La Diputació començarà en juliol una nova fase d’excavacions en el jaciment de Monte Calvario de Montán

 

La Diputació de Castelló iniciarà el mes que ve una nova fase del projecte d’excavacions arqueològiques en el jaciment preibèric de Monte Calvario de Montán, en l’Alt Millars (Castelló). D’esta manera ho ha confirmat la diputada de Cultura i també responsable de l’àrea d’Arqueologia, Ruth Sanz, qui s’ha desplaçat a este punt de l’Alt Millars per a supervisar el projecte i conéixer de primera mà junt a veïns de la localitat les actuacions prèvies de consolidació de les estructures i de la trama urbana que s’estan fent en l’actualitat a través dels fons LEADER.

 

Amb esta nova campanya d’excavacions, en seran ja huit les que ha fet la diputació castellonenca «per tal de recuperar el nostre passat més llunyà i alhora crear un nou atractiu que amplie l’oferta turística del municipi». Este 2020, des de l’àrea d’Arqueologia es destinaran 5.900 euros per a fer realitat esta octava fase, que s’estendrà des del 27 de juliol fins al 14 d’agost si es complixen totes les previsions, ha informat Sanz. Amb esta inversió es farà l’anàlisi topogràfic de les noves àrees a excavar i la restauració de peces.

 

La importància del jaciment del Monte Calvario recau en el seu important paper com a centre de distribució del comerç mediterrani a les terres de l’interior en l’època fenícia, testimoniat hui en dia gràcies a les importants troballes ceràmiques i peces de bronze que s’han anat fent des de l’inici de les excavacions en 2013.

 

Ruth Sanz ha recordat que la corporació provincial porta invertits 24.900 euros en «este punt d’important valor històric» en els últims set anys. Durant este temps, ha explicat, s’ha descobert l’estructura d’un carrer central i antics llenços de muralla. Per a dotar-lo de contingut didàctic que arrime al visitant, s’han instal·lat panells explicatius i s’ha millorat l’accés al jaciment, per a ampliar les possibilitats d’accés a grups de visitants.

Últimes notícies

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.