10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

El festival ‘Mostra’t Gandia’ ha celebrat la seua quarta edició

El festival 'Mostra't Gandia' ha celebrat la seua quarta edició

Cartell del festival | Concursdefotrogafia.com

 

El festival ‘Mostra’t Gandia’ que té lloc en esta localitat, en la comarca de la Safor (València) va celebrar la seua quarta edició en el Teatre Serrano del municipi el passat 1 de febrer. Este acte s’ha convertit en un esdeveniment sociocultural consolidat en el que els participants poden llençar missatges de denúncia social a través de l’art.

 

El festival, que l’organitza l’Associació Cultural Poliqroma amb la col·laboració de l’Ajuntament de Gandia va repartir 11 premis que es van quedar tots en Gandia i en el Grau, amb una menció especial a la Font d’en Carrós, en la comarca de la Safor.

 

Llista dels premiats:

  • Curtmetratge. ‘¿Por qué miente la gente?’, de Dicac Cervera
  • Curtmetratge en valencià. ‘Maldita’, de Suso Imbernón i Juanjo Moscardó
  • Millor fotografia. “Rompiendo la desigualdad” de Lorena del Pozo 
  • Millor fotografia local. “Amistad Sincera” de Rafael Gregori
  • Menció Especial fotografia. “Diferentes” de Mª José Sanonofre 
  • Millor Relat Curt. “El Regne de la Llibertat” de Llorens Bustos
  • Menció Especial Curt. “Lola” de José Navas
  • Millor Il·lustració. “Mi casa” de Ada Sinache
  • Menció Especial Il·lustració. “Percepciones” de Jordi Martí 
  • Millor Còmic. “Hermanos en Siria” de Marta Torres
  • Menció Especial Còmic “L.S.B. Ana y La Patrulla Diversa” de Teresa Castro

 

A demés, el col·lectiu ‘Öbertament’ va recollir un premi, fora de concurs, pel reconeixement a la seua trajectòria durant anys amb el seu projecte cultural i artístic que reivindica el dret a la bogeria com una experiència humana singular, que lluita contra l’estigma i l’exclusió a través de l’art, la creativitat i l’acció social. 

 

Les obres seleccionades i guanyadores podran vores en l’exposició que estarà fins al pròxim 23 de febrer en la Sala Carroç i Cenetelles del Palau Ducal de Gandia. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.