La Diputació de Castelló instal·larà panells solars fotovoltaics en les EDAR per a reduir la petjada de CO₂

 

La Diputació de Castelló ha aprovat la presentació del projecte Instal·lacions solars fotovoltaiques per a la reducció de gasos d’efecte d’hivernacle en les depuradores d’aigües residuals gestionades per la Diputació de Castelló’ a la convocatòria d’ajudes FEDER de creixement sostenible 2014-2020.

 

La convocatòria està destinada a finançar projectes d’entitats locals que afavorisquen la transició a una economia baixa en carboni, amb el que l’ens provincial reforça el seu compromís per la sostenibilitat al seu àmbit d’actuació.

 

L’import del projecte ascendix a 926.176,31 € i s’executarà entre els anys 2021 i 2022 en un total de 20 EDAR de de municipis de menys de 5.000 habitants, entre els que es troben Ares, Azuébar, Canet lo Roig, Chóvar, Cortes de Arenoso, Costur, Gaibiel, La Llosa, La Mata de Morella, la Pobla de Benifassà, Pina de Montalgrao, Portell de Morella, Puebla de Arenoso, Sot de Ferrer, Teresa, Torás, Vilar de Canes, Villahermosa del Río, Xodos i Zucaina.

 

El diputat de Sostenibilitat, Ignasi Garcia, ha destacat que «la Diputació de Castelló està sent de nou una administració capdavantera a escala estatal en la lluita contra el canvi climàtic» i ha destacat el treball de l’àrea de Promoció Econòmica i Internacionalització, que ha estat l’encarregada de registrar la sol·licitud a l’Institut per la Diversificació i Estalvi de l’Energia (IDAE) del Ministeri per Transició Ecològica, que gestiona estes ajudes europees.

Últimes notícies

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.

Rescatats dos banyistes arrossegats per un fort corrent a la cala del Moraig

Dos persones que feien paddle surf a la cala del Moraig, al Poble Nou de Benitatxell, han sigut rescatades després de quedar arrossegades per forts corrents causats per un canvi sobtat d’oratge. El telèfon mòbil protegit que portaven ha sigut clau per a localitzar-les després de quasi dos hores de búsqueda.

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.