no estan “segurs” de l’autoria.

 

L’inquilí de la Casa Blanca ha advertit així que “no perdonarà” l’atac. “Defensaré els nostres interessos i al nostre poble amb tot el que estiga sota el meu comandament”, ha incidit, per a afegir que atorgarà “forces addicionals” en cas que els militars estatunidencs al país asiàtic el necessiten.

 

D’aquesta manera, ha revelat que ha donat ordres als comandants militars per a “desenvolupar plans operatius per a atacar als actius, el lideratge i les instal·lacions” d’Estat Islàmic en el Jorasán, la facció del grup terrorista que actua a l’Afganistan.

 

“Respondrem amb força i precisió en el nostre temps, en un lloc que triem i de la manera que triem”, ha garantit, per a reiterar que els terroristes d’Estat Islàmic “no guanyaran”.

 

Biden ha subratllat així que “els Estats Units no es deixarà intimidar” i continuarà amb la seua missió. “Rescatarem als estatunidencs i traurem als nostres aliats afganesos“, ha dit, afirmant així la seua intenció de completar l’evacuació iniciada fa onze dies després de la presa de poder dels talibà. Els comandants estatunidencs en el terreny han indicat que es pot completar aquesta tasca, segons ha explicat el mandatari.

 

ASSUMEIX LA SEUA “RESPONSABILITAT”

D’altra banda, el president ha assumit la seua responsabilitat en els últims esdeveniments al país asiàtic: “Em responsabilitze fonamentalment de tot el que ha ocorregut últimament. Aquest és el tracte, ja saben, que l’anterior president (Donald Trump) va fer amb els talibans per a traure a totes les forces estatunidenques de l’Afganistan abans de l’1 de maig –data després canviada per Biden–“.

 

El president ha assenyalat, a més, que “mai” ha considerat que s’hagen de “sacrificar vides estatunidenques per a tractar d’establir un govern democràtic a l’Afganistan”, un país, ha lamentat, “que mai en la seua història ha estat unit”. Sobre aquest tema, ha recordat que l’interés de Washington en arribar a l’Afganistan va ser evitar que Al-Qaeda “ressorgirà”, si bé ara els Estats Units té “majors amenaces provinents d’altres països, molt més prop del país”.

Últimes notícies

Lucinda Brand es proclama campiona de la Copa del Món de ciclocrós després de véncer a Benidorm

Lucinda Brand s'ha proclamat guanyadora de la Copa del Món de ciclocrós en imposar-se en la desena prova disputada a Benidorm. Alvarado va ser segona a 10 segons i Fouquenet tercera a 12; Sofía Rodríguez, millor espanyola, va acabar en el lloc 30.

Elx i Sevilla, urgits a guanyar per a frenar la seua mala ratxa i allunyar-se del descens

Elx i Sevilla se citen en el Martinez Valero amb l'obligació de sumar per a tallar la seua mala dinàmica i prendre aire respecte al descens. Baixes sensibles, retorns i pressió a les 21.00.

El PSPV acusa a Pérez Llorca de capitular davant Feijóo en el finançament

El PSPV sosté que Pérez Llorca torna del cim del PP sense compromisos ni fons per a la Comunitat i que el rebuig del PP frena 21.000 milions per a les autonomies.

Pérez Llorca destaca el suport del PP a l’excepcionalitat valenciana en el finançament

El PPCV celebra el suport unànime dels presidents autonòmics del PP a un tracte excepcional per a la Comunitat per la dana i a una reforma multilateral. Feijóo defén un model just i sense privilegis i rebutja pactes bilaterals.

Ajornada la compareixença en el Congrés d’Emilio Argüeso per baixa mèdica

La compareixença d'Emilio Argüeso en la comissió del Congrés sobre la DANA de 2024, prevista per al 20 de gener, ha sigut ajornada per baixa mèdica. No hi ha nova data i també es retarda la de l'excap de gabinet de Carlos Mazón.

Tercer dia de busca del veler desaparegut entre Gandia i Guardamar

Salvament Marítim represa a l'alba la tercera jornada de rastreig del veler de 9 metres que va salpar de Gandia rumb a Guardamar; hui actuen un avió, llanxes i avisos a navegants

L’ermita de Vera ha celebrat la benedicció d’animals, una segona oportunitat de protecció

L'ermita de Vera ha acollit este diumenge la tradicional benedicció d'animals posterior a Sant Antoni, amb missa, balls regionals i rifa organitzada per veïns i agricultors.

Els presidents autonòmics del PP firmen la Declaració de Saragossa amb la seua proposta de finançament autonòmic

El PP ha firmat a Saragossa la Declaració de Saragossa amb la seua proposta de finançament autonòmic i ha escenificat unitat amb Feijóo. La formació ha rebutjat el pla del Govern, ha avisat que el derogarà si s'aprova i Feijóo donarà detalls del document en la seua intervenció.