La Generalitat adquirix 4 milions de xeringues per a garantir l’administració de la vacuna de Pfizer

 

La Generalitat Valenciana ha adquirit quatre milions de xeringues per a administrar sis dosis per vial de les vacunes de Pfizer-BioNTec. En concret, la setmana passada es va fer la comanda d’estes xeringues d’un mil·lilitre, les adequades per a aprofitar les sis dosis.

 

Este dilluns es van rebre les primeres 10.000 que ja estan repartides entre els departaments de salut i el centre logístic de Fira València. A demés, dilluns que ve, dia 25, arribarà un lot d‘un milió i el mes de febrer es rebran els 3 milions restants.

 

Des que l’Agència Europea del Medicament va autoritzar l’ús de sis dosis per vial, el passat 8 de gener la Comunitat Valenciana ha anat generalitzant este major aprofitament dels vials. «Gràcies a això i al gran esforç logístic i organitzatiu dels professionals sanitaris assistencials i de salut pública, els valencians estan al capdavant en vacunació d’Espanya», han apuntat des del Consell en un comunicat. 

 

Abans dels problemes de producció de Pfizer, el territori valencià era la primera comunitat amb més vacunes administrades respecte a les rebudes. En tot cas, després de l’incident amb Pfizer, els tècnics de Salut Pública han reprogramat el calendari de vacunació per a  garantir que s’administre la segona dosi a totes les persones que han rebut la primera. I, en segon lloc, recuperar com més prompte millor la programació inicial.

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.