Una empresa que opera amb Cabify despedix al seu millor conductor de València

 

Costa Fleming Sociedad Cooperativa de Madrid, empresa que opera per a Cabify, reconeixia esta setmana a través de la seua advocada que van despedir de forma improcedent al seu millor conductor de València, segons recollia el diari digital eldiario.es.

 

El conductor afectat, Carlos Salcedo, de 60 anys, treballava 6 dies a la setmana, superant moltes voltes les 60 hores de treball setmanals i arribant a treballar “16 hores seguides”, segons relatava. Davant esta classe de situacions, es van produir queixes per part dels treballadors a Costa Fleming, que van tindre com a resultat pressions als conductors, com les que aportava l’advocat de Salcedo en el juí pel seu despido, celebrat esta setmana. El lletrat va mostrar captures de conversacions de WhatsApp on un cap de l’empresa li deia que “O fas 60 hores o te’n vas al carrer”.

 

Salcedo i altres companys van denunciar la situació davant la Inspecció de Treball i van ser despedits, una situació que consideren una “represàlia”. L’advocat del conductor destaca que el despido del seu client tenia com a intenció ser “exemplaritzant cap a la resta de companys”.

 

La lletrada de Costa Fleming admetia que el despido era improcedent però va negar que fóra una represàlia. Argumenta que el treballador va ser despedit el 17 de febrer i la denúncia feta a l’empresa en la Inspecció de Treball va arribar el 9 de maig.

 

Les millors puntuacions

Durant el juí van comparéixer diversos conductors com a testimonis. Per un costat confirmaven les condicions de treball de l’empresa. Per altre, un d’ells incidia en què Salcedo, el conductor despedit, tenia sempre les millors puntuacions.

 

Altre dels testimonis senyalava que encara que eren treballadors de Costa Fleming, l’aplicació per a contactar amb els clients la facilitava Cabify. En esta mateixa línia, l’advocat del conductor ja senyalava en el juí que totes les empreses subcontractades tenen el mateix cap de flota i estan baix el paraigües de Cabify, que és en realitat “qui contracta, pren decisions i exercix la direcció efectiva”. L’advocada de Costa Fleming, pel seu costat, desacreditava estos testimonis, firmant que n otenien imparcialitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda a València una cuidadora per robar 40.000 euros a l’anciana a la qual atenia

La Guàrdia Civil deté a València a una dona de 43 anys acusada d'aprofitar el seu treball com a cuidadora per a traure de forma continuada uns 40.000 euros del compte bancari d'una anciana dependent.

Isaac, de l’aula i Google al somni de crear una startup d’impacte social

Isaac Tormo, jove valencià amb expedient excel·lent, experiència internacional i treball en Google, vol llançar una startup d'impacte social dins de l'ecosistema de Llançadora.

Dos de cada tres valencians fa exercici de forma regular en el seu temps lliure

Quasi el 67% dels habitants de València practica activitat física saludable en el seu temps lliure, mentres que un terç seguix sense fer exercici, segons el Baròmetre Municipal.

La UPV restaura el mural de Dons de Ciència vandalitzat amb una pintada contra Oltra

La UPV ha restaurat el mural dedicat a la biofísica Eva Nogales en l'IES El Cabanyal després de ser vandalitzat amb una pintada contra Oltra, utilitzant tècniques específiques per a eliminar la inscripció sense danyar l'obra.