Espanya aprova el cànnabis medicinal: estarà disponible en farmàcies a la fi d’any

El Congrés ha donat llum verda per primera vegada a la regulació del cànnabis medicinal per a una certa mena de malalties com el dolor oncològic o l’endometriosi, sempre que es compte amb recepta mèdica i de dispensació farmacèutica, al que el Ministeri de Sanitat haurà de trobar-li un “encaix” en el termini de sis mesos.

Ha sigut un tema àmpliament debatut per tots els grups parlamentaris i una vegada més, tampoc en això es posen d’acord. Ahir es va celebrar la Subcomissió sobre cànnabis medicinal en el Congrés. La majoria dels partits estan a l’espera de veure l’informe que presente el PSOE. Tindran una setmana per a continuar perfilant el text, ja que es votarà dimarts que ve en la Comissió de Sanitat.

Els diferents grups han presentat les seues conclusions després d’escoltar nombrosos experts que han comparegut en el Congrés des del mes de febrer.

L’informe ha comptat amb els vots a favor d’Unidas Podemos, PSOE, Ciutadans, PNB i el PDeCat. ERC i Bildu s’han abstingut mentre que PP i Vox han votat en contra.

Els populars demanen que l’ús del cànnabis estiga regulat per l’Agència Espanyola del Medicament i que hi haja protecció per a pacients i sanitaris. També que es facen assajos mèdics avançats abans de dispensar els medicaments.

Vox acusen els partits d’esquerres de voler legalitzar el seu ús terapèutic com a primer pas cap al d’oci. “El que pretén l’esquerra és que la legalització de l’ús medicinal siga seguida de la legalització de l’ús recreatiu“.

Encara que en principi es garantiran els extractes o preparats estandarditzats, l’acord deixa la porta oberta al fet que s’accepte l’ús de les sumidades florides (flor del cànnabis) per a desenvolupar “projectes experimentals medicinals”. Aquest punt era un reclam central dels pacients amb dolor crònic, perquè molts d’ells utilitzen la flor com a medicina “de rescat” davant els seus episodis de crisis.

Inicialment, el PSOE restringia l’ús terapèutic del cànnabis als dos medicaments ja existents –Sativex, per a l’espasticitat muscular secundària a l’esclerosi múltiple, i Epidiolex, per a convulsions relacionades amb dos tipus poc comuns i severs d’epilèpsia-, preparats estandarditzats i fórmules magistrals, excloent la flor o cabdell.

Un altre dels punts més conflictius en la negociació tenia a veure amb les malalties a les quals es podria receptar, perquè a molts pacients els resultaven massa restrictives. El text apunta que els indicis més sòlids quant a la utilitat del cànnabis es donen: per a tractar l’espasticitat en pacients d’esclerosi múltiple, algunes formes d’epilèpsia, nàusees i vòmits derivats de la quimioteràpia, endometriosi, dolor oncològic i dolor crònic no oncològic (inclòs el dolor neuropàtic), podent ampliar-se a altres indicacions terapèutiques quan els estudis aporten indicis consistents.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig