Un enorme hipopòtam s’escapa d’un circ a Almeria i es passeja pel carrer

Imatge de l'hipopòtam escapat a Roquetes de Mar

Imatge de l’hipopòtam escapat a Roquetas de Mar | Twitter

 

La població de Roquetas de Mar, a Almeria, va viure divendres una d’aquelles sorprenents situacions que passen molt poques vegades i que deixen a tot el món amb la boca oberta. Per motius que encara es desconeixen, un gran hipopòtam es va escapar d’un circ que hi havia al municipi i va estar passejant-se per la població durant un temps. Per sort, no es van haver de lamentar danys personals ni materials i tot va quedar en una anècdota.

 

Cap a les 20.10 hores de la vesprada del divendres, el telèfon d’emergències 112 va començar a rebre nombroses cridades alertant que un hipopòtam s’estava passejant per les rodalies d’un centre comercial de Roquetas de Mar. Els serveis d’emergència van informar seguidament a la Policia Local dels fets i aquesta es va posar en contacte amb el circ al qual pertany l’animal.

 

Membres del mateix circ van ser els encarregats de reconduir a l’animal fins al recinte de nou. Es dóna el cas que aquest exemplar es trobava en una zona molt segura per la presència de tanques, cosa que va facilitar la seua captura i que no hi haguera danys. Aquestes són algunes de les impressionants imatges que alguns conductors van publicar a Twitter:

 

 

El col·lectiu de circs s’indigna i demana una investigació

Després dels fets, l’associació ‘Circos Reunidos’ va expressar la seua indignació condemnant «plenament» el comportament del Circ Roma Dola i es «desmarca totalment» de la situació dels animals en aquest recinte. A més, demanen al Servei de Protecció de la Natura (Seprona) de la Guàrdia Civil i a la Policia Local de Roquetas que inicien una investigació i inspecció «precisa» sobre l’incident i l’estat dels animals.

 

«Tots els animals dels circs que pertanyen a aquesta associació compleixen unes exquisites mesures de seguretat i benestar animal, tenen veterinari propi les 24 hores del dia, grans recintes per a córrer i jugar, vigilant de seguretat, cuidadors especialitzats per espècies i tota la documentació en regla», assegura en un comunicat l’associació.  

 

A més, el col·lectiu ha sigut molt dur amb el recinte assegurant que «mals professionals hi ha en tots els sectors». En aquest sentit, es desmarca «completament» d’aquest circ, a qui acusa de no complir amb els requisits per a formar part de l’associació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set comunitats en alerta per vent, onatge, pluja i neu; Andalusia, en taronja

Set comunitats mantenen avisos per fenòmens adversos i Andalusia eleva el nivell a taronja a Almeria per temporal marítim amb ones de fins a 3 metres. Ceuta i Melilla seguixen en groc.

L’atur baixa al febrer en la Comunitat Valenciana: 1.102 persones menys i més afiliació

La Comunitat Valenciana va tancar febrer amb 1.102 aturats menys (-0,38%), fins a 290.629, i amb 11.313 afiliats més. A Espanya l'atur va repuntar lleument en 3.584 persones.

Pluges febles en el sud de València i nord d’Alacant amb descens de màximes

Cels nuvolosos i ruixats febles, més persistents en el sud de València i nord d'Alacant. Pugen les mínimes i el vent del nord-est deixarà ratxes molt fortes.

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.