14.9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

L’EMT reforça les mesures especials contra el Covid-19 en els autobusos

 

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València ha reforçat les mesures especials contra el Covid-19 per a minimitzar el risc de contagi en el transport públic. L’ús de la mascareta obligatori és clau per a garantir que l’autobús continue sent un espai segur, pel que es prohibix llevar-se-la per a fer qualsevol activitat com parlar, menjar o beure.

 

L’EMT també ha reforçat la ventilació en els autobusos, que es garantix amb els sistemes de renovació de l’aire i l’obertura de portes cada molt pocs minuts en les parades. A demés, tots els autobusos circulen amb les finestretes obertes per a reforçar la ventilació, i s’ha col·locat cartelleria per a informar de la prohibició de tancar o manipular les finestretes amb l’objectiu de minimitzar el risc de contagi.

 

Des de l’inici de la pandèmia els conductors han fet un control de l’ocupació en els autobusos amb el cartell de complet, que ha permés de març a octubre evitar en més de 6.000 ocasions que se supere l’aforament màxim establit per les autoritats sanitàries. A demés, el cartell de complet ha tingut una duració mitjana d’uns 5 o 10 minuts, ja que s’ha donat en moments molt puntuals del recorregut i la situació ha quedat normalitzada ràpidament.

 

Protocols de neteja i desinfecció

Gràcies a este control de l’aforament, s’han respectat les limitacions d’ocupació fixades pel Govern central a cada moment. D´esta manera, durant la pandèmia els autobusos municipals han estat molt lluny de la seua capacitat tècnica normal, és a dir, aproximadament 80 persones en un autobús estàndard i 130 en un articulat.

 

Actualment, encara que les autoritats no obliguen a reduir l’aforament en els autobusos, EMT València manté el control de la capacitat dels seus autobusos en un màxim de 45 persones en els autobusos normals i 70 en els articulats, amb l’objectiu de reforçar la seguretat de les persones usuàries.

 

L’empresa municipal també manté altres mesures especials contra el Covid-19, com el reforç dels protocols de neteja i desinfecció diària dels autobusos, especialment en les zones de major contacte per als passatgers i passatgeres.

 

Segons un informe de la UITP (Unió Internacional de Transport Públic), en el que van participar les agències de salut de França, Alemanya, Colòmbia, entre altres països, el risc de contagi actualment en el transport públic és de menys de l’1%. L’estudi assenyala que això es deu, principalment, a l’ús obligatori de la mascareta, la neteja i desinfecció diària i els sistemes de ventilació i renovació de l’aire.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts