França no descarta tancar la frontera amb Espanya per la situació epidemiològica que viu Catalunya

 

El primer ministre francès, Jean Castex, no descarta un eventual tancament de la frontera amb Espanya per la situació de la pandèmia de coronavirus en Catalunya. En eixe sentit, el dirigent francés ha assegurat que açò és un assumpte que cal discutir amb les autoritats espanyoles. Cal recordar que la frontera entre Espanya i França es va reobrir el 22 de juny passat, després d’estar tancada més de tres mesos a conseqüència de l’estat d’alarma.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Castex, que este dissabte de matí ha visitat un mercat de la localitat de Prada de Conflent, a on és alcalde i que està molt propet de la frontera, ha estat preguntat per la premsa sobre l’eventualitat d’este tancament després de les mesures de restricció de moviments que ha imposat la Generalitat de Catalunya. En eixe sentit, ha indicat que «ho vigilem de molt prop, ací en particular —a poc menys d’una hora del pas fronterer de la Jonquera. Perquè és un assumpte important que hem de discutir també amb les autoritats espanyoles».

 

Dilluns de vesprada, Castex es reunix amb Carmen Calvo

El nou primer ministre de França té previst rebre este dilluns que ve la vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo, que estarà de visita en París. La trobada, que se celebrarà de vesprada, tindrà lloc en l’Hotel de Matignon, la residència oficial del primer ministre francés, i és molt probable que la situació catalana i una possible restricció de la frontera siga un dels temes que estarà damunt de la taula.

 

En eixe sentit, este mateix divendres, Jean Castex ja es va referir a la situació epidèmica que es viu en Espanya. En una entrevista a la televisió, el primer ministre francés va insistir en el fet que les circumstàncies en França no són tan preocupants com les que hi ha a l’àrea metropolitana de Barcelona.

 

«Les xifres de Barcelona són molt pitjors que les que observem en França», va indicar Castex, després d’admetre que el seu govern contempla la possibilitat d’establir mesures de confinament localitzat com les aplicades per la Generalitat de Catalunya si hi haguera un important ressorgiment del coronavirus. Ara com ara, va precisar, «no estem en una situació greu, però cal estar alerta».

Últimes notícies

Oratge estable i més calor en l’últim dia de l’estiu a la Comunitat Valenciana

L’últim dia de l’estiu arriba a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos, temperatures en ascens i vent fluix de direcció variable. Dimecres començarà la tardor amb ambient semblant, encara que amb màximes més baixes a la ciutat de València.

Un incendi al pàrquing de l’aeroport de Manises danya quatre vehicles sense afectar els vols

Un incendi declarat anit al pàrquing de l’aeroport de Manises ha danyat quatre vehicles, però no ha obligat a interrompre el trànsit aeri.

Crema de dues vivendes de familiars dels detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Dues vivendes on viuen familiars dels quatre detinguts pel tiroteig mortal entre dos clans a Alzira han sigut incendiades, sense causar ferits, encara que ha mort un cavall.

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.

Quatre anys de presó per enganyar un octogenari i traure-li quasi 400.000 euros

Una dona ha sigut condemnada a quatre anys de presó per estafar prop de 400.000 euros a un home octogenari, viudo i amb trastorn afectiu, fent-li creure que eren parella i aprofitant-se de la seua soledat.

El IVC oferix 31 propostes de teatre, dansa i circ a València este primer trimestre

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat 31 propostes de teatre, dansa i circ per al primer trimestre de la temporada 2026-2027, repartides entre el Teatre Principal, el Teatre Rialto i l’Espai La Granja, amb protagonisme per a produccions pròpies i companyies valencianes.

Emilio Argüeso s’acull al seu dret a no contestar en la comissió de la DANA al Congrés

L’exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, Emilio Argüeso, s’ha negat a respondre davant la comissió de la DANA al Congrés per a evitar interferències amb la causa penal oberta contra ell i protegir el seu dret de defensa.

La inversió estrangera directa es dispara en la Comunitat i ja supera els 1.800 milions

La inversió estrangera directa en la Comunitat Valenciana ha augmentat més d’un 400 % fins juliol i ha arribat als 1.846 milions, fet que situa el territori com el tercer que més capital exterior capta a Espanya. València concentra el 80 % del flux i França es consolida com el principal país inversor.