La Diputació de Castelló instal·larà panells solars fotovoltaics en les EDAR per a reduir la petjada de CO₂

 

La Diputació de Castelló ha aprovat la presentació del projecte Instal·lacions solars fotovoltaiques per a la reducció de gasos d’efecte d’hivernacle en les depuradores d’aigües residuals gestionades per la Diputació de Castelló’ a la convocatòria d’ajudes FEDER de creixement sostenible 2014-2020.

 

La convocatòria està destinada a finançar projectes d’entitats locals que afavorisquen la transició a una economia baixa en carboni, amb el que l’ens provincial reforça el seu compromís per la sostenibilitat al seu àmbit d’actuació.

 

L’import del projecte ascendix a 926.176,31 € i s’executarà entre els anys 2021 i 2022 en un total de 20 EDAR de de municipis de menys de 5.000 habitants, entre els que es troben Ares, Azuébar, Canet lo Roig, Chóvar, Cortes de Arenoso, Costur, Gaibiel, La Llosa, La Mata de Morella, la Pobla de Benifassà, Pina de Montalgrao, Portell de Morella, Puebla de Arenoso, Sot de Ferrer, Teresa, Torás, Vilar de Canes, Villahermosa del Río, Xodos i Zucaina.

 

El diputat de Sostenibilitat, Ignasi Garcia, ha destacat que «la Diputació de Castelló està sent de nou una administració capdavantera a escala estatal en la lluita contra el canvi climàtic» i ha destacat el treball de l’àrea de Promoció Econòmica i Internacionalització, que ha estat l’encarregada de registrar la sol·licitud a l’Institut per la Diversificació i Estalvi de l’Energia (IDAE) del Ministeri per Transició Ecològica, que gestiona estes ajudes europees.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.