26.2 C
València
Dimarts, 8 juliol, 2025

Gandia celebra la XVI edició del Festival Internacional de Curtmetratges d’Animació ‘Cartoons’

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Gandia, capital de la Safor (València), acollirà una nova edició de Festival Internacional de Curtmetratges d’Animació ‘Cortoons’ del 22 al 25 d’octubre i ho farà amb un nou format per a adaptar-se als condicionants imposats per la situació de nova normalitat.

 

D’eixa manera ho han informat este dimarts el director general de Política Festiva, Joan Muñoz, i el director de Cortoons, Alessandro d’Urso qui van recordar que la XVI edició del festival s’hauria d’haver fet el passat mes de març.

 

Joan Muñoz ha destacat que el consistori va optar per posposar i no suspendre Cortoons. «Ara, del del 22 al 25 d’octubre podrem disfrutar de Cortoons d’una manera segura. Un festival a on la mascareta serà obligatòria per a tots els assistents, amb la distància de seguretat i amb mesures d’higiene sanitària en totes les iniciatives que es facen durant el Festival».

 

Enguany hi haurà dos premis nous

El director general també ha volgut destacar que el festival creix en participants. En l’edició d’enguany s’han presentat un total de 1.638 curtmetratges procedents de 105 països de tot el món, fet que suposa un rècord absolut en la història de Cortoons Festival.

 

D’altra banda, Alessandro d’Urso ha explicat que l’edició d’enguany s’ha hagut d’adaptar a les exigències del Covid-19 i que la primera de les conseqüències és que no s’ha de fer la festa inaugural que es feia en els jardins de la Casa de la Marquesa i, com a alternativa, s’està planificant una projecció simultània en cafeteries de la localitat a on els clients podran vore una selecció dels curtmetratges que es projectaran este any.

 

La Mastreclass d’esta edició, que es farà el 23 d’octubre, anirà a càrrec de Salvador Simó, director de ”Buñuel en el laberinto de las tortugas’. Després de la masterclass es projectarà ‘Buñuel en el laberinto de las tortugas’i el documental ‘Las Hurdes, tierra sin pan’, a on Luis Buñuel analitza esta regió extremenya. Diumenge 25 serà el dia dedicat a l’Anime amb la projecció de dos pel·lícules.

 

Pel que fa als premis, d’Urso ha destacat que hi haurà dos nous premis. Un a la Millor Director Europea d’Animació i el premi Moll Autos a la creativitat en moviment.

Últimes notícies

Tràgic ofegament a la platja La Romana de Alcossebre deixa un mort

Un home va morir ofegat a la platja La Romana de Alcossebre, Castelló. Els servicis d'emergència no van aconseguir reanimar-ho després de traure-ho de l'aigua.

Francisco Camps defén el seu dret a postular-se en el PP i presenta el seu projecte polític a València

Francisco Camps, expresident de la Generalitat Valenciana, exposa el seu projecte polític en un acte a València i defén el seu dret a presentar-se en el PP amb l'ambició de tornar a guanyar per majoria.

El fum de l’incendi de Paüls aconseguix àmplies zones d’Alacant a 400 quilòmetres de distància

El fum produït per l'incendi forestal actiu a Paüls, Tarragona, ha arribat a àmplies zones de la província d'Alacant, generant nombrosos crits d'alerta en la Comunitat Valenciana.

Detenen a dos hòmens per intentar robar 30.000 euros en una emboscada en carretera a Alacant

Dos individus van intentar robar 30.000 euros a un comercial a Alacant mitjançant una emboscada en carretera mentres transportava els diners en efectiu.

Detingut a València per més de 20 robatoris amb força a Albal i Catarroja

Un home de 40 anys ha sigut detingut a València acusat de realitzar més d'una vintena de robatoris amb força en comerços d'Albal i Catarroja, amb un valor total de quasi 38.000 euros en efectiu sostret.

La Comunitat Valenciana tindrà temperatures més baixes hui abans de tempestes fortes previstes per a demà

Hui en la Comunitat Valenciana les temperatures baixaran lleugerament, especialment a Castelló, abans de l'arribada de tempestes localment fortes en la mitat nord demà.

El punt de control del Pedrís no és eficient per al seguiment d’avingudes com la del 29 d’octubre, segons la CHJ

El Sistema Automàtic d'Informació Hidrològica compta amb un punt de control en la rambla de Poio, però no complix els requisits per a anticipar crescudes i previndre inundacions en zones crítiques.

Tanquen temporalment la piscina municipal de Banyeres de Mariola després d’un acte vandàlic

La piscina municipal de Banyeres de Mariola a Alacant tanca temporalment a causa d'actes vandàlics que van comprometre la seguretat i neteja de l'espai públic.