Un estudi revela que el principi actiu de la Viagra podria previndre i tractar l’Alzheimer

L’àmplia gamma de medicaments que existeixen en el planeta són dissenyats per a un ús específic i concret, que en algunes ocasions arriben a tindre amb si propietats desconegudes que són descobertes amb el pas dels anys. Això mateix ha succeït ara amb una investigació que ha revelat un inesperat medicament que podria servir per a tractar l’Alzheimer.

En aquest cas, parlem de la Viagra i el seu principi actiu, que, segons determina una investigació duta a terme per científics dels Estats Units, podria arribar a reduir fins a un 69% la incidència de la malaltia. El nom en qüestió del fàrmac, sildenafil, ha sigut trobat com a possible tractament gràcies a una comparació de dades per mitjà del big data, segons explica un dels investigadors.

L’estudi afirma que els homes que van consumir Viagra tenien menor risc de patir la malaltia, encara que també aclareix que és molt prematur confirmar que aquest medicament siga la solució definitiva per a aquesta mena de demència.

“Pel fet que les nostres troballes només estableixen una associació entre l’ús de sildenafil i la reducció de la incidència de la malaltia d’Alzheimer, ara estem planejant un assaig mecànic i un assaig clínic aleatori de fase II, per a provar causalitat i confirmar els beneficis clínics del sildenafil per als pacients amb alzheimer”, va aclarir el doctor Feixiong Cheng, autor principal de l’estudi en paraules recollides per Excelsior.

En l’estudi es va determinar que “les dosis altes de sildenafil (més grans del que normalment prendria una persona) van augmentar el creixement de les cèl·lules cerebrals i van reduir l’acumulació de proteïnes en estudis de laboratori de teixit humà”, així ho va publicar Excelsior.

Malgrat això, els científics ressalten que encara fa falta dur a terme nombrosos assajos clínics per a comprovar la seua eficàcia, encara que el descobriment haja sigut tot un avanç. Ara com ara, se sap que persones amb malalties com l’arterial coronària, diabetis 2 i hipertensió podrien eixir beneficiades amb aquest tractament, ja que aquestes malalties solen incrementar el percentatge de possibilitats de contraure alzheimer.

 

Els usos del Viagra

 

El Viagra va ser elaborat com un medicament per al cor, perquè en consumir-lo “millora el flux sanguini en relaxar o eixamplar els vasos sanguinis”, destaca Excelsior, però, posteriorment, els metges van descobrir que provocava un efecte similar en les artèries del penis, la qual cosa el va convertir en un medicament per a eliminar la disfunció erèctil. També ho usen per a atendre pacients amb hipertensió pulmonar.

Té cura hui dia l’alzheimer?

 

L’Alzheimer suposa, hui dia, una de les malalties més destructives en tot el planeta, així com de les més difícils d’estudiar. Aquesta malaltia provoca una destrucció de les neurones que es va tornant cada vegada més freqüent, comportant amb si una pèrdua de memòria que pot provocar que la persona que ho patisca acabe per no reconéixer ni tan sols als seus éssers més estimats.

És freqüent que qui patisca aquesta malaltia tinga més de 65 anys, encara que hi ha casos excepcionals en persones una mica més joves. Així mateix, és poc freqüent que una persona sobrevisca més d’una dècada, encara que hi ha casos en els quals el pacient diagnosticat pot arribar a sobreviure fins 20 anys després que se li comunique la malaltia.

Líders polítics com Adolfo SuárezRonald Reagan van viure quasi deu anys amb aquesta malaltia.

A Espanya, es poden ressaltar els noms de l’actriu Carmen Sevilla, que, als seus 91 anys, viu en una residència des de fa diversos anys, quan li va ser diagnosticat l’Alzheimer, i també el nom de Pasqual Maragall, president de la Generalitat entre 2003 i 2006, que va ser diagnosticat a l’any següent de deixar el seu càrrec, i que, als seus 80 anys, viu retirat de la vida pública.
 

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.