Una entitat bancària d’Ucraïna busca a València 300 pisos de lloguer per a allotjar a treballadors i les seues famílies

Una important entitat bancària d’Ucraïna busca a València allotjament per a 300 treballadors que vindran amb les seues famílies a la ciutat en tres grups de 100. Compten amb un pressupost per a destinar al lloguer entre els 1.000 i 2.500 euros mensuals.

“Ens ha contactat una important entitat bancària d’Ucraïna demanant-nos allotjament per a 300 treballadors que vindran amb les seues famílies a la ciutat en tres grups de 100”, assenyala Luis Martínez, director de la divisió de lloguers de Engel & Völkers València. “També el consolat d’Ucraïna ens ha sol·licitat reubicar a 50 famílies”, afig al mateix temps que es lamenta de no comptar amb edificis o grans complexos perquè puguen allotjar-se tots junts com sol·liciten les companyies.

En l’últim mes, el 15-20% de les peticions de lloguer que Engel & Völkers València ha rebut provenia de ciutadans ucraïnesos, si bé hi ha hagut dies que han arribat a representar el 90% dels leads.”Estem tenint una gran demanda de ciutadans ucraïnesos que busquen un habitatge per a llogar a la ciutat i no hi ha oferta suficient per a atendre-la”, ha explicat el director de Engel & Völkers València, Miguel Ángel Cantos.

“Ara mateix estan allotjats en cases de familiars, amics o lloguers vacacionals i es troben en cerca d’una propietat per a poder viure en ella amb la seua família” i per aquest motiu fa una crida no sols a la solidaritat amb els ucraïnesos que estan arribant a València fugint del conflicte, sinó també a tots aquells propietaris que estiguen disposats a llogar els seus habitatges a persones solvents.

La companyia ha aconseguit reubicar a 35 famílies en un edifici cèntric de la ciutat. L’edifici rehabilitat té 75 habitatges a estrenar de superfícies entre 60 i 90 m², d’un i dos dormitoris, amb garatge, traster i zones comunes en les quals estan instal·lant-se les famílies a mesura que van acabant d’equipar els immobles, gràcies a 100.000 euros de donació que ha aportat la central de Engel & Völkers.

En aquest cas, el perfil de client ucraïnés que està rebent l’empresa és de poder adquisitiu mig-alt perquè la major part d’ells tenien llocs directius o eren empresaris al seu país. Predominen les famílies amb un o dos fills que sol·liciten habitatges completament moblats, amb dos o tres dormitoris i dos banys, encara que també hi ha perfils que busquen d’una habitació. La preferència és que estiguen situades en zones cèntriques amb bones comunicacions.“Compten amb un pressupost per a destinar al lloguer entre els 1.000 i 2.500 euros mensuals i són persones solvents i treballadores”, descriu Martínez que ha tancat les ultimes 25 operacions de lloguer amb ucraïnesos a un cost mitjà de 1.600 euros mensuals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.