Dies tristos per a Joan Carles I: rememora la mort del seu pare i del seu germà

El rei Joan Carles recorda els dos aniversaris més tristos de la seva vida

El rei Joan Carles recorda els dos aniversaris més tristos de la seua vida | Arxiu

 

Aquests dies s’estan convertint en unes dates amargues pel rei emèrit Joan Carles I, ja que, amb pocs dies de diferència, ha de recordar la mort dels dos familiars més estimats per ell: el seu pare Joan de Borbó i el seu germà menut, Alfons de Borbó.

 

Hui, dia 1 d’abril, es complixen 26 anys de la mort del seu pare a conseqüència d’un càncer de laringe, que va morir l’any 1993 a la Clínica de Navarra a Pamplona. Tal com relatava el mateix rei Joan Carles I, «perdre el meu pare va ser un moment dur. Era el meu aliat més fidel. Li ho explicava tot. El vaig enterrar com un rei perquè s’ho mereixia. Va dedicar tota la seua vida a Espanya i va sacrificar la seua persona pel bé del país. Aquesta és la grandesa d’aquest home i vaig tindre la sort de tindre’l com a pare».

 

El rei emèrit sentia admiració pel seu pare

El rei emèrit sentia admiració pel seu pare | Arxiu

 

 

Però si hi ha una mort que va doldre i va marcar profundament el monarca emèrit va ser la del seu germà menut, quan aquest tenia 14 anys, per culpa d’un accident fatal en què va estar involucrat Joan Carles; aquest 29 de març es complien 63 anys de la mort d’Alfons de Borbó.

 

Joan Carles va disparar el seu germà per accident

L’any 1956, la família Borbó estava passant les vacances de Setmana Santa a Estoril, Portugal. Joan Carles, que tenia 18 anys, es trobava practicant tir, quan el menut Alfons de Borbó es va interposar entre el revòlver i la diana i va rebre un tir al cap que el va matar a l’acte. Encara hui, el rei no pot llevar-se de damunt un sentiment de culpa que l’ha acompanyat tota la seua vida: «Alfons i jo érem molt còmplices. L’estimava molt. Era molt simpàtic i despert. Jugava molt bé al golf. El trobe molt a faltar». D’aquesta manera recordava el rei emèrit el seu germà menut al documental ‘Jo, Joan Carles, rei d’Espanya’.

 

Joan Carles I va disparar sense voler al seu germà petit Alfons, que va morir a l'acte

Joan Carles I va disparar sense voler al seu germà menut Alfons, que va morir a l’acte | Arxiu

 

El lloc de pelegrinatge on assistirà el rei emèrit aquests dies per recordar els seus difunts serà el Monestir de l’Escorial, on Joan Carles va decidir enterrar tant el seu germà, com el seu pare i la seua mare, que va morir l’any 2000 a causa d’una aturada cardíaca.

Últimes notícies

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.

Condemnat a més de dos anys de presó un policia que va fingir el robatori de la seua moto per a cobrar l’assegurança

L'Audiència Provincial de València imposa dos anys i un mes de presó a un agent que va fingir el robatori de la seua motocicleta per a cobrar més de 13.200 euros del segur, encara que la pena queda suspesa.

El Govern central confirma que seguix avant la nova Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant

La delegada del Govern assegura que la nova Comandància de la Guàrdia Civil d'Alacant continuarà la seua tramitació en figurar en el Pla d'Infraestructures Estratègiques i comptar ja amb terrenys.