Anuncios

Un estudi revela que el principi actiu de la Viagra podria previndre i tractar l’Alzheimer

L’àmplia gamma de medicaments que existeixen en el planeta són dissenyats per a un ús específic i concret, que en algunes ocasions arriben a tindre amb si propietats desconegudes que són descobertes amb el pas dels anys. Això mateix ha succeït ara amb una investigació que ha revelat un inesperat medicament que podria servir per a tractar l’Alzheimer.

En aquest cas, parlem de la Viagra i el seu principi actiu, que, segons determina una investigació duta a terme per científics dels Estats Units, podria arribar a reduir fins a un 69% la incidència de la malaltia. El nom en qüestió del fàrmac, sildenafil, ha sigut trobat com a possible tractament gràcies a una comparació de dades per mitjà del big data, segons explica un dels investigadors.

Anuncios

L’estudi afirma que els homes que van consumir Viagra tenien menor risc de patir la malaltia, encara que també aclareix que és molt prematur confirmar que aquest medicament siga la solució definitiva per a aquesta mena de demència.

“Pel fet que les nostres troballes només estableixen una associació entre l’ús de sildenafil i la reducció de la incidència de la malaltia d’Alzheimer, ara estem planejant un assaig mecànic i un assaig clínic aleatori de fase II, per a provar causalitat i confirmar els beneficis clínics del sildenafil per als pacients amb alzheimer”, va aclarir el doctor Feixiong Cheng, autor principal de l’estudi en paraules recollides per Excelsior.

En l’estudi es va determinar que “les dosis altes de sildenafil (més grans del que normalment prendria una persona) van augmentar el creixement de les cèl·lules cerebrals i van reduir l’acumulació de proteïnes en estudis de laboratori de teixit humà”, així ho va publicar Excelsior.

Malgrat això, els científics ressalten que encara fa falta dur a terme nombrosos assajos clínics per a comprovar la seua eficàcia, encara que el descobriment haja sigut tot un avanç. Ara com ara, se sap que persones amb malalties com l’arterial coronària, diabetis 2 i hipertensió podrien eixir beneficiades amb aquest tractament, ja que aquestes malalties solen incrementar el percentatge de possibilitats de contraure alzheimer.

 

Els usos del Viagra

 

El Viagra va ser elaborat com un medicament per al cor, perquè en consumir-lo “millora el flux sanguini en relaxar o eixamplar els vasos sanguinis”, destaca Excelsior, però, posteriorment, els metges van descobrir que provocava un efecte similar en les artèries del penis, la qual cosa el va convertir en un medicament per a eliminar la disfunció erèctil. També ho usen per a atendre pacients amb hipertensió pulmonar.

Té cura hui dia l’alzheimer?

 

L’Alzheimer suposa, hui dia, una de les malalties més destructives en tot el planeta, així com de les més difícils d’estudiar. Aquesta malaltia provoca una destrucció de les neurones que es va tornant cada vegada més freqüent, comportant amb si una pèrdua de memòria que pot provocar que la persona que ho patisca acabe per no reconéixer ni tan sols als seus éssers més estimats.

És freqüent que qui patisca aquesta malaltia tinga més de 65 anys, encara que hi ha casos excepcionals en persones una mica més joves. Així mateix, és poc freqüent que una persona sobrevisca més d’una dècada, encara que hi ha casos en els quals el pacient diagnosticat pot arribar a sobreviure fins 20 anys després que se li comunique la malaltia.

Líders polítics com Adolfo SuárezRonald Reagan van viure quasi deu anys amb aquesta malaltia.

A Espanya, es poden ressaltar els noms de l’actriu Carmen Sevilla, que, als seus 91 anys, viu en una residència des de fa diversos anys, quan li va ser diagnosticat l’Alzheimer, i també el nom de Pasqual Maragall, president de la Generalitat entre 2003 i 2006, que va ser diagnosticat a l’any següent de deixar el seu càrrec, i que, als seus 80 anys, viu retirat de la vida pública.
 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios