15.4 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

França no descarta tancar la frontera amb Espanya per la situació epidemiològica que viu Catalunya

 

El primer ministre francès, Jean Castex, no descarta un eventual tancament de la frontera amb Espanya per la situació de la pandèmia de coronavirus en Catalunya. En eixe sentit, el dirigent francés ha assegurat que açò és un assumpte que cal discutir amb les autoritats espanyoles. Cal recordar que la frontera entre Espanya i França es va reobrir el 22 de juny passat, després d’estar tancada més de tres mesos a conseqüència de l’estat d’alarma.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Castex, que este dissabte de matí ha visitat un mercat de la localitat de Prada de Conflent, a on és alcalde i que està molt propet de la frontera, ha estat preguntat per la premsa sobre l’eventualitat d’este tancament després de les mesures de restricció de moviments que ha imposat la Generalitat de Catalunya. En eixe sentit, ha indicat que «ho vigilem de molt prop, ací en particular —a poc menys d’una hora del pas fronterer de la Jonquera. Perquè és un assumpte important que hem de discutir també amb les autoritats espanyoles».

 

Dilluns de vesprada, Castex es reunix amb Carmen Calvo

El nou primer ministre de França té previst rebre este dilluns que ve la vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo, que estarà de visita en París. La trobada, que se celebrarà de vesprada, tindrà lloc en l’Hotel de Matignon, la residència oficial del primer ministre francés, i és molt probable que la situació catalana i una possible restricció de la frontera siga un dels temes que estarà damunt de la taula.

 

En eixe sentit, este mateix divendres, Jean Castex ja es va referir a la situació epidèmica que es viu en Espanya. En una entrevista a la televisió, el primer ministre francés va insistir en el fet que les circumstàncies en França no són tan preocupants com les que hi ha a l’àrea metropolitana de Barcelona.

 

«Les xifres de Barcelona són molt pitjors que les que observem en França», va indicar Castex, després d’admetre que el seu govern contempla la possibilitat d’establir mesures de confinament localitzat com les aplicades per la Generalitat de Catalunya si hi haguera un important ressorgiment del coronavirus. Ara com ara, va precisar, «no estem en una situació greu, però cal estar alerta».

Últimes notícies

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.