19.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Estudiants netegen la Vall de les Fonts d’Oliva

 

L’IES Gregori Maians d’Oliva, en la Safor (València), ha organitzat esta setmana passada, dos jornades de treballs de neteja a la Vall de les Fonts. Esta activitat va comptar amb la participació de l’alumnat de 4t d’ESO i 1er de Batxiller i del seu professorat. La regidora d’Educació i Medi Ambient i professora del centre educatiu, Maria Josep Llorens, també va participar com a tutora d’un dels cursos.

 

El gran treball fet pels i les alumnes d’este centre, junt als coordinadors de l’activitat, van permetre arreplegar de la Vall més de 20 kg de vidres, llaunes, toalletes i altres tipus de restes de brutícia.

 

Alguns participants, que ja són repetidors en esta experiència de conscienciació, manifestaven la seua indignació amb les persones irrespectuoses amb el medi ambient, perquè «si totes férem el correcte, no caldria netejar tant a sovint la Vall de Les Fonts», comentava Amèlia, alumna de 4t d’ESO. 

 

Esta activitat demostra la implicació de l’IES Gregori Maians en la neteja de la Vall de Les Fonts: «cal més activitats com esta en els col·legis de tota la localitat per a que la gent prenga consciència del que fa quan tira una toalleta a l’inodor» va comentar una altra de les alumnes que va participar en la iniciativa. Per la seua banda, la regidoria va destacar la importància de respectar el Medi Ambient, canviant xicotets costums en el nostre dia a dia per tal d’afavorir la conservació de llocs naturals tan emblemàtics com La Vall de Les Fonts.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca admet retards en la gestió de la dana i promet reconduir la resposta

Pérez Llorca ha reconegut que en la dana d'octubre de 2024 moltes coses van arribar tard i ha defés un gir per a reconduir la resposta institucional.

La Comunitat Valenciana, més exposada a aranzels dels Estats Units però amb grans exportadores

els Estats Units concentra el 7,7% de les vendes exteriors de la Comunitat Valenciana, enfront del 4,7% nacional. La major presència de grans firmes en els sectors sensibles aporta resiliència.

Condemnat per llançar una substància corrosiva a un gos pels lladrucs

Un home ha sigut condemnat a una multa i a 16 mesos d'inhabilitació per a activitats amb animals per ruixar amb líquid corrosiu al gos d'una vivenda. La sentència fixa 2.500 euros d'indemnització per les lesions i el mal moral.

Martínez Mus defén que el protocol es va complir rigorosament durant la dana

El conseller ha sostingut que el protocol es va complir rigorosament durant la dana i que per això no va haver-hi víctimes en ferrocarrils. Ha negat retards en el tall del metre i ha explicat que va actuar amb la informació oficial disponible.

Les falleres majors de València encenen la Crida i conviden a viure ‘la millor festa del món’

Carmen Prades i Marta Mercader han encés simbòlicament la metxa de les Falles 2026 durant la Crida i conviden al món a sumar-se a la festa. L'acte ha inclòs el lliurament simbòlic de les claus i un espectacle de llum i pólvora.

Un assessor situa a Mazón en el seu despatx 25 minuts abans d’anar al Cecopi

L'assessor Josep Lanuza ha declarat que va acompanyar a Carlos Mazón des del Palau al Cecopi i que l'És-alert va sonar a les 20.11 quan ja anaven de camí. La jutgessa ha confrontat el seu relat amb el dels escortes.

Un estudi fixa en 9.057 milions la inversió per a reduir riscos en la conca del Xúquer

La conca del Xúquer necessita 9.057 milions per a modernitzar el cicle urbà de l'aigua, previndre inundacions i adaptar-se al canvi climàtic dins del marc 2026-2035.

Guido Rodríguez torna a l’onze del València més de dos mesos després

L'argentí va iniciar davant el Vila-real i va disputar 88 minuts després d'una primera volta amb pocs minuts en el West Ham. El València va perdre 2-1.