La Generalitat, en contra de la decisió adoptada pel Ministeri de Sanitat

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

La consellera, Ana Barceló, en una imatge d’arxiu | EFE

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha mostrat la disconformitat de tot el Consell per la decisió adoptada pel Ministeri de Sanitat de què només passen a la fase 1 de la desescalada 10 dels 24 departaments de salut del territori valencià. 

 

La Generalitat va proposar que tots els departaments de salut pogueren accedir a la fase 1, que començarà dilluns que ve, recolzats en la capacitat assistencial, de Salut Pública i de diagnòstic del virus del sistema sanitari valencià, a demés d’en la capacitat dels recursos humans per a atendre un futur pic de la pandèmia. «Després d’escoltar al ministre, vull traslladar el desacord total per la decisió adoptada», ha afirmat la consellera.

 

«El territori valencià ha complit tots els criteris exigits»

Segons ha explicat, «la Comunitat Valenciana ha complit tots els criteris exigits pel Ministeri. Fa molt temps que estem tractant no només que la pandèmia i el virus no es transmeta, sinó contenint a demés esta situació».

 

Entre els criteris exigits pel ministeri es trobava  la incidència acumulada dels últims 14 dies per cada 100.000 habitants. En el territori valencià, esta xifra se situa en el 13,59, mentres que altres comunitats autònomes, que sí han passat a la fase 1, superen el 60, segons la Conselleria. A demés, el número reproductiu del virus se situa en el 0,66, «una xifra molt per davall de l’1, criteri màxim marcat pel ministeri», ha recordat Barceló.

 

Demanen una explicació «fonamentada» del Ministeri

La consellera ha assenyalat que «hem estat durant tots estos mesos cuidant de la Comunitat Valenciana, cuidant de tots els ciutadans i ciutadanes. Els nostres professionals han estat bolcats per a que poguérem passar a la fase 1 i he de mostrar la nostra disconformitat». Per això, ha anunciat, «demà em posaré en contacte amb el ministre per a traslladar-li que no entenem per què s’ha pres esta decisió. Espere que el Ministeri fonamente per què s’ha produït esta situació».

 

D’altra banda, Barceló ha assenyalat que «quan presentarem esta proposta i vam tindre una reunió bilateral amb el Ministeri, se’ns va dir que era de matrícula d’honor. No li estic posant jo nota, estic traslladant el que va dir el Ministeri recolzat en la capacitat que havíem demostrat tot este temps i en la fortalesa que té el nostre sistema per a abordar el coronavirus».

 

Per a acabar, Ana Barceló ha assegurat que «continuarem lluitant per cuidar i per posar a la disposició de tots els ciutadans i ciutadanes tota la nostra capacitat assistencial. Continuarem lluitant i demanarem que siguen justos en la seua decisió».

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.