El dia que acabaria la pandèmia de coronavirus segons els experts

 

Diferents experts apunten que el coronavirus no durarà ni un mes, ni dos, sinó que el final de la pandèmia podria allargar-se fins a 12 setmanes, és a dir, fins a l’1 de juny. A demés, les dades són totalment descoratjadores, ja que el pic màxim es registraria a finals d’abril amb 55.986 morts.

 

A demés, s’arribarien a produir fins a 6.673 ingressos hospitalaris al dia, segons este grup d’experts. Sens dubte, la Societat Espanyola de Medicina Intensiva, Crítica i Unitats Coronàries no creu que el pla de contingència elaborat pel Comitè d’Experts en Medicina Intensiva arribi a bona fi.

 

El document, de 73 pàgines, no sols mostra dades desoladores, sinó que també avalua les necessitats de material, de llits i de respiradors.

 

Planteja un futur desolador

L’estudi ha sigut realitzat tenint en compte el comportament d’Itàlia i la Xina, i posant en l’escenari que totes les mesures de contenció que s’han implantat des del passat cap de setmana no donen resultat.

 

Tot i el futur desolador que planteja este estudi, s’ha de tindre en compte que s’avalua únicament la xarxa hospitalària pública, sense comptar les capacitats de la privada, que ara es troba en mans de l’Estat. L’informe va ser creat el passat 17 de març, quan només es tenien en compte els recursos que hi havia el dia 13 per a fer front a la pandèmia que ja ha afectat a tot el planeta.

 

Es recullen 5 fases

En l’informe recullen 5 fases; preparació, inici, saturació, col·lapse i control de la crisi. Segons este, ara mateixa estaríem a punt de finalitzar el de saturació i aviat passarem al de col·lapse, és a dir, es triaria qui té més probabilitats de recuperar-se de tots els malalts. «L’escenari que més s’ajusta a la situació actual de les comunitats més afectades es referix a una taxa d’atac brut del 35% i una previsió de 12 setmanes de durada», defensa l’informe, que ja ha encertat en la previsió que tenia per al 16 de març.

 

«La taxa d’atac del Covid-19 és encara desconeguda, pendent d’estudis actualment en curs. El CDC, en un estudi que monitora a 445 persones que van entrar en contacte amb el Covid-19, establix una taxa d’atac que varia entre un 10,5% en l’àmbit familiar i domiciliari i un 0,45% entre contactes estrets. No obstant això, la rapidesa de contagi actual en Espanya fa pensar que la taxa siga superior a la referida.

 

Per això, de les tres taxes d’atac que poden introduir-se en el ‘programari’ —15%, 25% i 35%—, presentem les referides al 25% i 35% perquè poden reflectir una situació més realista», recull l’informe.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aemet activa avís groc el dijous per pluges de 60 l/m² en 12 hores en la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat per a este dijous l'avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores a l'interior i nord de Castelló, sud de València i nord d'Alacant. A Alacant es prolonguen fins al dimecres els avisos per vent de 70 km/h i fenòmens costaners amb ones de 3 metres.

Castro ja supera a Calero en punts però ha d’elevar la mitjana per a la salvació

Luís Castro ja ha sumat més punts que Julián Calero en menys partits al capdavant del Llevant, però la mitjana de 1,1 per jornada no li aconseguix per a evitar el descens.

Guardamar ha posat en marxa un sistema de sensors per a estudiar l’erosió del litoral

Guardamar ha posat en marxa un sistema de sensors per a monitorar la dinàmica del seu litoral. Les dades en continu serviran per a modelitzar i decidir.

Pérez Llorca atribuïx la baixada de l’atur al febrer a les polítiques del Consell

La desocupació baixa al febrer en la Comunitat Valenciana. El Consell defén que la seua estratègia de formació, suport a la contractació i simplificació ja es traduïx en més ocupació, amb avanços en indefinits, dones, jóvens i indústria.

Martínez Mus situa la logística i la modernització del transport com a eixos estratègics de la Comunitat

El Consell presenta el full de ruta de la Mesa d'Innovació en Logística Terrestre per Carretera amb sis reptes prioritaris. El pla s'alinea amb l'Estratègia de Reindustrialització 2024-2028.

Catalá esperarà a l’informe de la Generalitat per a fixar el doble topònim de la ciutat

Catalá ha avançat que decidirà el doble topònim quan reba l'informe de la Generalitat i defén que el nom vaja primer en valencià i després en castellà. En el mateix acte, ha presentat 63 nous agents de la USAP i ha destacat el descens de la delinqüència.

L’IVIE xifra en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató en l’economia valenciana

La Marató i la Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich van generar 36,1 milions d'impacte directe i més de mil ocupacions, amb l'hostaleria com a gran beneficiada. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la marató i va fregar els 14 en el mitjà, impulsat per l'alta presència de corredors estrangers.

Mercadona dona 3.083 tones d’aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana

Mercadona ha donat 3.083 tones d'aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana, equivalents a 51.376 carros. L'acció s'emmarca en el seu pla contra el desaprofitament i es complementa amb 550 equips donats a 130 organitzacions.