12.5 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Una entitat bancària d’Ucraïna busca a València 300 pisos de lloguer per a allotjar a treballadors i les seues famílies

Una important entitat bancària d’Ucraïna busca a València allotjament per a 300 treballadors que vindran amb les seues famílies a la ciutat en tres grups de 100. Compten amb un pressupost per a destinar al lloguer entre els 1.000 i 2.500 euros mensuals.

“Ens ha contactat una important entitat bancària d’Ucraïna demanant-nos allotjament per a 300 treballadors que vindran amb les seues famílies a la ciutat en tres grups de 100”, assenyala Luis Martínez, director de la divisió de lloguers de Engel & Völkers València. “També el consolat d’Ucraïna ens ha sol·licitat reubicar a 50 famílies”, afig al mateix temps que es lamenta de no comptar amb edificis o grans complexos perquè puguen allotjar-se tots junts com sol·liciten les companyies.

En l’últim mes, el 15-20% de les peticions de lloguer que Engel & Völkers València ha rebut provenia de ciutadans ucraïnesos, si bé hi ha hagut dies que han arribat a representar el 90% dels leads.”Estem tenint una gran demanda de ciutadans ucraïnesos que busquen un habitatge per a llogar a la ciutat i no hi ha oferta suficient per a atendre-la”, ha explicat el director de Engel & Völkers València, Miguel Ángel Cantos.

“Ara mateix estan allotjats en cases de familiars, amics o lloguers vacacionals i es troben en cerca d’una propietat per a poder viure en ella amb la seua família” i per aquest motiu fa una crida no sols a la solidaritat amb els ucraïnesos que estan arribant a València fugint del conflicte, sinó també a tots aquells propietaris que estiguen disposats a llogar els seus habitatges a persones solvents.

La companyia ha aconseguit reubicar a 35 famílies en un edifici cèntric de la ciutat. L’edifici rehabilitat té 75 habitatges a estrenar de superfícies entre 60 i 90 m², d’un i dos dormitoris, amb garatge, traster i zones comunes en les quals estan instal·lant-se les famílies a mesura que van acabant d’equipar els immobles, gràcies a 100.000 euros de donació que ha aportat la central de Engel & Völkers.

En aquest cas, el perfil de client ucraïnés que està rebent l’empresa és de poder adquisitiu mig-alt perquè la major part d’ells tenien llocs directius o eren empresaris al seu país. Predominen les famílies amb un o dos fills que sol·liciten habitatges completament moblats, amb dos o tres dormitoris i dos banys, encara que també hi ha perfils que busquen d’una habitació. La preferència és que estiguen situades en zones cèntriques amb bones comunicacions.“Compten amb un pressupost per a destinar al lloguer entre els 1.000 i 2.500 euros mensuals i són persones solvents i treballadores”, descriu Martínez que ha tancat les ultimes 25 operacions de lloguer amb ucraïnesos a un cost mitjà de 1.600 euros mensuals.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.