La Generalitat, en contra de la decisió adoptada pel Ministeri de Sanitat

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

La consellera, Ana Barceló, en una imatge d’arxiu | EFE

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha mostrat la disconformitat de tot el Consell per la decisió adoptada pel Ministeri de Sanitat de què només passen a la fase 1 de la desescalada 10 dels 24 departaments de salut del territori valencià. 

 

La Generalitat va proposar que tots els departaments de salut pogueren accedir a la fase 1, que començarà dilluns que ve, recolzats en la capacitat assistencial, de Salut Pública i de diagnòstic del virus del sistema sanitari valencià, a demés d’en la capacitat dels recursos humans per a atendre un futur pic de la pandèmia. «Després d’escoltar al ministre, vull traslladar el desacord total per la decisió adoptada», ha afirmat la consellera.

 

«El territori valencià ha complit tots els criteris exigits»

Segons ha explicat, «la Comunitat Valenciana ha complit tots els criteris exigits pel Ministeri. Fa molt temps que estem tractant no només que la pandèmia i el virus no es transmeta, sinó contenint a demés esta situació».

 

Entre els criteris exigits pel ministeri es trobava  la incidència acumulada dels últims 14 dies per cada 100.000 habitants. En el territori valencià, esta xifra se situa en el 13,59, mentres que altres comunitats autònomes, que sí han passat a la fase 1, superen el 60, segons la Conselleria. A demés, el número reproductiu del virus se situa en el 0,66, «una xifra molt per davall de l’1, criteri màxim marcat pel ministeri», ha recordat Barceló.

 

Demanen una explicació «fonamentada» del Ministeri

La consellera ha assenyalat que «hem estat durant tots estos mesos cuidant de la Comunitat Valenciana, cuidant de tots els ciutadans i ciutadanes. Els nostres professionals han estat bolcats per a que poguérem passar a la fase 1 i he de mostrar la nostra disconformitat». Per això, ha anunciat, «demà em posaré en contacte amb el ministre per a traslladar-li que no entenem per què s’ha pres esta decisió. Espere que el Ministeri fonamente per què s’ha produït esta situació».

 

D’altra banda, Barceló ha assenyalat que «quan presentarem esta proposta i vam tindre una reunió bilateral amb el Ministeri, se’ns va dir que era de matrícula d’honor. No li estic posant jo nota, estic traslladant el que va dir el Ministeri recolzat en la capacitat que havíem demostrat tot este temps i en la fortalesa que té el nostre sistema per a abordar el coronavirus».

 

Per a acabar, Ana Barceló ha assegurat que «continuarem lluitant per cuidar i per posar a la disposició de tots els ciutadans i ciutadanes tota la nostra capacitat assistencial. Continuarem lluitant i demanarem que siguen justos en la seua decisió».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.