12.6 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

El dia que acabaria la pandèmia de coronavirus segons els experts

 

Diferents experts apunten que el coronavirus no durarà ni un mes, ni dos, sinó que el final de la pandèmia podria allargar-se fins a 12 setmanes, és a dir, fins a l’1 de juny. A demés, les dades són totalment descoratjadores, ja que el pic màxim es registraria a finals d’abril amb 55.986 morts.

 

A demés, s’arribarien a produir fins a 6.673 ingressos hospitalaris al dia, segons este grup d’experts. Sens dubte, la Societat Espanyola de Medicina Intensiva, Crítica i Unitats Coronàries no creu que el pla de contingència elaborat pel Comitè d’Experts en Medicina Intensiva arribi a bona fi.

 

El document, de 73 pàgines, no sols mostra dades desoladores, sinó que també avalua les necessitats de material, de llits i de respiradors.

 

Planteja un futur desolador

L’estudi ha sigut realitzat tenint en compte el comportament d’Itàlia i la Xina, i posant en l’escenari que totes les mesures de contenció que s’han implantat des del passat cap de setmana no donen resultat.

 

Tot i el futur desolador que planteja este estudi, s’ha de tindre en compte que s’avalua únicament la xarxa hospitalària pública, sense comptar les capacitats de la privada, que ara es troba en mans de l’Estat. L’informe va ser creat el passat 17 de març, quan només es tenien en compte els recursos que hi havia el dia 13 per a fer front a la pandèmia que ja ha afectat a tot el planeta.

 

Es recullen 5 fases

En l’informe recullen 5 fases; preparació, inici, saturació, col·lapse i control de la crisi. Segons este, ara mateixa estaríem a punt de finalitzar el de saturació i aviat passarem al de col·lapse, és a dir, es triaria qui té més probabilitats de recuperar-se de tots els malalts. «L’escenari que més s’ajusta a la situació actual de les comunitats més afectades es referix a una taxa d’atac brut del 35% i una previsió de 12 setmanes de durada», defensa l’informe, que ja ha encertat en la previsió que tenia per al 16 de març.

 

«La taxa d’atac del Covid-19 és encara desconeguda, pendent d’estudis actualment en curs. El CDC, en un estudi que monitora a 445 persones que van entrar en contacte amb el Covid-19, establix una taxa d’atac que varia entre un 10,5% en l’àmbit familiar i domiciliari i un 0,45% entre contactes estrets. No obstant això, la rapidesa de contagi actual en Espanya fa pensar que la taxa siga superior a la referida.

 

Per això, de les tres taxes d’atac que poden introduir-se en el ‘programari’ —15%, 25% i 35%—, presentem les referides al 25% i 35% perquè poden reflectir una situació més realista», recull l’informe.

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.