La Generalitat, en contra de la decisió adoptada pel Ministeri de Sanitat

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

La consellera, Ana Barceló, en una imatge d’arxiu | EFE

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha mostrat la disconformitat de tot el Consell per la decisió adoptada pel Ministeri de Sanitat de què només passen a la fase 1 de la desescalada 10 dels 24 departaments de salut del territori valencià. 

 

La Generalitat va proposar que tots els departaments de salut pogueren accedir a la fase 1, que començarà dilluns que ve, recolzats en la capacitat assistencial, de Salut Pública i de diagnòstic del virus del sistema sanitari valencià, a demés d’en la capacitat dels recursos humans per a atendre un futur pic de la pandèmia. «Després d’escoltar al ministre, vull traslladar el desacord total per la decisió adoptada», ha afirmat la consellera.

 

«El territori valencià ha complit tots els criteris exigits»

Segons ha explicat, «la Comunitat Valenciana ha complit tots els criteris exigits pel Ministeri. Fa molt temps que estem tractant no només que la pandèmia i el virus no es transmeta, sinó contenint a demés esta situació».

 

Entre els criteris exigits pel ministeri es trobava  la incidència acumulada dels últims 14 dies per cada 100.000 habitants. En el territori valencià, esta xifra se situa en el 13,59, mentres que altres comunitats autònomes, que sí han passat a la fase 1, superen el 60, segons la Conselleria. A demés, el número reproductiu del virus se situa en el 0,66, «una xifra molt per davall de l’1, criteri màxim marcat pel ministeri», ha recordat Barceló.

 

Demanen una explicació «fonamentada» del Ministeri

La consellera ha assenyalat que «hem estat durant tots estos mesos cuidant de la Comunitat Valenciana, cuidant de tots els ciutadans i ciutadanes. Els nostres professionals han estat bolcats per a que poguérem passar a la fase 1 i he de mostrar la nostra disconformitat». Per això, ha anunciat, «demà em posaré en contacte amb el ministre per a traslladar-li que no entenem per què s’ha pres esta decisió. Espere que el Ministeri fonamente per què s’ha produït esta situació».

 

D’altra banda, Barceló ha assenyalat que «quan presentarem esta proposta i vam tindre una reunió bilateral amb el Ministeri, se’ns va dir que era de matrícula d’honor. No li estic posant jo nota, estic traslladant el que va dir el Ministeri recolzat en la capacitat que havíem demostrat tot este temps i en la fortalesa que té el nostre sistema per a abordar el coronavirus».

 

Per a acabar, Ana Barceló ha assegurat que «continuarem lluitant per cuidar i per posar a la disposició de tots els ciutadans i ciutadanes tota la nostra capacitat assistencial. Continuarem lluitant i demanarem que siguen justos en la seua decisió».

Últimes notícies

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’alçarà al Parc Central de València

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’instal·larà a l’esplanada del Parc Central de València en règim de cessió temporal de deu anys, amb un pedestal de quasi 100.000 euros i una valoració asseguradora de tres milions.

El nou espai d’ajolots de l’Aquari de Saragossa impulsa la protecció dels amfibis

L’Aquari de Saragossa ha obert una instal·lació dedicada als amfibis amb l’ajolot com a espècie estrella per conscienciar sobre la seua conservació. El projecte forma part d’un pla de renovació del centre impulsat pel grup Global Omnium, gestor també de l’Oceanogràfic de València.

Segona fase de l’Operació d’Estiu: 716.000 viatges llargs a les carreteres valencianes

La segona fase de l’Operació Especial de Trànsit d’Estiu 2026, entre el 31 de juliol i el 2 d’agost, preveu 716.079 desplaçaments llargs a la Comunitat Valenciana, amb especial vigilància en els principals corredors i accessos a platges.

El Valencia Femení es presentarà davant l’afició contra el Newcastle United Women

El Valencia Femení disputarà el IV Trofeu TM el 23 d’agost a Paterna davant el Newcastle United Women, en el seu partit oficial de presentació per a la temporada 26-27, amb entrada gratuïta fins completar aforament.

El Consell alerta que la pèrdua de control fronterer impactarà en les polítiques socials

El Consell ha expressat una 'preocupació profundíssima' perquè, segons el seu portaveu, Espanya ha perdut el control de les seues fronteres i això repercutirà en les polítiques socials, educatives i sanitàries. Miguel Barrachina ha vinculat la situació a la recent entrada massiva de migrants per la frontera de Ceuta.

L’alcaldessa de Carlet nega telefonades d’Emergències el dia de la dana i relata les seues gestions per Forata

Laura Sáez ha explicat davant la jutgessa que no va rebre telefonades d’Emergències el dia de la dana, però sí correus, i que va parlar diverses vegades amb Miguel Polo (CHJ) pel risc del pantà de Forata.

Umaru rescata un Elx irregular amb un doblet contra el Còrdova

Dos gols dUmaru Konare en dos minuts han permés a lElx empatar un amistós a Oliva davant un Còrdova superior en la primera part.

Polèmica a Les Corts pel nomenament del xofer de l’oficina de l’expresident Ximo Puig

PP, Vox i Compromís han carregat contra el nomenament del xofer de l’oficina de l’expresident Ximo Puig, presumpte nebot de l’exconsellera Gabriela Bravo, mentre el PSPV n’ha defensat la legitimitat i el treball.
FILMOTECA D'ESTIU