Un estudi revela que el principi actiu de la Viagra podria previndre i tractar l’Alzheimer

L’àmplia gamma de medicaments que existeixen en el planeta són dissenyats per a un ús específic i concret, que en algunes ocasions arriben a tindre amb si propietats desconegudes que són descobertes amb el pas dels anys. Això mateix ha succeït ara amb una investigació que ha revelat un inesperat medicament que podria servir per a tractar l’Alzheimer.

En aquest cas, parlem de la Viagra i el seu principi actiu, que, segons determina una investigació duta a terme per científics dels Estats Units, podria arribar a reduir fins a un 69% la incidència de la malaltia. El nom en qüestió del fàrmac, sildenafil, ha sigut trobat com a possible tractament gràcies a una comparació de dades per mitjà del big data, segons explica un dels investigadors.

L’estudi afirma que els homes que van consumir Viagra tenien menor risc de patir la malaltia, encara que també aclareix que és molt prematur confirmar que aquest medicament siga la solució definitiva per a aquesta mena de demència.

“Pel fet que les nostres troballes només estableixen una associació entre l’ús de sildenafil i la reducció de la incidència de la malaltia d’Alzheimer, ara estem planejant un assaig mecànic i un assaig clínic aleatori de fase II, per a provar causalitat i confirmar els beneficis clínics del sildenafil per als pacients amb alzheimer”, va aclarir el doctor Feixiong Cheng, autor principal de l’estudi en paraules recollides per Excelsior.

En l’estudi es va determinar que “les dosis altes de sildenafil (més grans del que normalment prendria una persona) van augmentar el creixement de les cèl·lules cerebrals i van reduir l’acumulació de proteïnes en estudis de laboratori de teixit humà”, així ho va publicar Excelsior.

Malgrat això, els científics ressalten que encara fa falta dur a terme nombrosos assajos clínics per a comprovar la seua eficàcia, encara que el descobriment haja sigut tot un avanç. Ara com ara, se sap que persones amb malalties com l’arterial coronària, diabetis 2 i hipertensió podrien eixir beneficiades amb aquest tractament, ja que aquestes malalties solen incrementar el percentatge de possibilitats de contraure alzheimer.

 

Els usos del Viagra

 

El Viagra va ser elaborat com un medicament per al cor, perquè en consumir-lo “millora el flux sanguini en relaxar o eixamplar els vasos sanguinis”, destaca Excelsior, però, posteriorment, els metges van descobrir que provocava un efecte similar en les artèries del penis, la qual cosa el va convertir en un medicament per a eliminar la disfunció erèctil. També ho usen per a atendre pacients amb hipertensió pulmonar.

Té cura hui dia l’alzheimer?

 

L’Alzheimer suposa, hui dia, una de les malalties més destructives en tot el planeta, així com de les més difícils d’estudiar. Aquesta malaltia provoca una destrucció de les neurones que es va tornant cada vegada més freqüent, comportant amb si una pèrdua de memòria que pot provocar que la persona que ho patisca acabe per no reconéixer ni tan sols als seus éssers més estimats.

És freqüent que qui patisca aquesta malaltia tinga més de 65 anys, encara que hi ha casos excepcionals en persones una mica més joves. Així mateix, és poc freqüent que una persona sobrevisca més d’una dècada, encara que hi ha casos en els quals el pacient diagnosticat pot arribar a sobreviure fins 20 anys després que se li comunique la malaltia.

Líders polítics com Adolfo SuárezRonald Reagan van viure quasi deu anys amb aquesta malaltia.

A Espanya, es poden ressaltar els noms de l’actriu Carmen Sevilla, que, als seus 91 anys, viu en una residència des de fa diversos anys, quan li va ser diagnosticat l’Alzheimer, i també el nom de Pasqual Maragall, president de la Generalitat entre 2003 i 2006, que va ser diagnosticat a l’any següent de deixar el seu càrrec, i que, als seus 80 anys, viu retirat de la vida pública.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.