15.4 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

Gandia celebra la XVI edició del Festival Internacional de Curtmetratges d’Animació ‘Cartoons’

 

Gandia, capital de la Safor (València), acollirà una nova edició de Festival Internacional de Curtmetratges d’Animació ‘Cortoons’ del 22 al 25 d’octubre i ho farà amb un nou format per a adaptar-se als condicionants imposats per la situació de nova normalitat.

 

D’eixa manera ho han informat este dimarts el director general de Política Festiva, Joan Muñoz, i el director de Cortoons, Alessandro d’Urso qui van recordar que la XVI edició del festival s’hauria d’haver fet el passat mes de març.

 

Joan Muñoz ha destacat que el consistori va optar per posposar i no suspendre Cortoons. «Ara, del del 22 al 25 d’octubre podrem disfrutar de Cortoons d’una manera segura. Un festival a on la mascareta serà obligatòria per a tots els assistents, amb la distància de seguretat i amb mesures d’higiene sanitària en totes les iniciatives que es facen durant el Festival».

 

Enguany hi haurà dos premis nous

El director general també ha volgut destacar que el festival creix en participants. En l’edició d’enguany s’han presentat un total de 1.638 curtmetratges procedents de 105 països de tot el món, fet que suposa un rècord absolut en la història de Cortoons Festival.

 

D’altra banda, Alessandro d’Urso ha explicat que l’edició d’enguany s’ha hagut d’adaptar a les exigències del Covid-19 i que la primera de les conseqüències és que no s’ha de fer la festa inaugural que es feia en els jardins de la Casa de la Marquesa i, com a alternativa, s’està planificant una projecció simultània en cafeteries de la localitat a on els clients podran vore una selecció dels curtmetratges que es projectaran este any.

 

La Mastreclass d’esta edició, que es farà el 23 d’octubre, anirà a càrrec de Salvador Simó, director de ”Buñuel en el laberinto de las tortugas’. Després de la masterclass es projectarà ‘Buñuel en el laberinto de las tortugas’i el documental ‘Las Hurdes, tierra sin pan’, a on Luis Buñuel analitza esta regió extremenya. Diumenge 25 serà el dia dedicat a l’Anime amb la projecció de dos pel·lícules.

 

Pel que fa als premis, d’Urso ha destacat que hi haurà dos nous premis. Un a la Millor Director Europea d’Animació i el premi Moll Autos a la creativitat en moviment.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.