19.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

El dia que acabaria la pandèmia de coronavirus segons els experts

 

Diferents experts apunten que el coronavirus no durarà ni un mes, ni dos, sinó que el final de la pandèmia podria allargar-se fins a 12 setmanes, és a dir, fins a l’1 de juny. A demés, les dades són totalment descoratjadores, ja que el pic màxim es registraria a finals d’abril amb 55.986 morts.

 

A demés, s’arribarien a produir fins a 6.673 ingressos hospitalaris al dia, segons este grup d’experts. Sens dubte, la Societat Espanyola de Medicina Intensiva, Crítica i Unitats Coronàries no creu que el pla de contingència elaborat pel Comitè d’Experts en Medicina Intensiva arribi a bona fi.

 

El document, de 73 pàgines, no sols mostra dades desoladores, sinó que també avalua les necessitats de material, de llits i de respiradors.

 

Planteja un futur desolador

L’estudi ha sigut realitzat tenint en compte el comportament d’Itàlia i la Xina, i posant en l’escenari que totes les mesures de contenció que s’han implantat des del passat cap de setmana no donen resultat.

 

Tot i el futur desolador que planteja este estudi, s’ha de tindre en compte que s’avalua únicament la xarxa hospitalària pública, sense comptar les capacitats de la privada, que ara es troba en mans de l’Estat. L’informe va ser creat el passat 17 de març, quan només es tenien en compte els recursos que hi havia el dia 13 per a fer front a la pandèmia que ja ha afectat a tot el planeta.

 

Es recullen 5 fases

En l’informe recullen 5 fases; preparació, inici, saturació, col·lapse i control de la crisi. Segons este, ara mateixa estaríem a punt de finalitzar el de saturació i aviat passarem al de col·lapse, és a dir, es triaria qui té més probabilitats de recuperar-se de tots els malalts. «L’escenari que més s’ajusta a la situació actual de les comunitats més afectades es referix a una taxa d’atac brut del 35% i una previsió de 12 setmanes de durada», defensa l’informe, que ja ha encertat en la previsió que tenia per al 16 de març.

 

«La taxa d’atac del Covid-19 és encara desconeguda, pendent d’estudis actualment en curs. El CDC, en un estudi que monitora a 445 persones que van entrar en contacte amb el Covid-19, establix una taxa d’atac que varia entre un 10,5% en l’àmbit familiar i domiciliari i un 0,45% entre contactes estrets. No obstant això, la rapidesa de contagi actual en Espanya fa pensar que la taxa siga superior a la referida.

 

Per això, de les tres taxes d’atac que poden introduir-se en el ‘programari’ —15%, 25% i 35%—, presentem les referides al 25% i 35% perquè poden reflectir una situació més realista», recull l’informe.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.

25 famílies afectades per l’incendi en el barri Miguel Hernández d’Alacant seran reallotjades

El foc en el barri Miguel Hernández ha afectat 25 famílies. Generalitat i Ajuntament han activat reallotjaments i avaluacions tècniques, sense víctimes mortals.

Els Arts reivindica la sarsuela amb un homenatge a José Serrano

Els Arts estrenarà este dijous 'Un misteri de sainet o sarsuela a la cassola', ideada per Enrique Viana, que combina tradició i llenguatge actual. El muntatge rendix tribut a José Serrano i comptarà amb intèrprets del Centre de Perfeccionament.

La Generalitat llança Nus davant el porno per a evitar que els jóvens normalitzen rols del porno

La Generalitat ha presentat Nus davant el porno per a frenar la normalització de rols del porno entre adolescents i reforçar l'educació afectiu-sexual. La campanya combina tallers, cartelleria en 715 IES i vídeos per a xarxes amb abast a 300.000 alumnes.