Gandia celebra la XVI edició del Festival Internacional de Curtmetratges d’Animació ‘Cartoons’

 

Gandia, capital de la Safor (València), acollirà una nova edició de Festival Internacional de Curtmetratges d’Animació ‘Cortoons’ del 22 al 25 d’octubre i ho farà amb un nou format per a adaptar-se als condicionants imposats per la situació de nova normalitat.

 

D’eixa manera ho han informat este dimarts el director general de Política Festiva, Joan Muñoz, i el director de Cortoons, Alessandro d’Urso qui van recordar que la XVI edició del festival s’hauria d’haver fet el passat mes de març.

 

Joan Muñoz ha destacat que el consistori va optar per posposar i no suspendre Cortoons. «Ara, del del 22 al 25 d’octubre podrem disfrutar de Cortoons d’una manera segura. Un festival a on la mascareta serà obligatòria per a tots els assistents, amb la distància de seguretat i amb mesures d’higiene sanitària en totes les iniciatives que es facen durant el Festival».

 

Enguany hi haurà dos premis nous

El director general també ha volgut destacar que el festival creix en participants. En l’edició d’enguany s’han presentat un total de 1.638 curtmetratges procedents de 105 països de tot el món, fet que suposa un rècord absolut en la història de Cortoons Festival.

 

D’altra banda, Alessandro d’Urso ha explicat que l’edició d’enguany s’ha hagut d’adaptar a les exigències del Covid-19 i que la primera de les conseqüències és que no s’ha de fer la festa inaugural que es feia en els jardins de la Casa de la Marquesa i, com a alternativa, s’està planificant una projecció simultània en cafeteries de la localitat a on els clients podran vore una selecció dels curtmetratges que es projectaran este any.

 

La Mastreclass d’esta edició, que es farà el 23 d’octubre, anirà a càrrec de Salvador Simó, director de »Buñuel en el laberinto de las tortugas’. Després de la masterclass es projectarà ‘Buñuel en el laberinto de las tortugas’i el documental ‘Las Hurdes, tierra sin pan’, a on Luis Buñuel analitza esta regió extremenya. Diumenge 25 serà el dia dedicat a l’Anime amb la projecció de dos pel·lícules.

 

Pel que fa als premis, d’Urso ha destacat que hi haurà dos nous premis. Un a la Millor Director Europea d’Animació i el premi Moll Autos a la creativitat en moviment.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.