França no descarta tancar la frontera amb Espanya per la situació epidemiològica que viu Catalunya

 

El primer ministre francès, Jean Castex, no descarta un eventual tancament de la frontera amb Espanya per la situació de la pandèmia de coronavirus en Catalunya. En eixe sentit, el dirigent francés ha assegurat que açò és un assumpte que cal discutir amb les autoritats espanyoles. Cal recordar que la frontera entre Espanya i França es va reobrir el 22 de juny passat, després d’estar tancada més de tres mesos a conseqüència de l’estat d’alarma.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Castex, que este dissabte de matí ha visitat un mercat de la localitat de Prada de Conflent, a on és alcalde i que està molt propet de la frontera, ha estat preguntat per la premsa sobre l’eventualitat d’este tancament després de les mesures de restricció de moviments que ha imposat la Generalitat de Catalunya. En eixe sentit, ha indicat que «ho vigilem de molt prop, ací en particular —a poc menys d’una hora del pas fronterer de la Jonquera. Perquè és un assumpte important que hem de discutir també amb les autoritats espanyoles».

 

Dilluns de vesprada, Castex es reunix amb Carmen Calvo

El nou primer ministre de França té previst rebre este dilluns que ve la vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo, que estarà de visita en París. La trobada, que se celebrarà de vesprada, tindrà lloc en l’Hotel de Matignon, la residència oficial del primer ministre francés, i és molt probable que la situació catalana i una possible restricció de la frontera siga un dels temes que estarà damunt de la taula.

 

En eixe sentit, este mateix divendres, Jean Castex ja es va referir a la situació epidèmica que es viu en Espanya. En una entrevista a la televisió, el primer ministre francés va insistir en el fet que les circumstàncies en França no són tan preocupants com les que hi ha a l’àrea metropolitana de Barcelona.

 

«Les xifres de Barcelona són molt pitjors que les que observem en França», va indicar Castex, després d’admetre que el seu govern contempla la possibilitat d’establir mesures de confinament localitzat com les aplicades per la Generalitat de Catalunya si hi haguera un important ressorgiment del coronavirus. Ara com ara, va precisar, «no estem en una situació greu, però cal estar alerta».

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.