13.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

L’EMT reforça les mesures especials contra el Covid-19 en els autobusos

 

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València ha reforçat les mesures especials contra el Covid-19 per a minimitzar el risc de contagi en el transport públic. L’ús de la mascareta obligatori és clau per a garantir que l’autobús continue sent un espai segur, pel que es prohibix llevar-se-la per a fer qualsevol activitat com parlar, menjar o beure.

 

L’EMT també ha reforçat la ventilació en els autobusos, que es garantix amb els sistemes de renovació de l’aire i l’obertura de portes cada molt pocs minuts en les parades. A demés, tots els autobusos circulen amb les finestretes obertes per a reforçar la ventilació, i s’ha col·locat cartelleria per a informar de la prohibició de tancar o manipular les finestretes amb l’objectiu de minimitzar el risc de contagi.

 

Des de l’inici de la pandèmia els conductors han fet un control de l’ocupació en els autobusos amb el cartell de complet, que ha permés de març a octubre evitar en més de 6.000 ocasions que se supere l’aforament màxim establit per les autoritats sanitàries. A demés, el cartell de complet ha tingut una duració mitjana d’uns 5 o 10 minuts, ja que s’ha donat en moments molt puntuals del recorregut i la situació ha quedat normalitzada ràpidament.

 

Protocols de neteja i desinfecció

Gràcies a este control de l’aforament, s’han respectat les limitacions d’ocupació fixades pel Govern central a cada moment. D´esta manera, durant la pandèmia els autobusos municipals han estat molt lluny de la seua capacitat tècnica normal, és a dir, aproximadament 80 persones en un autobús estàndard i 130 en un articulat.

 

Actualment, encara que les autoritats no obliguen a reduir l’aforament en els autobusos, EMT València manté el control de la capacitat dels seus autobusos en un màxim de 45 persones en els autobusos normals i 70 en els articulats, amb l’objectiu de reforçar la seguretat de les persones usuàries.

 

L’empresa municipal també manté altres mesures especials contra el Covid-19, com el reforç dels protocols de neteja i desinfecció diària dels autobusos, especialment en les zones de major contacte per als passatgers i passatgeres.

 

Segons un informe de la UITP (Unió Internacional de Transport Públic), en el que van participar les agències de salut de França, Alemanya, Colòmbia, entre altres països, el risc de contagi actualment en el transport públic és de menys de l’1%. L’estudi assenyala que això es deu, principalment, a l’ús obligatori de la mascareta, la neteja i desinfecció diària i els sistemes de ventilació i renovació de l’aire.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.