La Diputació començarà en juliol una nova fase d’excavacions en el jaciment de Monte Calvario de Montán

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Diputació de Castelló iniciarà el mes que ve una nova fase del projecte d’excavacions arqueològiques en el jaciment preibèric de Monte Calvario de Montán, en l’Alt Millars (Castelló). D’esta manera ho ha confirmat la diputada de Cultura i també responsable de l’àrea d’Arqueologia, Ruth Sanz, qui s’ha desplaçat a este punt de l’Alt […]

 

La Diputació de Castelló iniciarà el mes que ve una nova fase del projecte d’excavacions arqueològiques en el jaciment preibèric de Monte Calvario de Montán, en l’Alt Millars (Castelló). D’esta manera ho ha confirmat la diputada de Cultura i també responsable de l’àrea d’Arqueologia, Ruth Sanz, qui s’ha desplaçat a este punt de l’Alt Millars per a supervisar el projecte i conéixer de primera mà junt a veïns de la localitat les actuacions prèvies de consolidació de les estructures i de la trama urbana que s’estan fent en l’actualitat a través dels fons LEADER.

 

Amb esta nova campanya d’excavacions, en seran ja huit les que ha fet la diputació castellonenca «per tal de recuperar el nostre passat més llunyà i alhora crear un nou atractiu que amplie l’oferta turística del municipi». Este 2020, des de l’àrea d’Arqueologia es destinaran 5.900 euros per a fer realitat esta octava fase, que s’estendrà des del 27 de juliol fins al 14 d’agost si es complixen totes les previsions, ha informat Sanz. Amb esta inversió es farà l’anàlisi topogràfic de les noves àrees a excavar i la restauració de peces.

 

La importància del jaciment del Monte Calvario recau en el seu important paper com a centre de distribució del comerç mediterrani a les terres de l’interior en l’època fenícia, testimoniat hui en dia gràcies a les importants troballes ceràmiques i peces de bronze que s’han anat fent des de l’inici de les excavacions en 2013.

 

Ruth Sanz ha recordat que la corporació provincial porta invertits 24.900 euros en «este punt d’important valor històric» en els últims set anys. Durant este temps, ha explicat, s’ha descobert l’estructura d’un carrer central i antics llenços de muralla. Per a dotar-lo de contingut didàctic que arrime al visitant, s’han instal·lat panells explicatius i s’ha millorat l’accés al jaciment, per a ampliar les possibilitats d’accés a grups de visitants.

Últimes notícies

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.