La Generalitat adquirix 4 milions de xeringues per a garantir l’administració de la vacuna de Pfizer

 

La Generalitat Valenciana ha adquirit quatre milions de xeringues per a administrar sis dosis per vial de les vacunes de Pfizer-BioNTec. En concret, la setmana passada es va fer la comanda d’estes xeringues d’un mil·lilitre, les adequades per a aprofitar les sis dosis.

 

Este dilluns es van rebre les primeres 10.000 que ja estan repartides entre els departaments de salut i el centre logístic de Fira València. A demés, dilluns que ve, dia 25, arribarà un lot d‘un milió i el mes de febrer es rebran els 3 milions restants.

 

Des que l’Agència Europea del Medicament va autoritzar l’ús de sis dosis per vial, el passat 8 de gener la Comunitat Valenciana ha anat generalitzant este major aprofitament dels vials. «Gràcies a això i al gran esforç logístic i organitzatiu dels professionals sanitaris assistencials i de salut pública, els valencians estan al capdavant en vacunació d’Espanya», han apuntat des del Consell en un comunicat. 

 

Abans dels problemes de producció de Pfizer, el territori valencià era la primera comunitat amb més vacunes administrades respecte a les rebudes. En tot cas, després de l’incident amb Pfizer, els tècnics de Salut Pública han reprogramat el calendari de vacunació per a  garantir que s’administre la segona dosi a totes les persones que han rebut la primera. I, en segon lloc, recuperar com més prompte millor la programació inicial.

Últimes notícies

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.

Condemnat a més de dos anys de presó un policia que va fingir el robatori de la seua moto per a cobrar l’assegurança

L'Audiència Provincial de València imposa dos anys i un mes de presó a un agent que va fingir el robatori de la seua motocicleta per a cobrar més de 13.200 euros del segur, encara que la pena queda suspesa.

El Govern central confirma que seguix avant la nova Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant

La delegada del Govern assegura que la nova Comandància de la Guàrdia Civil d'Alacant continuarà la seua tramitació en figurar en el Pla d'Infraestructures Estratègiques i comptar ja amb terrenys.

El PSPV suspén la seua reunió amb Mompó després del pacte pressupostari entre PP i Vox

El PSPV de la Diputació de València cancel·la la reunió amb Vicent Mompó en considerar que el pacte pressupostari entre PP i Vox compromet els comptes provincials i exigix explicacions per la gestió de la dana en lHorta.

El Congrés cita a María José Catalá i Virginia Barcones per la riuada de la dana

La comissió de la dana en el Congrés interrogarà el 15 de juny a l'alcaldessa de València, María José Catalá, i a la responsable de Protecció Civil, Virginia Barcones, per la riuada del 29 d'octubre de 2024.