11.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

L’EMT reforça les mesures especials contra el Covid-19 en els autobusos

 

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València ha reforçat les mesures especials contra el Covid-19 per a minimitzar el risc de contagi en el transport públic. L’ús de la mascareta obligatori és clau per a garantir que l’autobús continue sent un espai segur, pel que es prohibix llevar-se-la per a fer qualsevol activitat com parlar, menjar o beure.

 

L’EMT també ha reforçat la ventilació en els autobusos, que es garantix amb els sistemes de renovació de l’aire i l’obertura de portes cada molt pocs minuts en les parades. A demés, tots els autobusos circulen amb les finestretes obertes per a reforçar la ventilació, i s’ha col·locat cartelleria per a informar de la prohibició de tancar o manipular les finestretes amb l’objectiu de minimitzar el risc de contagi.

 

Des de l’inici de la pandèmia els conductors han fet un control de l’ocupació en els autobusos amb el cartell de complet, que ha permés de març a octubre evitar en més de 6.000 ocasions que se supere l’aforament màxim establit per les autoritats sanitàries. A demés, el cartell de complet ha tingut una duració mitjana d’uns 5 o 10 minuts, ja que s’ha donat en moments molt puntuals del recorregut i la situació ha quedat normalitzada ràpidament.

 

Protocols de neteja i desinfecció

Gràcies a este control de l’aforament, s’han respectat les limitacions d’ocupació fixades pel Govern central a cada moment. D´esta manera, durant la pandèmia els autobusos municipals han estat molt lluny de la seua capacitat tècnica normal, és a dir, aproximadament 80 persones en un autobús estàndard i 130 en un articulat.

 

Actualment, encara que les autoritats no obliguen a reduir l’aforament en els autobusos, EMT València manté el control de la capacitat dels seus autobusos en un màxim de 45 persones en els autobusos normals i 70 en els articulats, amb l’objectiu de reforçar la seguretat de les persones usuàries.

 

L’empresa municipal també manté altres mesures especials contra el Covid-19, com el reforç dels protocols de neteja i desinfecció diària dels autobusos, especialment en les zones de major contacte per als passatgers i passatgeres.

 

Segons un informe de la UITP (Unió Internacional de Transport Públic), en el que van participar les agències de salut de França, Alemanya, Colòmbia, entre altres països, el risc de contagi actualment en el transport públic és de menys de l’1%. L’estudi assenyala que això es deu, principalment, a l’ús obligatori de la mascareta, la neteja i desinfecció diària i els sistemes de ventilació i renovació de l’aire.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.