L’EMT reforça les mesures especials contra el Covid-19 en els autobusos

 

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València ha reforçat les mesures especials contra el Covid-19 per a minimitzar el risc de contagi en el transport públic. L’ús de la mascareta obligatori és clau per a garantir que l’autobús continue sent un espai segur, pel que es prohibix llevar-se-la per a fer qualsevol activitat com parlar, menjar o beure.

 

L’EMT també ha reforçat la ventilació en els autobusos, que es garantix amb els sistemes de renovació de l’aire i l’obertura de portes cada molt pocs minuts en les parades. A demés, tots els autobusos circulen amb les finestretes obertes per a reforçar la ventilació, i s’ha col·locat cartelleria per a informar de la prohibició de tancar o manipular les finestretes amb l’objectiu de minimitzar el risc de contagi.

 

Des de l’inici de la pandèmia els conductors han fet un control de l’ocupació en els autobusos amb el cartell de complet, que ha permés de març a octubre evitar en més de 6.000 ocasions que se supere l’aforament màxim establit per les autoritats sanitàries. A demés, el cartell de complet ha tingut una duració mitjana d’uns 5 o 10 minuts, ja que s’ha donat en moments molt puntuals del recorregut i la situació ha quedat normalitzada ràpidament.

 

Protocols de neteja i desinfecció

Gràcies a este control de l’aforament, s’han respectat les limitacions d’ocupació fixades pel Govern central a cada moment. D´esta manera, durant la pandèmia els autobusos municipals han estat molt lluny de la seua capacitat tècnica normal, és a dir, aproximadament 80 persones en un autobús estàndard i 130 en un articulat.

 

Actualment, encara que les autoritats no obliguen a reduir l’aforament en els autobusos, EMT València manté el control de la capacitat dels seus autobusos en un màxim de 45 persones en els autobusos normals i 70 en els articulats, amb l’objectiu de reforçar la seguretat de les persones usuàries.

 

L’empresa municipal també manté altres mesures especials contra el Covid-19, com el reforç dels protocols de neteja i desinfecció diària dels autobusos, especialment en les zones de major contacte per als passatgers i passatgeres.

 

Segons un informe de la UITP (Unió Internacional de Transport Públic), en el que van participar les agències de salut de França, Alemanya, Colòmbia, entre altres països, el risc de contagi actualment en el transport públic és de menys de l’1%. L’estudi assenyala que això es deu, principalment, a l’ús obligatori de la mascareta, la neteja i desinfecció diària i els sistemes de ventilació i renovació de l’aire.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla