La Diputació de Castelló anima als ajuntaments de l’interior a adoptar mesures per a impulsar el turisme

 

El Patronat Provincial de Turisme dependent de la Diputació de Castelló ha celebrat una jornada informativa per videoconferència amb alcaldes, regidors i tècnics de turisme de municipis de l’àmbit rural, de cara al seu posicionament com a destinació de turisme actiu.

 

Del que es tracta és d’atraure empreses amb capacitat d’invertir en l’àmbit del turisme rural vinculat a les activitats que es desenvolupen en espais naturals, i clients disposats a viure noves experiències en els paisatges de Castelló.

 

Així ho ha explicat la diputada de Turisme, Virgínia Martí, qui ha oferit els detalls d’este projecte en el que el president de l’Associació Comunitat Valenciana Activa d’empreses del sector, Fernando Falomir, ha dut a terme diferents recomanacions que poden resultar de gran utilitat per als ajuntaments interessats.

 

Mesures que ajudaran a crear un turisme sostenible

Entre els suggeriments fets es troben les d’efectuar un òptim manteniment de les senderes homologades, crear noves vies ferrades, fer un adequat peritatge i manteniment de les vies d’escalada, millorar els embarcadors i els accessos per a embarcacions, i la posada en valor dels recursos naturals com a itineraris d’aventura.

 

Segons Virgínia Martí, són mesures que «ens ajudaran a crear una destinació turística vinculada a l’interior, que resulte sostenible mediambiental, social, cultural i econòmicament parlant», i que supose, a demés, «una eficaç eina per a afrontar el repte demogràfic i combatre la despoblació».

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU