L’EMT reforça les mesures especials contra el Covid-19 en els autobusos

 

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València ha reforçat les mesures especials contra el Covid-19 per a minimitzar el risc de contagi en el transport públic. L’ús de la mascareta obligatori és clau per a garantir que l’autobús continue sent un espai segur, pel que es prohibix llevar-se-la per a fer qualsevol activitat com parlar, menjar o beure.

 

L’EMT també ha reforçat la ventilació en els autobusos, que es garantix amb els sistemes de renovació de l’aire i l’obertura de portes cada molt pocs minuts en les parades. A demés, tots els autobusos circulen amb les finestretes obertes per a reforçar la ventilació, i s’ha col·locat cartelleria per a informar de la prohibició de tancar o manipular les finestretes amb l’objectiu de minimitzar el risc de contagi.

 

Des de l’inici de la pandèmia els conductors han fet un control de l’ocupació en els autobusos amb el cartell de complet, que ha permés de març a octubre evitar en més de 6.000 ocasions que se supere l’aforament màxim establit per les autoritats sanitàries. A demés, el cartell de complet ha tingut una duració mitjana d’uns 5 o 10 minuts, ja que s’ha donat en moments molt puntuals del recorregut i la situació ha quedat normalitzada ràpidament.

 

Protocols de neteja i desinfecció

Gràcies a este control de l’aforament, s’han respectat les limitacions d’ocupació fixades pel Govern central a cada moment. D´esta manera, durant la pandèmia els autobusos municipals han estat molt lluny de la seua capacitat tècnica normal, és a dir, aproximadament 80 persones en un autobús estàndard i 130 en un articulat.

 

Actualment, encara que les autoritats no obliguen a reduir l’aforament en els autobusos, EMT València manté el control de la capacitat dels seus autobusos en un màxim de 45 persones en els autobusos normals i 70 en els articulats, amb l’objectiu de reforçar la seguretat de les persones usuàries.

 

L’empresa municipal també manté altres mesures especials contra el Covid-19, com el reforç dels protocols de neteja i desinfecció diària dels autobusos, especialment en les zones de major contacte per als passatgers i passatgeres.

 

Segons un informe de la UITP (Unió Internacional de Transport Públic), en el que van participar les agències de salut de França, Alemanya, Colòmbia, entre altres països, el risc de contagi actualment en el transport públic és de menys de l’1%. L’estudi assenyala que això es deu, principalment, a l’ús obligatori de la mascareta, la neteja i desinfecció diària i els sistemes de ventilació i renovació de l’aire.

Últimes notícies

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda a través d’una app a Busot

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut per una aplicació de contactes i a la qual va obligar a mantindre relacions sexuals en contra de la seua voluntat al domicili d’ella, a Busot (Alacant). La pena queda en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros, llibertat vigilada i ordre d’allunyament.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig després de més de set hores de treball

Els bombers han donat per extingit a les 22.18 hores l’incendi declarat a primera hora de la vesprada a Beniarbeig, a la Marina Alta, en una zona de canyar i matoll prop del riu Girona.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda en una aplicació de cites

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut en una aplicació de contactes. La pena ha quedat en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros i cinc anys d’allunyament i llibertat vigilada.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig, a la vora del riu Girona

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat a Beniarbeig, a la Marina Alta, a les 22.18 hores de dijous.

Desmantellades sis fàbriques il·legals de tabac amb més de 20 milions de cigarrets

La Guàrdia Civil ha detingut 50 persones i ha desmantellat sis fàbriques clandestines de tabac en una macrooperació internacional amb seu en diverses províncies, entre elles Alacant, amb més de 20 milions de cigarrets i 38,4 tones de tabac intervinguts.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres un avís groc per pluges de fins a 20 litres en una hora i tempestes fortes a l’interior sud de Castelló i nord de València, mentre persisteixen les altes temperatures a l’interior d’Alacant.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres, de 15 a 22 hores, l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior sud de Castelló i nord de València, i manté avisos per calor en punts de les tres províncies.

Els WhatsApp entre Mazón i Catalá revelen que ja parlaven de “desenes de morts” a les 23.27 hores de la dana

Els missatges de WhatsApp aportats al jutjat mostren que Carlos Mazón va advertir María José Catalá a les 23.27 hores del 29 d’octubre de 2024 que hi havia “desenes de morts” per la dana, i revelen també dubtes interns sobre protocols i gestió municipal de l’emergència.