Una empresa que opera amb Cabify despedix al seu millor conductor de València

 

Costa Fleming Sociedad Cooperativa de Madrid, empresa que opera per a Cabify, reconeixia esta setmana a través de la seua advocada que van despedir de forma improcedent al seu millor conductor de València, segons recollia el diari digital eldiario.es.

 

El conductor afectat, Carlos Salcedo, de 60 anys, treballava 6 dies a la setmana, superant moltes voltes les 60 hores de treball setmanals i arribant a treballar “16 hores seguides”, segons relatava. Davant esta classe de situacions, es van produir queixes per part dels treballadors a Costa Fleming, que van tindre com a resultat pressions als conductors, com les que aportava l’advocat de Salcedo en el juí pel seu despido, celebrat esta setmana. El lletrat va mostrar captures de conversacions de WhatsApp on un cap de l’empresa li deia que “O fas 60 hores o te’n vas al carrer”.

 

Salcedo i altres companys van denunciar la situació davant la Inspecció de Treball i van ser despedits, una situació que consideren una “represàlia”. L’advocat del conductor destaca que el despido del seu client tenia com a intenció ser “exemplaritzant cap a la resta de companys”.

 

La lletrada de Costa Fleming admetia que el despido era improcedent però va negar que fóra una represàlia. Argumenta que el treballador va ser despedit el 17 de febrer i la denúncia feta a l’empresa en la Inspecció de Treball va arribar el 9 de maig.

 

Les millors puntuacions

Durant el juí van comparéixer diversos conductors com a testimonis. Per un costat confirmaven les condicions de treball de l’empresa. Per altre, un d’ells incidia en què Salcedo, el conductor despedit, tenia sempre les millors puntuacions.

 

Altre dels testimonis senyalava que encara que eren treballadors de Costa Fleming, l’aplicació per a contactar amb els clients la facilitava Cabify. En esta mateixa línia, l’advocat del conductor ja senyalava en el juí que totes les empreses subcontractades tenen el mateix cap de flota i estan baix el paraigües de Cabify, que és en realitat “qui contracta, pren decisions i exercix la direcció efectiva”. L’advocada de Costa Fleming, pel seu costat, desacreditava estos testimonis, firmant que n otenien imparcialitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.