Un estudi explica el temps que dura la immunitat davant del coronavirus

Ejemplo de shortcode con estilo
  Investigadors australians han revelat per primera volta, en un estudi publicat en la revista ‘Science Immunology’, que les persones que han sigut infectades amb el coronavirus poden tindre una immunitat durant, com a mínim, huit mesos.   La investigació és l’evidència més sòlida de la probabilitat que les vacunes contra el Covid-19 funcionen durant […]

 

Investigadors australians han revelat per primera volta, en un estudi publicat en la revista ‘Science Immunology’, que les persones que han sigut infectades amb el coronavirus poden tindre una immunitat durant, com a mínim, huit mesos.

 

La investigació és l’evidència més sòlida de la probabilitat que les vacunes contra el Covid-19 funcionen durant períodes prolongats. Anteriorment, molts estudis havien demostrat que la primera ona d’anticossos contra el coronavirus disminuïa després dels primers mesos, cosa que generava preocupació que les persones pogueren perdre la immunitat ràpidament, si bé este nou treball pot solucionar els dubtes d’estes preocupacions.

 

En concret, els experts han evidenciat que les cèl·lules específiques del sistema immunològic, anomenades cèl·lules B de memòria, «recorden» la infecció pel virus i, si es tornen a exposar al virus desencadenen una resposta immunitària protectora a través de la producció ràpida d’anticossos.

 

S’han analitzat 25 pacients amb Covid-19

Per a conseguir esta conclusió, els investigadors van analitzar a 25 pacients amb Covid-19 i van prendre 36 mostres de sang des del dia 4 després de la infecció fins al dia 242 després de la infecció. Igual que amb altres estudis, observant només la resposta d’anticossos els investigadors van trobar que els anticossos contra el virus van començar a disminuir després de 20 dies després de la infecció.

 

No obstant això, tots els pacients van continuar tenint cèl·lules B de memòria que reconeixien un dels dos components del virus SARS-CoV-2, les proteïnes de la nucleocàpsida i l’espiga. Estes cèl·lules B de memòria específiques del virus van estar presents de manera estable fins a huit mesos després de la infecció.

 

«Els resultats donen esperances sobre l’eficàcia de qualsevol vacuna contra el virus i també expliquen per què hi ha hagut tan pocs exemples de reinfecció genuïna entre els milions de persones que han donat positiu pel virus a tot el món. Eixos resultats són importants perquè mostren, definitivament, que els pacients infectats amb el virus Covid-19 de fet conserven immunitat contra el virus i la malaltia», han resolt els investigadors.

Últimes notícies

Cel ennuvolat i pluges dijous al sud de la Comunitat Valenciana

Este dijous el cel estarà ennuvolat amb pluges a la mitat sud de la Comunitat Valenciana, temperatures sense grans canvis i vent fluix variable. Divendres s’espera un ambient més estable i assolellat, amb lleuger augment de les màximes a l’interior sud.

Iniciativa-Compromís tria Alberto Ibáñez per a encapçalar la llista al Congrés

La mesa nacional d’Iniciativa-Compromís ha acordat per unanimitat proposar Alberto Ibáñez com a cap de llista al Congrés el 29 de novembre, amb l’objectiu d’impulsar una candidatura unitària de l’esquerra valenciana.

La compra de vivenda per estrangers cau un 15,4 % a la Comunitat Valenciana en mig d’un fre general

La compravenda de vivenda lliure per part d’estrangers ha retrocedit un 15,4 % en la Comunitat Valenciana en el primer semestre, una de les majors caigudes d’Espanya, en un context de descens generalitzat del 13 % al conjunt de l’Estat.

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.