La Diputació de Castelló instal·larà panells solars fotovoltaics en les EDAR per a reduir la petjada de CO₂

 

La Diputació de Castelló ha aprovat la presentació del projecte Instal·lacions solars fotovoltaiques per a la reducció de gasos d’efecte d’hivernacle en les depuradores d’aigües residuals gestionades per la Diputació de Castelló’ a la convocatòria d’ajudes FEDER de creixement sostenible 2014-2020.

 

La convocatòria està destinada a finançar projectes d’entitats locals que afavorisquen la transició a una economia baixa en carboni, amb el que l’ens provincial reforça el seu compromís per la sostenibilitat al seu àmbit d’actuació.

 

L’import del projecte ascendix a 926.176,31 € i s’executarà entre els anys 2021 i 2022 en un total de 20 EDAR de de municipis de menys de 5.000 habitants, entre els que es troben Ares, Azuébar, Canet lo Roig, Chóvar, Cortes de Arenoso, Costur, Gaibiel, La Llosa, La Mata de Morella, la Pobla de Benifassà, Pina de Montalgrao, Portell de Morella, Puebla de Arenoso, Sot de Ferrer, Teresa, Torás, Vilar de Canes, Villahermosa del Río, Xodos i Zucaina.

 

El diputat de Sostenibilitat, Ignasi Garcia, ha destacat que «la Diputació de Castelló està sent de nou una administració capdavantera a escala estatal en la lluita contra el canvi climàtic» i ha destacat el treball de l’àrea de Promoció Econòmica i Internacionalització, que ha estat l’encarregada de registrar la sol·licitud a l’Institut per la Diversificació i Estalvi de l’Energia (IDAE) del Ministeri per Transició Ecològica, que gestiona estes ajudes europees.

Últimes notícies

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.