La residència d’Elx que el Síndic ha demanat rescatar registra 24 positius per coronavirus

 

Dos setmanes després que el Síndic de Gregues, Ángel Luna, demanarà a la consellera Mónica Oltra el rescat de la residència Altabix, en Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), amb 104 usuaris, en detectar irregularitats i problemes en la gestió, s’ha declarat un brot d’almenys 24 casos de coronavirus.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, davant d’esta situació, l’Associació pels Drets i el Benestar dels Ancians en Residències (ADBAR) ha denunciat este fet i ha sol·licitat la intervenció de la Fiscalia i ha demanat a l’Ajuntament «que ens ajude».

 

Esta associació ha expressat que el passat 29 de desembre es van detectar ja a 8 usuaris positius, però no se li van fer als treballadors -74 persones- fins al 4 de gener, detectant que 15 d’ells estaven contagiats més un altre resident

 

La petició del col·lectiu ADBAR

ADBAR no entén com és possible que, sabent de l’existència d’un brot, es tardaren sis dies a completar els tests a tot el món. El col·lectiu ha sol·licitat la intervenció de la Unitat Militar d’Emergències, perquè procedisca a la desinfecció de les instal·lacions, i explicacions a Sanitat de per què no es van fer les proves PCR als treballadors el dia 30 després de saber-se del brot de Covid-19 el 29 de desembre.  

 

Cal destacar que el geriàtric va estar durant la pandèmia 50 dies sense metge i fa 15 van tornar a quedar-se sense ell per un brot en un altre centre en el que treballava.

Últimes notícies

Morales s’acomiada del Ciutat entre lagrimas i deixa en l’aire el seu futur en el Llevant

Jose Luis Morales vivio un emotiu comiat en el Ciutat de València després de la victòria davant el Mallorca, encara que ni el jugador ni el club han aclarit fins i tot el seu futur.

Els barons del PP abrigallen a Juanma Moreno i eviten pressionar-li sobre un pacte amb Vox

Els principals dirigents autonòmics del PP destaquen el resultat de Juanma Moreno a Andalusia i li mostren el seu suport sense fixar una postura comuna sobre fins a on ha de cedir davant Vox.

La vaga educativa a Castelló arranca la seua segona setmana amb ampli suport de famílies i professorat

Centenars de docents, alumnat i famílies es concentren davant la Direcció Territorial d'Educació de Castelló a l'inici de la segona setmana de vaga indefinida, que els sindicats qualifiquen d'històrica pel seu seguiment i suport social.

El PSPV defén que Diana Morant puga ser alhora candidata i ministra pel seu treball pels valencians

El PSPV sosté que és positiu que Diana Morant siga alhora candidata a la Generalitat i ministra, perquè considera que així reforça la defensa dels interessos de la Comunitat Valenciana enfront de les polítiques de Vox i del PP.

Extremadura i Comunitat Valenciana amplien la bretxa salarial dels seus docents enfront d’altres autonomies

Un informe d'UGT assenyala que Extremadura i Comunitat Valenciana són les regions on més s'eixampla la bretxa salarial dels docents, mentres que Astúries i Catalunya retallen distàncies i milloren les seues condicions retributives.

Xoc de xifres en la quarta vaga mèdica setmanal en la Comunitat Valenciana

La quarta vaga mèdica setmanal de l'any arranca en la Comunitat Valenciana amb un fort xoc de xifres: els convocants parlen de prop del 90% de seguiment, mentres Sanitat ho situa en el 7,96%. Les protestes s'estendran tota la setmana amb manifestacions i concentracions en les tres províncies.

La planta d’Almussafes acoblarà des de 2028 el nou Ford Bast

La fàbrica de Ford a Almussafes produirà a partir de 2028 el Bast, un SUV compacte i robust amb diferents opcions de propulsió, reforçant el pes industrial de la planta valenciana.

Awa Fam deixa el València Basket per a fer el salt a la WNBA sense haver sigut encara dominant

La pivot alacantina Awa Fam s'acomiada del València Basket i del bàsquet europeu per a iniciar la seua carrera en la WNBA i en la nova lliga privada Project B després de dos anys de creixement sense arribar encara a ser dominant.