La Diputació començarà en juliol una nova fase d’excavacions en el jaciment de Monte Calvario de Montán

 

La Diputació de Castelló iniciarà el mes que ve una nova fase del projecte d’excavacions arqueològiques en el jaciment preibèric de Monte Calvario de Montán, en l’Alt Millars (Castelló). D’esta manera ho ha confirmat la diputada de Cultura i també responsable de l’àrea d’Arqueologia, Ruth Sanz, qui s’ha desplaçat a este punt de l’Alt Millars per a supervisar el projecte i conéixer de primera mà junt a veïns de la localitat les actuacions prèvies de consolidació de les estructures i de la trama urbana que s’estan fent en l’actualitat a través dels fons LEADER.

 

Amb esta nova campanya d’excavacions, en seran ja huit les que ha fet la diputació castellonenca «per tal de recuperar el nostre passat més llunyà i alhora crear un nou atractiu que amplie l’oferta turística del municipi». Este 2020, des de l’àrea d’Arqueologia es destinaran 5.900 euros per a fer realitat esta octava fase, que s’estendrà des del 27 de juliol fins al 14 d’agost si es complixen totes les previsions, ha informat Sanz. Amb esta inversió es farà l’anàlisi topogràfic de les noves àrees a excavar i la restauració de peces.

 

La importància del jaciment del Monte Calvario recau en el seu important paper com a centre de distribució del comerç mediterrani a les terres de l’interior en l’època fenícia, testimoniat hui en dia gràcies a les importants troballes ceràmiques i peces de bronze que s’han anat fent des de l’inici de les excavacions en 2013.

 

Ruth Sanz ha recordat que la corporació provincial porta invertits 24.900 euros en «este punt d’important valor històric» en els últims set anys. Durant este temps, ha explicat, s’ha descobert l’estructura d’un carrer central i antics llenços de muralla. Per a dotar-lo de contingut didàctic que arrime al visitant, s’han instal·lat panells explicatius i s’ha millorat l’accés al jaciment, per a ampliar les possibilitats d’accés a grups de visitants.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.