La Diputació començarà en juliol una nova fase d’excavacions en el jaciment de Monte Calvario de Montán

 

La Diputació de Castelló iniciarà el mes que ve una nova fase del projecte d’excavacions arqueològiques en el jaciment preibèric de Monte Calvario de Montán, en l’Alt Millars (Castelló). D’esta manera ho ha confirmat la diputada de Cultura i també responsable de l’àrea d’Arqueologia, Ruth Sanz, qui s’ha desplaçat a este punt de l’Alt Millars per a supervisar el projecte i conéixer de primera mà junt a veïns de la localitat les actuacions prèvies de consolidació de les estructures i de la trama urbana que s’estan fent en l’actualitat a través dels fons LEADER.

 

Amb esta nova campanya d’excavacions, en seran ja huit les que ha fet la diputació castellonenca «per tal de recuperar el nostre passat més llunyà i alhora crear un nou atractiu que amplie l’oferta turística del municipi». Este 2020, des de l’àrea d’Arqueologia es destinaran 5.900 euros per a fer realitat esta octava fase, que s’estendrà des del 27 de juliol fins al 14 d’agost si es complixen totes les previsions, ha informat Sanz. Amb esta inversió es farà l’anàlisi topogràfic de les noves àrees a excavar i la restauració de peces.

 

La importància del jaciment del Monte Calvario recau en el seu important paper com a centre de distribució del comerç mediterrani a les terres de l’interior en l’època fenícia, testimoniat hui en dia gràcies a les importants troballes ceràmiques i peces de bronze que s’han anat fent des de l’inici de les excavacions en 2013.

 

Ruth Sanz ha recordat que la corporació provincial porta invertits 24.900 euros en «este punt d’important valor històric» en els últims set anys. Durant este temps, ha explicat, s’ha descobert l’estructura d’un carrer central i antics llenços de muralla. Per a dotar-lo de contingut didàctic que arrime al visitant, s’han instal·lat panells explicatius i s’ha millorat l’accés al jaciment, per a ampliar les possibilitats d’accés a grups de visitants.

Últimes notícies

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.