Anuncios

Un estudi explica el temps que dura la immunitat davant del coronavirus

 

Investigadors australians han revelat per primera volta, en un estudi publicat en la revista ‘Science Immunology’, que les persones que han sigut infectades amb el coronavirus poden tindre una immunitat durant, com a mínim, huit mesos.

 

La investigació és l’evidència més sòlida de la probabilitat que les vacunes contra el Covid-19 funcionen durant períodes prolongats. Anteriorment, molts estudis havien demostrat que la primera ona d’anticossos contra el coronavirus disminuïa després dels primers mesos, cosa que generava preocupació que les persones pogueren perdre la immunitat ràpidament, si bé este nou treball pot solucionar els dubtes d’estes preocupacions.

 

En concret, els experts han evidenciat que les cèl·lules específiques del sistema immunològic, anomenades cèl·lules B de memòria, «recorden» la infecció pel virus i, si es tornen a exposar al virus desencadenen una resposta immunitària protectora a través de la producció ràpida d’anticossos.

 

S’han analitzat 25 pacients amb Covid-19

Per a conseguir esta conclusió, els investigadors van analitzar a 25 pacients amb Covid-19 i van prendre 36 mostres de sang des del dia 4 després de la infecció fins al dia 242 després de la infecció. Igual que amb altres estudis, observant només la resposta d’anticossos els investigadors van trobar que els anticossos contra el virus van començar a disminuir després de 20 dies després de la infecció.

 

No obstant això, tots els pacients van continuar tenint cèl·lules B de memòria que reconeixien un dels dos components del virus SARS-CoV-2, les proteïnes de la nucleocàpsida i l’espiga. Estes cèl·lules B de memòria específiques del virus van estar presents de manera estable fins a huit mesos després de la infecció.

 

«Els resultats donen esperances sobre l’eficàcia de qualsevol vacuna contra el virus i també expliquen per què hi ha hagut tan pocs exemples de reinfecció genuïna entre els milions de persones que han donat positiu pel virus a tot el món. Eixos resultats són importants perquè mostren, definitivament, que els pacients infectats amb el virus Covid-19 de fet conserven immunitat contra el virus i la malaltia», han resolt els investigadors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.

El PP exigix a Diana Morant que done explicacions després del processament del germà de Ximo Puig

El PP en Les Corts reclama a Diana Morant que trenque el seu silenci després del processament de Francis Puig per presumpte ús irregular de subvencions de la Generalitat i aclarisca la seua posició política.