8.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Les avingudes valencianes més perilloses d’Espanya

Avinguda del Cid | cedida

 

La Fundació ‘Línea Directa’ ha publicat la llista dels punts urbans amb major sinistralitat d’Espanya. En este document són diferents les vies valencianes que es troben dins d’estes zones més perilloses, tant per als conductors de cotxes, com per als vianants. 

 

En concret, dins d’este estudi, la primera zona en territori valencià és l’avinguda de Dénia d’Alacant, en concret en l’eixida del túnel, a l’altura del número 75. 

 

Este lloc es posiciona com el sisé punt més perillós en una zona urbana espanyola. Més baix, en la posició número 8, es troba l’avinguda del Cid de València, a l’altura del número 150, i que a més és la primera volta que apareix en este rànquing. 

 

També és nova en este document l’avinguda, de la ciutat de València, Blasco Ibáñez, en la zona de l’encreuament amb Blas de Lezo, que es troba en la posició 12. 

 

Llistat de carrers

Llistat de carrers | ValènciaDiari

 

Més accidents

La Fundació ‘Línea Directa’ també ha estudiat l’evolució de la sinistralitat en ciutat, segons les dades oficials de la Direcció General de Trànsit. El resultat mostra que els accidents urbans de trànsit amb víctimes s’han incrementat a Espanya un 24% en els últims 5 anys.

 

Quant a les dades de mortalitat, entre 2013 i 2017, 2.360 persones van perdre la vida en accidents urbans de trànsit, registrant-se un increment del 13% en la totalitat del període a escala nacional.

 

En el cas de la Comunitat Valenciana, quasi es duplica la xifra de morts, que arriba als 250. A més, 24.000 persones van resultar ferides de gravetat i altres 77.000 van patir ferides lleus.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.