Anuncios

El dia que acabaria la pandèmia de coronavirus segons els experts

 

Diferents experts apunten que el coronavirus no durarà ni un mes, ni dos, sinó que el final de la pandèmia podria allargar-se fins a 12 setmanes, és a dir, fins a l’1 de juny. A demés, les dades són totalment descoratjadores, ja que el pic màxim es registraria a finals d’abril amb 55.986 morts.

 

A demés, s’arribarien a produir fins a 6.673 ingressos hospitalaris al dia, segons este grup d’experts. Sens dubte, la Societat Espanyola de Medicina Intensiva, Crítica i Unitats Coronàries no creu que el pla de contingència elaborat pel Comitè d’Experts en Medicina Intensiva arribi a bona fi.

Anuncios

 

El document, de 73 pàgines, no sols mostra dades desoladores, sinó que també avalua les necessitats de material, de llits i de respiradors.

 

Planteja un futur desolador

L’estudi ha sigut realitzat tenint en compte el comportament d’Itàlia i la Xina, i posant en l’escenari que totes les mesures de contenció que s’han implantat des del passat cap de setmana no donen resultat.

 

Tot i el futur desolador que planteja este estudi, s’ha de tindre en compte que s’avalua únicament la xarxa hospitalària pública, sense comptar les capacitats de la privada, que ara es troba en mans de l’Estat. L’informe va ser creat el passat 17 de març, quan només es tenien en compte els recursos que hi havia el dia 13 per a fer front a la pandèmia que ja ha afectat a tot el planeta.

 

Es recullen 5 fases

En l’informe recullen 5 fases; preparació, inici, saturació, col·lapse i control de la crisi. Segons este, ara mateixa estaríem a punt de finalitzar el de saturació i aviat passarem al de col·lapse, és a dir, es triaria qui té més probabilitats de recuperar-se de tots els malalts. «L’escenari que més s’ajusta a la situació actual de les comunitats més afectades es referix a una taxa d’atac brut del 35% i una previsió de 12 setmanes de durada», defensa l’informe, que ja ha encertat en la previsió que tenia per al 16 de març.

 

«La taxa d’atac del Covid-19 és encara desconeguda, pendent d’estudis actualment en curs. El CDC, en un estudi que monitora a 445 persones que van entrar en contacte amb el Covid-19, establix una taxa d’atac que varia entre un 10,5% en l’àmbit familiar i domiciliari i un 0,45% entre contactes estrets. No obstant això, la rapidesa de contagi actual en Espanya fa pensar que la taxa siga superior a la referida.

 

Per això, de les tres taxes d’atac que poden introduir-se en el ‘programari’ —15%, 25% i 35%—, presentem les referides al 25% i 35% perquè poden reflectir una situació més realista», recull l’informe.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios