7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

El dia que acabaria la pandèmia de coronavirus segons els experts

 

Diferents experts apunten que el coronavirus no durarà ni un mes, ni dos, sinó que el final de la pandèmia podria allargar-se fins a 12 setmanes, és a dir, fins a l’1 de juny. A demés, les dades són totalment descoratjadores, ja que el pic màxim es registraria a finals d’abril amb 55.986 morts.

 

A demés, s’arribarien a produir fins a 6.673 ingressos hospitalaris al dia, segons este grup d’experts. Sens dubte, la Societat Espanyola de Medicina Intensiva, Crítica i Unitats Coronàries no creu que el pla de contingència elaborat pel Comitè d’Experts en Medicina Intensiva arribi a bona fi.

 

El document, de 73 pàgines, no sols mostra dades desoladores, sinó que també avalua les necessitats de material, de llits i de respiradors.

 

Planteja un futur desolador

L’estudi ha sigut realitzat tenint en compte el comportament d’Itàlia i la Xina, i posant en l’escenari que totes les mesures de contenció que s’han implantat des del passat cap de setmana no donen resultat.

 

Tot i el futur desolador que planteja este estudi, s’ha de tindre en compte que s’avalua únicament la xarxa hospitalària pública, sense comptar les capacitats de la privada, que ara es troba en mans de l’Estat. L’informe va ser creat el passat 17 de març, quan només es tenien en compte els recursos que hi havia el dia 13 per a fer front a la pandèmia que ja ha afectat a tot el planeta.

 

Es recullen 5 fases

En l’informe recullen 5 fases; preparació, inici, saturació, col·lapse i control de la crisi. Segons este, ara mateixa estaríem a punt de finalitzar el de saturació i aviat passarem al de col·lapse, és a dir, es triaria qui té més probabilitats de recuperar-se de tots els malalts. «L’escenari que més s’ajusta a la situació actual de les comunitats més afectades es referix a una taxa d’atac brut del 35% i una previsió de 12 setmanes de durada», defensa l’informe, que ja ha encertat en la previsió que tenia per al 16 de març.

 

«La taxa d’atac del Covid-19 és encara desconeguda, pendent d’estudis actualment en curs. El CDC, en un estudi que monitora a 445 persones que van entrar en contacte amb el Covid-19, establix una taxa d’atac que varia entre un 10,5% en l’àmbit familiar i domiciliari i un 0,45% entre contactes estrets. No obstant això, la rapidesa de contagi actual en Espanya fa pensar que la taxa siga superior a la referida.

 

Per això, de les tres taxes d’atac que poden introduir-se en el ‘programari’ —15%, 25% i 35%—, presentem les referides al 25% i 35% perquè poden reflectir una situació més realista», recull l’informe.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.