17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Una empresa de Sagunt crea mascaretes transparents per a facilitar la comunicació durant les rutes turístiques

 

L’empresa ‘Celia Peris Visitas Guiadas’ de la localitat de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), continua apostant per les visites inclusives, segons han destacat des de la Delegació de Turisme. La innovació i la inclusió han marcat el full de ruta de l’empresa des del seu naixement.

 

L’última novetat en afegir-se a les visites ha sigut la incorporació de mascaretes transparents, donant resposta d’esta forma a la necessitat de trencar amb la barrera que suposava en comunicar-se amb persones amb dificultats auditives. «Era necessari oferir visites a on totes les persones pogueren disfrutar d’esta, sense perdre’s res a causa de la mascareta. Quan vam saber les condicions en les que treballaríem, ens vam posar a buscar la millor solució», explica Celia Peris. «La nostra experiència en visites inclusives és àmplia, portem molts anys fent-les. És per això que les visites que s’oferixen des del Departament de Turisme i les de la meua empresa, continuaran sent-ho. Per exemple, en la Ruta Teatralitzada del Greal, tant l’actor com jo, comptarem amb mascaretes transparents».

 

La regidora de Turisme, Natalia Antonino, assegura que des del Departament «es treballa el destí Sagunt i Comarca inclusives. I per descomptat creiem que són necessàries i molt benvingudes totes les iniciatives que puguen incloure dins de les rutes a les persones amb diversitat funcional».

 

Els productes nous han sigut el senyal d’identitat d’esta jove empresa. Mostra d’això són les visites que, des del Departament de Turisme, s’estan fent per a fer costat al sector empresarial i la resposta dels visitants ha sigut excel·lent, completant tots els aforaments d’estes.

 

La Delegació de Turisme ha presentat, en col·laboració amb el Patronat Provincial de Turisme, una varietat d’activitats i tallers per a donar suport al sector del turisme i l’hostaleria del municipi durant la temporada estival. Esta proposta relacionada amb productes turístics del municipi, oferix diferents rutes com la ruta del patrimoni industrial, la ruta teatralitzada del Greal i la ruta amb tren al Grau Vell. També inclou tallers romans i una gimcana per al públic familiar i una visita en el tren turístic.

Últimes notícies

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.