La residència d’Elx que el Síndic ha demanat rescatar registra 24 positius per coronavirus

Ejemplo de shortcode con estilo
  Dos setmanes després que el Síndic de Gregues, Ángel Luna, demanarà a la consellera Mónica Oltra el rescat de la residència Altabix, en Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), amb 104 usuaris, en detectar irregularitats i problemes en la gestió, s’ha declarat un brot d’almenys 24 casos de coronavirus.   Segons ha avançat el diari ‘Información’, […]

 

Dos setmanes després que el Síndic de Gregues, Ángel Luna, demanarà a la consellera Mónica Oltra el rescat de la residència Altabix, en Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), amb 104 usuaris, en detectar irregularitats i problemes en la gestió, s’ha declarat un brot d’almenys 24 casos de coronavirus.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, davant d’esta situació, l’Associació pels Drets i el Benestar dels Ancians en Residències (ADBAR) ha denunciat este fet i ha sol·licitat la intervenció de la Fiscalia i ha demanat a l’Ajuntament «que ens ajude».

 

Esta associació ha expressat que el passat 29 de desembre es van detectar ja a 8 usuaris positius, però no se li van fer als treballadors -74 persones- fins al 4 de gener, detectant que 15 d’ells estaven contagiats més un altre resident. 

 

La petició del col·lectiu ADBAR

ADBAR no entén com és possible que, sabent de l’existència d’un brot, es tardaren sis dies a completar els tests a tot el món. El col·lectiu ha sol·licitat la intervenció de la Unitat Militar d’Emergències, perquè procedisca a la desinfecció de les instal·lacions, i explicacions a Sanitat de per què no es van fer les proves PCR als treballadors el dia 30 després de saber-se del brot de Covid-19 el 29 de desembre.  

 

Cal destacar que el geriàtric va estar durant la pandèmia 50 dies sense metge i fa 15 van tornar a quedar-se sense ell per un brot en un altre centre en el que treballava.

Últimes notícies

Pérez Llorca reclama diàleg i gestió per a millorar la vida ciutadana

El president defensa una política útil basada en l’estabilitat, els acords i la col·laboració per a afrontar reptes com la vivenda, l’educació i la justícia.

Luis Enrique alerta: el PSG haurà d’estar al màxim davant del Villarreal

El tècnic del PSG ha advertit de la dificultat del partit de la Liga de Campeones contra el Villarreal i ha demanat als seus jugadors el màxim nivell.

La Comunitat Valenciana matricula 8.680 vehicles a l’octubre, un 2,6 % més

La Comunitat Valenciana ha registrat 8.680 matriculacions a l’octubre, un 2,6 % més interanual. En els deu primers mesos, el total baixa un 11,5 %.

Cinc membres d’una família detinguts a Alacant per l’apunyalament d’un home després d’una discussió de trànsit

Cinc homes d’una mateixa família han sigut detinguts per l’apunyalament greu d’un home de 50 anys a la zona nord d’Alacant. La discussió hauria començat perquè una moto aparcada bloquejava una furgoneta.

Iñigo Pérez: «No hi ha res millor que jugar contra el millor equip»

Iñigo Pérez afronta amb il·lusió el duel contra el PSG i veu el partit com una ocasió per a refer-se de l’última derrota.

El Villarreal C amplia l’avantatge i la lluita pel play-off s’estreny

El Villarreal C conserva el lideratge amb sis punts d’avantatge sobre el Levante B després de la novena jornada. Del tercer al desé classificat només hi ha dos punts de diferència.

‘La verbena de la Paloma’ arriba a Les Arts després de la cancel·lació per la dana

Les Arts estrena el 4 de novembre ‘La verbena de la Paloma’, la primera incursió del teatre en el gènere menut, després de cancel·lar-la en 2024 per la dana.

El pastisser d’Asp Raúl Asencio rebrà el premi Gastro Cinema 2026

El pastisser d’Asp rebrà el guardó en la clausura del festival, el 19 de novembre, al Teatro Arniches d’Alacant.