La Diputació començarà en juliol una nova fase d’excavacions en el jaciment de Monte Calvario de Montán

 

La Diputació de Castelló iniciarà el mes que ve una nova fase del projecte d’excavacions arqueològiques en el jaciment preibèric de Monte Calvario de Montán, en l’Alt Millars (Castelló). D’esta manera ho ha confirmat la diputada de Cultura i també responsable de l’àrea d’Arqueologia, Ruth Sanz, qui s’ha desplaçat a este punt de l’Alt Millars per a supervisar el projecte i conéixer de primera mà junt a veïns de la localitat les actuacions prèvies de consolidació de les estructures i de la trama urbana que s’estan fent en l’actualitat a través dels fons LEADER.

 

Amb esta nova campanya d’excavacions, en seran ja huit les que ha fet la diputació castellonenca «per tal de recuperar el nostre passat més llunyà i alhora crear un nou atractiu que amplie l’oferta turística del municipi». Este 2020, des de l’àrea d’Arqueologia es destinaran 5.900 euros per a fer realitat esta octava fase, que s’estendrà des del 27 de juliol fins al 14 d’agost si es complixen totes les previsions, ha informat Sanz. Amb esta inversió es farà l’anàlisi topogràfic de les noves àrees a excavar i la restauració de peces.

 

La importància del jaciment del Monte Calvario recau en el seu important paper com a centre de distribució del comerç mediterrani a les terres de l’interior en l’època fenícia, testimoniat hui en dia gràcies a les importants troballes ceràmiques i peces de bronze que s’han anat fent des de l’inici de les excavacions en 2013.

 

Ruth Sanz ha recordat que la corporació provincial porta invertits 24.900 euros en «este punt d’important valor històric» en els últims set anys. Durant este temps, ha explicat, s’ha descobert l’estructura d’un carrer central i antics llenços de muralla. Per a dotar-lo de contingut didàctic que arrime al visitant, s’han instal·lat panells explicatius i s’ha millorat l’accés al jaciment, per a ampliar les possibilitats d’accés a grups de visitants.

Últimes notícies

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.