La Diputació de Castelló instal·larà panells solars fotovoltaics en les EDAR per a reduir la petjada de CO₂

 

La Diputació de Castelló ha aprovat la presentació del projecte Instal·lacions solars fotovoltaiques per a la reducció de gasos d’efecte d’hivernacle en les depuradores d’aigües residuals gestionades per la Diputació de Castelló’ a la convocatòria d’ajudes FEDER de creixement sostenible 2014-2020.

 

La convocatòria està destinada a finançar projectes d’entitats locals que afavorisquen la transició a una economia baixa en carboni, amb el que l’ens provincial reforça el seu compromís per la sostenibilitat al seu àmbit d’actuació.

 

L’import del projecte ascendix a 926.176,31 € i s’executarà entre els anys 2021 i 2022 en un total de 20 EDAR de de municipis de menys de 5.000 habitants, entre els que es troben Ares, Azuébar, Canet lo Roig, Chóvar, Cortes de Arenoso, Costur, Gaibiel, La Llosa, La Mata de Morella, la Pobla de Benifassà, Pina de Montalgrao, Portell de Morella, Puebla de Arenoso, Sot de Ferrer, Teresa, Torás, Vilar de Canes, Villahermosa del Río, Xodos i Zucaina.

 

El diputat de Sostenibilitat, Ignasi Garcia, ha destacat que «la Diputació de Castelló està sent de nou una administració capdavantera a escala estatal en la lluita contra el canvi climàtic» i ha destacat el treball de l’àrea de Promoció Econòmica i Internacionalització, que ha estat l’encarregada de registrar la sol·licitud a l’Institut per la Diversificació i Estalvi de l’Energia (IDAE) del Ministeri per Transició Ecològica, que gestiona estes ajudes europees.

Últimes notícies

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.

Aemet activa avís groc al litoral de València per màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat l’avís groc per calor en tot el litoral de la província de València este dijous, amb màximes que poden arribar als 36 graus per l’entrada de vent de ponent.

Nit fresca i calor intensa al prelitoral de València este dijous

Este dijous el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb nits una mica més fresques i màximes molt altes al prelitoral de València. Divendres arribaran ruixats dèbils al litoral d’Alacant i un descens generalitzat de les màximes, sobretot a l’interior.

Roben de matinada el valuós Tresor de Villena del museu Muvi

El Tresor de Villena, un dels conjunts d’orfebreria de l’edat de Bronze més importants d’Europa, ha sigut robat esta matinada del museu Muvi de Villena. La Guàrdia Civil i la Policia Judicial han obert una investigació després que l’alarma sonara a les 5.16 hores.

Avís groc per calor al litoral de València amb màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per altes temperatures a tot el litoral de la província de València, on es poden aplegar als 36 graus per l’efecte del vent de ponent.

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.