Una empresa que opera amb Cabify despedix al seu millor conductor de València

 

Costa Fleming Sociedad Cooperativa de Madrid, empresa que opera per a Cabify, reconeixia esta setmana a través de la seua advocada que van despedir de forma improcedent al seu millor conductor de València, segons recollia el diari digital eldiario.es.

 

El conductor afectat, Carlos Salcedo, de 60 anys, treballava 6 dies a la setmana, superant moltes voltes les 60 hores de treball setmanals i arribant a treballar “16 hores seguides”, segons relatava. Davant esta classe de situacions, es van produir queixes per part dels treballadors a Costa Fleming, que van tindre com a resultat pressions als conductors, com les que aportava l’advocat de Salcedo en el juí pel seu despido, celebrat esta setmana. El lletrat va mostrar captures de conversacions de WhatsApp on un cap de l’empresa li deia que “O fas 60 hores o te’n vas al carrer”.

 

Salcedo i altres companys van denunciar la situació davant la Inspecció de Treball i van ser despedits, una situació que consideren una “represàlia”. L’advocat del conductor destaca que el despido del seu client tenia com a intenció ser “exemplaritzant cap a la resta de companys”.

 

La lletrada de Costa Fleming admetia que el despido era improcedent però va negar que fóra una represàlia. Argumenta que el treballador va ser despedit el 17 de febrer i la denúncia feta a l’empresa en la Inspecció de Treball va arribar el 9 de maig.

 

Les millors puntuacions

Durant el juí van comparéixer diversos conductors com a testimonis. Per un costat confirmaven les condicions de treball de l’empresa. Per altre, un d’ells incidia en què Salcedo, el conductor despedit, tenia sempre les millors puntuacions.

 

Altre dels testimonis senyalava que encara que eren treballadors de Costa Fleming, l’aplicació per a contactar amb els clients la facilitava Cabify. En esta mateixa línia, l’advocat del conductor ja senyalava en el juí que totes les empreses subcontractades tenen el mateix cap de flota i estan baix el paraigües de Cabify, que és en realitat “qui contracta, pren decisions i exercix la direcció efectiva”. L’advocada de Costa Fleming, pel seu costat, desacreditava estos testimonis, firmant que n otenien imparcialitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.