8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Una empresa que opera amb Cabify despedix al seu millor conductor de València

 

Costa Fleming Sociedad Cooperativa de Madrid, empresa que opera per a Cabify, reconeixia esta setmana a través de la seua advocada que van despedir de forma improcedent al seu millor conductor de València, segons recollia el diari digital eldiario.es.

 

El conductor afectat, Carlos Salcedo, de 60 anys, treballava 6 dies a la setmana, superant moltes voltes les 60 hores de treball setmanals i arribant a treballar “16 hores seguides”, segons relatava. Davant esta classe de situacions, es van produir queixes per part dels treballadors a Costa Fleming, que van tindre com a resultat pressions als conductors, com les que aportava l’advocat de Salcedo en el juí pel seu despido, celebrat esta setmana. El lletrat va mostrar captures de conversacions de WhatsApp on un cap de l’empresa li deia que “O fas 60 hores o te’n vas al carrer”.

 

Salcedo i altres companys van denunciar la situació davant la Inspecció de Treball i van ser despedits, una situació que consideren una “represàlia”. L’advocat del conductor destaca que el despido del seu client tenia com a intenció ser “exemplaritzant cap a la resta de companys”.

 

La lletrada de Costa Fleming admetia que el despido era improcedent però va negar que fóra una represàlia. Argumenta que el treballador va ser despedit el 17 de febrer i la denúncia feta a l’empresa en la Inspecció de Treball va arribar el 9 de maig.

 

Les millors puntuacions

Durant el juí van comparéixer diversos conductors com a testimonis. Per un costat confirmaven les condicions de treball de l’empresa. Per altre, un d’ells incidia en què Salcedo, el conductor despedit, tenia sempre les millors puntuacions.

 

Altre dels testimonis senyalava que encara que eren treballadors de Costa Fleming, l’aplicació per a contactar amb els clients la facilitava Cabify. En esta mateixa línia, l’advocat del conductor ja senyalava en el juí que totes les empreses subcontractades tenen el mateix cap de flota i estan baix el paraigües de Cabify, que és en realitat “qui contracta, pren decisions i exercix la direcció efectiva”. L’advocada de Costa Fleming, pel seu costat, desacreditava estos testimonis, firmant que n otenien imparcialitat.

Últimes notícies

Veïns de les platges de Sagunt denuncien abandó després dels danys de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha deixat al descobert l'abandó institucional i l'erosió del nord de Sagunt. Reclamen defenses permanents, la licitació urgent del projecte de regeneració i un pla real de protecció costanera.

Catorze comunitats en avís per neu, pluja i vent; Galícia, en roig per ones de fins a 9 metres

Catorze comunitats estan en alerta per neu, pluja, vent, allaus i temporal marítim. Galícia activa el nivell roig per mala mar, i Astúries, Cantàbria i Balears passen a taronja.

Els maquinistes convoquen una vaga general ferroviària després dels accidents mortals d’Adamuz i Gelida

Semaf denuncia el deteriorament de la xarxa i exigeix garanties de seguretat després de la mort de tres maquinistes en 48 hores

Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

El tren ha xocat contra un mur de contenció que s’ha desprès i ha caigut sobre la via

Dimecres amb ruixats febles en la Comunitat Valenciana i màximes en lleuger ascens

Ruixats dispersos que avançaran de l'interior al litoral i nuvolositat en augment a la vesprada. Mínimes sense canvis, ponent fluix a moderat i cota de neu alta.

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.