Un estudi revela a quina hora és més probable contagiar-se de covid

 

Des de l’inici de la pandèmia, un dels objectius dels científics ha sigut investigar amb tot detall com es contagia el coronavirus. Molts estudis s’han centrat en indagar el lloc on es produeixen els contagis o quina és la principal forma de transmissió.

Al llarg dels mesos, s’ha pogut arribar a conclusions prou fiables sobre estos dos aspectes. D’una banda, la majoria d’experts donen per demostrat que la majoria de contagis es produeixen en llocs tancats on passem molt de temps i a vegades sense mascareta, com en les trobades socials. I és que, d’altra banda, epidemiòlegs i viròlegs estos últims mesos han insistit que la principal forma de contagiar la malaltia és a través dels aerosols, les xicotetes gotetes que produïm al parlar, cantar o tossir i que es queden en l’aire durant hores.

Però clar, fins ara no s’havia fet cap èmfasi sobre si realment pot existir un moment del dia en què és més probable contagiar-se o ser més contagiós. I en això s’ha centrat un estudi dut a terme als Estats Units que recull que és exactament a les dos del migdia quan es produeixen més contagis de SARS-CoV-2.

Esta és la conclusió a la qual han arribat un grup d’investigadors del centre mèdic de la Universitat de Vanderbilt a Nashville, a l’estat de Tennessee. Han analitzat els resultats de més de 30.000 persones a les quals se’ls va fer una PCR entre març i juny de 2020.

Tal com expliquen en un article publicat a Medrxiv, el seu objectiu era investigar el moment del dia en què es detectaven més falsos positius, un punt clau per a la gestió de la pandèmia, segons la seua opinió. Ja feia temps que tenien sobre la taula la idea de comprovar la seua hipòtesi, que és que el nombre de proves positives és diferent segons l’hora del dia en què es duen a terme, el que demostraria que hi ha una major càrrega viral segons el moment del dia i, per tant, més capacitat de contagiar als altres.

 

El moment del dia més perillós per a exposar-se al virus

 

Estes 30.000 proves s’haurien realitzat tant entre persones amb símptomes com asimptomàtiques. La conclusió a la qual haurien arribat és que hi ha una clara diferència entre les diferents hores diürnes per a detectar proves positives i que quan s’arribava al pic de contagis era a les dos del migdia. D’altra banda, l’estudi confirmaria que és menys probable que es produesquen falsos negatius si les proves es duen a terme a les primeres hores de la tarda, quan es detecten fins al doble de positius.

I com déiem, tot estaria relacionat amb una variació de la càrrega viral que tenim segons l’hora del dia en què ens hem contagiat. L’estudi insisteix que és al principi de la tarda quan la càrrega és major.

Per este mateix motiu, adverteixen que a les dos de la tarda és l’hora en què es produeix el pic més gran de contagis, ja que hi ha més risc de transmissió. Consideren que en este precís moment i durant les hores següents és quan s’han d’evitar escenaris de risc com ara grans aglomeracions, trobades socials en llocs tancats, etc.

Finalment, afegeixen que esta dada podria millorar la fiabilitat dels tests ràpids o d’antígens, que tenen menys eficàcia quan es tracta de detectar casos asimptomàtics. Saber en quin moment del dia hi ha major càrrega de virus hauria de permetre disminuir el marge d’error dels tests.

 

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.