França no descarta tancar la frontera amb Espanya per la situació epidemiològica que viu Catalunya

 

El primer ministre francès, Jean Castex, no descarta un eventual tancament de la frontera amb Espanya per la situació de la pandèmia de coronavirus en Catalunya. En eixe sentit, el dirigent francés ha assegurat que açò és un assumpte que cal discutir amb les autoritats espanyoles. Cal recordar que la frontera entre Espanya i França es va reobrir el 22 de juny passat, després d’estar tancada més de tres mesos a conseqüència de l’estat d’alarma.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Castex, que este dissabte de matí ha visitat un mercat de la localitat de Prada de Conflent, a on és alcalde i que està molt propet de la frontera, ha estat preguntat per la premsa sobre l’eventualitat d’este tancament després de les mesures de restricció de moviments que ha imposat la Generalitat de Catalunya. En eixe sentit, ha indicat que «ho vigilem de molt prop, ací en particular —a poc menys d’una hora del pas fronterer de la Jonquera. Perquè és un assumpte important que hem de discutir també amb les autoritats espanyoles».

 

Dilluns de vesprada, Castex es reunix amb Carmen Calvo

El nou primer ministre de França té previst rebre este dilluns que ve la vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo, que estarà de visita en París. La trobada, que se celebrarà de vesprada, tindrà lloc en l’Hotel de Matignon, la residència oficial del primer ministre francés, i és molt probable que la situació catalana i una possible restricció de la frontera siga un dels temes que estarà damunt de la taula.

 

En eixe sentit, este mateix divendres, Jean Castex ja es va referir a la situació epidèmica que es viu en Espanya. En una entrevista a la televisió, el primer ministre francés va insistir en el fet que les circumstàncies en França no són tan preocupants com les que hi ha a l’àrea metropolitana de Barcelona.

 

«Les xifres de Barcelona són molt pitjors que les que observem en França», va indicar Castex, després d’admetre que el seu govern contempla la possibilitat d’establir mesures de confinament localitzat com les aplicades per la Generalitat de Catalunya si hi haguera un important ressorgiment del coronavirus. Ara com ara, va precisar, «no estem en una situació greu, però cal estar alerta».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.