La residència d’Elx que el Síndic ha demanat rescatar registra 24 positius per coronavirus

 

Dos setmanes després que el Síndic de Gregues, Ángel Luna, demanarà a la consellera Mónica Oltra el rescat de la residència Altabix, en Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), amb 104 usuaris, en detectar irregularitats i problemes en la gestió, s’ha declarat un brot d’almenys 24 casos de coronavirus.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, davant d’esta situació, l’Associació pels Drets i el Benestar dels Ancians en Residències (ADBAR) ha denunciat este fet i ha sol·licitat la intervenció de la Fiscalia i ha demanat a l’Ajuntament «que ens ajude».

 

Esta associació ha expressat que el passat 29 de desembre es van detectar ja a 8 usuaris positius, però no se li van fer als treballadors -74 persones- fins al 4 de gener, detectant que 15 d’ells estaven contagiats més un altre resident

 

La petició del col·lectiu ADBAR

ADBAR no entén com és possible que, sabent de l’existència d’un brot, es tardaren sis dies a completar els tests a tot el món. El col·lectiu ha sol·licitat la intervenció de la Unitat Militar d’Emergències, perquè procedisca a la desinfecció de les instal·lacions, i explicacions a Sanitat de per què no es van fer les proves PCR als treballadors el dia 30 després de saber-se del brot de Covid-19 el 29 de desembre.  

 

Cal destacar que el geriàtric va estar durant la pandèmia 50 dies sense metge i fa 15 van tornar a quedar-se sense ell per un brot en un altre centre en el que treballava.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.

Benidorm estrena un quadre de comandament per a controlar l’impacte ambiental del turisme

Benidorm llança un projecte pilot que crea un quadre de comandament digital per a mesurar i comparar l'impacte ambiental del sector hoteler, amb la finalitat d'impulsar un turisme més sostenible.

Els veïns de Tabarca fan el primer pas perquè l’illa siga entitat local menor

L'Associació de Veïns de Tabarca Illa Plana ha iniciat els tràmits perquè l'illa es constituïsca en entitat local menor i guanye autonomia respecte a l'Ajuntament d'Alacant.

Torrent i la Generalitat forcen una reunió amb la CHJ per a salvar l’aqüeducte Els Arquets de Baix

Torrent i la Generalitat han sol·licitat una reunió amb la CHJ per a defendre la reconstrucció de l'aqüeducte Els Arquets de Baix, arrasat per la dana, amb nous arguments tècnics i patrimonials.

La Generalitat estrena la nova planta de residus de Villena després d’una inversió de 12 milions

La Generalitat ha posat en marxa la renovada planta de tractament de residus de Villena, modernitzada i automatitzada després d'una inversió de més de 12 milions i preparada per a reduir al màxim les deixalles que acaben en abocador.

Dansa València porta de nou la dansa als carrers amb el cicle Moviments Urbans

Dansa València rellança el cicle Moviments Urbans per a convertir museus, places i ponts de València en escenaris de dansa contemporània oberts a tots els públics.

Labora llançarà ajudes als ajuntaments per a contractar dones desocupades majors de 45 anys

Labora prepara una nova convocatòria d'ajudes perquè els ajuntaments contracten dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforça la seua xarxa de Espais Labora amb la nova oficina de Burjassot.

El BEI concedix 30 milions a PLD Space per a impulsar el coet Miura 5 de xicotets satèl·lits

El Banc Europeu d'Inversions atorga un préstec de deute de risc de 30 milions a PLD Space per a culminar el desenrotllament del coet Miura 5 i ampliar la seua capacitat industrial i de llançaments.