13.5 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

La Generalitat adquirix 4 milions de xeringues per a garantir l’administració de la vacuna de Pfizer

 

La Generalitat Valenciana ha adquirit quatre milions de xeringues per a administrar sis dosis per vial de les vacunes de Pfizer-BioNTec. En concret, la setmana passada es va fer la comanda d’estes xeringues d’un mil·lilitre, les adequades per a aprofitar les sis dosis.

 

Este dilluns es van rebre les primeres 10.000 que ja estan repartides entre els departaments de salut i el centre logístic de Fira València. A demés, dilluns que ve, dia 25, arribarà un lot d‘un milió i el mes de febrer es rebran els 3 milions restants.

 

Des que l’Agència Europea del Medicament va autoritzar l’ús de sis dosis per vial, el passat 8 de gener la Comunitat Valenciana ha anat generalitzant este major aprofitament dels vials. «Gràcies a això i al gran esforç logístic i organitzatiu dels professionals sanitaris assistencials i de salut pública, els valencians estan al capdavant en vacunació d’Espanya», han apuntat des del Consell en un comunicat. 

 

Abans dels problemes de producció de Pfizer, el territori valencià era la primera comunitat amb més vacunes administrades respecte a les rebudes. En tot cas, després de l’incident amb Pfizer, els tècnics de Salut Pública han reprogramat el calendari de vacunació per a  garantir que s’administre la segona dosi a totes les persones que han rebut la primera. I, en segon lloc, recuperar com més prompte millor la programació inicial.

Últimes notícies

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.

Un familiar dels desapareguts a Indonèsia assumix que la probabilitat de trobar-los vius és poca

L'avi de tres menors desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són poques. La mare i una altra filla han sigut rescatades i la família ha assenyalat el suport de les autoritats.

Pérez Llorca valora la compensació al taulell però advertix que és insuficient

Pérez Llorca ha celebrat que la UE incloga al taulell en la compensació de costos indirectes de CO₂ des de 2026, però ha avisat que és insuficient. Ha exigit fons, suspendre l'MTS i evitar retallades a la cogeneració.

Un familiar admet baixa probabilitat de trobar vius al seu gendre i tres nets després d’un naufragi a Indonèsia

L'avi i sogre de les víctimes ha explicat que la seua filla i una neta han sigut rescatades després d'eixir comiats, mentres que tres menors i el seu pare seguixen desapareguts. Ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són baixes perquè el vaixell es va partir i es va afonar ràpidament

La pluja obliga a ajornar la manifestació per la dana prevista esta vesprada a València

Entitats socials, cíviques, sindicals i associacions de víctimes del 29 d'octubre de 2024 van ajornar la marxa a València per previsió de pluja. Anunciaran noves dates en les pròximes setmanes.

El Vila-real només podrà incorporar en el mercat d’hivern si abans es produïx alguna eixida

El club arriba a gener amb totes les fitxes i les places d'extracomunitari ocupades, per la qual cosa només hi haurà incorporacions si es produïxen eixides. Thiago Fernández haurà d'esperar.

Josep Puerto advertix del bon moment de l’Andorra i demana màxima atenció

El capità del València Basket va reconéixer la dificultat del dol del diumenge davant Morabanc Andorra en el Roig Arena i va elogiar la seua ratxa. També va subratllar la duresa dels equips de Joan Plaza i va demanar mantindre la concentració.

El València Basket rep a l’Andorra per a no perdre el deixant de Madrid i Múrcia

El València Basket rep a l'Andorra en la jornada 12 amb la vista posada a seguir el deixant de Reial Madrid i UCAM després de caure a Múrcia. Torna López-Arostegui i el rival arriba impulsat per Evans i Kuric