La residència d’Elx que el Síndic ha demanat rescatar registra 24 positius per coronavirus

 

Dos setmanes després que el Síndic de Gregues, Ángel Luna, demanarà a la consellera Mónica Oltra el rescat de la residència Altabix, en Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), amb 104 usuaris, en detectar irregularitats i problemes en la gestió, s’ha declarat un brot d’almenys 24 casos de coronavirus.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, davant d’esta situació, l’Associació pels Drets i el Benestar dels Ancians en Residències (ADBAR) ha denunciat este fet i ha sol·licitat la intervenció de la Fiscalia i ha demanat a l’Ajuntament «que ens ajude».

 

Esta associació ha expressat que el passat 29 de desembre es van detectar ja a 8 usuaris positius, però no se li van fer als treballadors -74 persones- fins al 4 de gener, detectant que 15 d’ells estaven contagiats més un altre resident

 

La petició del col·lectiu ADBAR

ADBAR no entén com és possible que, sabent de l’existència d’un brot, es tardaren sis dies a completar els tests a tot el món. El col·lectiu ha sol·licitat la intervenció de la Unitat Militar d’Emergències, perquè procedisca a la desinfecció de les instal·lacions, i explicacions a Sanitat de per què no es van fer les proves PCR als treballadors el dia 30 després de saber-se del brot de Covid-19 el 29 de desembre.  

 

Cal destacar que el geriàtric va estar durant la pandèmia 50 dies sense metge i fa 15 van tornar a quedar-se sense ell per un brot en un altre centre en el que treballava.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.