12 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

França no descarta tancar la frontera amb Espanya per la situació epidemiològica que viu Catalunya

 

El primer ministre francès, Jean Castex, no descarta un eventual tancament de la frontera amb Espanya per la situació de la pandèmia de coronavirus en Catalunya. En eixe sentit, el dirigent francés ha assegurat que açò és un assumpte que cal discutir amb les autoritats espanyoles. Cal recordar que la frontera entre Espanya i França es va reobrir el 22 de juny passat, després d’estar tancada més de tres mesos a conseqüència de l’estat d’alarma.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Castex, que este dissabte de matí ha visitat un mercat de la localitat de Prada de Conflent, a on és alcalde i que està molt propet de la frontera, ha estat preguntat per la premsa sobre l’eventualitat d’este tancament després de les mesures de restricció de moviments que ha imposat la Generalitat de Catalunya. En eixe sentit, ha indicat que «ho vigilem de molt prop, ací en particular —a poc menys d’una hora del pas fronterer de la Jonquera. Perquè és un assumpte important que hem de discutir també amb les autoritats espanyoles».

 

Dilluns de vesprada, Castex es reunix amb Carmen Calvo

El nou primer ministre de França té previst rebre este dilluns que ve la vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo, que estarà de visita en París. La trobada, que se celebrarà de vesprada, tindrà lloc en l’Hotel de Matignon, la residència oficial del primer ministre francés, i és molt probable que la situació catalana i una possible restricció de la frontera siga un dels temes que estarà damunt de la taula.

 

En eixe sentit, este mateix divendres, Jean Castex ja es va referir a la situació epidèmica que es viu en Espanya. En una entrevista a la televisió, el primer ministre francés va insistir en el fet que les circumstàncies en França no són tan preocupants com les que hi ha a l’àrea metropolitana de Barcelona.

 

«Les xifres de Barcelona són molt pitjors que les que observem en França», va indicar Castex, després d’admetre que el seu govern contempla la possibilitat d’establir mesures de confinament localitzat com les aplicades per la Generalitat de Catalunya si hi haguera un important ressorgiment del coronavirus. Ara com ara, va precisar, «no estem en una situació greu, però cal estar alerta».

Últimes notícies

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.

Terra Nullius inaugura Fragments amb una mirada crítica a les infraestructures energètiques

Terra Nullius, d'Andreu Esteban, obri la quinta edició de Fragments amb una anàlisi visual sobre com el desplegament energètic reconfigura el paisatge valencià. La mostra s'inaugura l'11 de desembre i podrà visitar-se fins al 8 de febrer a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset.