Un estudi explica el temps que dura la immunitat davant del coronavirus

 

Investigadors australians han revelat per primera volta, en un estudi publicat en la revista ‘Science Immunology’, que les persones que han sigut infectades amb el coronavirus poden tindre una immunitat durant, com a mínim, huit mesos.

 

La investigació és l’evidència més sòlida de la probabilitat que les vacunes contra el Covid-19 funcionen durant períodes prolongats. Anteriorment, molts estudis havien demostrat que la primera ona d’anticossos contra el coronavirus disminuïa després dels primers mesos, cosa que generava preocupació que les persones pogueren perdre la immunitat ràpidament, si bé este nou treball pot solucionar els dubtes d’estes preocupacions.

 

En concret, els experts han evidenciat que les cèl·lules específiques del sistema immunològic, anomenades cèl·lules B de memòria, «recorden» la infecció pel virus i, si es tornen a exposar al virus desencadenen una resposta immunitària protectora a través de la producció ràpida d’anticossos.

 

S’han analitzat 25 pacients amb Covid-19

Per a conseguir esta conclusió, els investigadors van analitzar a 25 pacients amb Covid-19 i van prendre 36 mostres de sang des del dia 4 després de la infecció fins al dia 242 després de la infecció. Igual que amb altres estudis, observant només la resposta d’anticossos els investigadors van trobar que els anticossos contra el virus van començar a disminuir després de 20 dies després de la infecció.

 

No obstant això, tots els pacients van continuar tenint cèl·lules B de memòria que reconeixien un dels dos components del virus SARS-CoV-2, les proteïnes de la nucleocàpsida i l’espiga. Estes cèl·lules B de memòria específiques del virus van estar presents de manera estable fins a huit mesos després de la infecció.

 

«Els resultats donen esperances sobre l’eficàcia de qualsevol vacuna contra el virus i també expliquen per què hi ha hagut tan pocs exemples de reinfecció genuïna entre els milions de persones que han donat positiu pel virus a tot el món. Eixos resultats són importants perquè mostren, definitivament, que els pacients infectats amb el virus Covid-19 de fet conserven immunitat contra el virus i la malaltia», han resolt els investigadors.

Últimes notícies

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.

Fauma, la nova app que permet seguir i cuidar animals des del mòbil

La nova aplicació Fauma ja està disponible en App Store i Google Play i permet seguir en temps real tortugues, pingüins i taurons de centres com l'Oceanogràfic de València, implicant els usuaris en projectes reals de conservació.