Un estudi explica el temps que dura la immunitat davant del coronavirus

 

Investigadors australians han revelat per primera volta, en un estudi publicat en la revista ‘Science Immunology’, que les persones que han sigut infectades amb el coronavirus poden tindre una immunitat durant, com a mínim, huit mesos.

 

La investigació és l’evidència més sòlida de la probabilitat que les vacunes contra el Covid-19 funcionen durant períodes prolongats. Anteriorment, molts estudis havien demostrat que la primera ona d’anticossos contra el coronavirus disminuïa després dels primers mesos, cosa que generava preocupació que les persones pogueren perdre la immunitat ràpidament, si bé este nou treball pot solucionar els dubtes d’estes preocupacions.

 

En concret, els experts han evidenciat que les cèl·lules específiques del sistema immunològic, anomenades cèl·lules B de memòria, «recorden» la infecció pel virus i, si es tornen a exposar al virus desencadenen una resposta immunitària protectora a través de la producció ràpida d’anticossos.

 

S’han analitzat 25 pacients amb Covid-19

Per a conseguir esta conclusió, els investigadors van analitzar a 25 pacients amb Covid-19 i van prendre 36 mostres de sang des del dia 4 després de la infecció fins al dia 242 després de la infecció. Igual que amb altres estudis, observant només la resposta d’anticossos els investigadors van trobar que els anticossos contra el virus van començar a disminuir després de 20 dies després de la infecció.

 

No obstant això, tots els pacients van continuar tenint cèl·lules B de memòria que reconeixien un dels dos components del virus SARS-CoV-2, les proteïnes de la nucleocàpsida i l’espiga. Estes cèl·lules B de memòria específiques del virus van estar presents de manera estable fins a huit mesos després de la infecció.

 

«Els resultats donen esperances sobre l’eficàcia de qualsevol vacuna contra el virus i també expliquen per què hi ha hagut tan pocs exemples de reinfecció genuïna entre els milions de persones que han donat positiu pel virus a tot el món. Eixos resultats són importants perquè mostren, definitivament, que els pacients infectats amb el virus Covid-19 de fet conserven immunitat contra el virus i la malaltia», han resolt els investigadors.

Últimes notícies

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.