11 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

La Generalitat, en contra de la decisió adoptada pel Ministeri de Sanitat

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

La consellera, Ana Barceló, en una imatge d’arxiu | EFE

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha mostrat la disconformitat de tot el Consell per la decisió adoptada pel Ministeri de Sanitat de què només passen a la fase 1 de la desescalada 10 dels 24 departaments de salut del territori valencià. 

 

La Generalitat va proposar que tots els departaments de salut pogueren accedir a la fase 1, que començarà dilluns que ve, recolzats en la capacitat assistencial, de Salut Pública i de diagnòstic del virus del sistema sanitari valencià, a demés d’en la capacitat dels recursos humans per a atendre un futur pic de la pandèmia. «Després d’escoltar al ministre, vull traslladar el desacord total per la decisió adoptada», ha afirmat la consellera.

 

«El territori valencià ha complit tots els criteris exigits»

Segons ha explicat, «la Comunitat Valenciana ha complit tots els criteris exigits pel Ministeri. Fa molt temps que estem tractant no només que la pandèmia i el virus no es transmeta, sinó contenint a demés esta situació».

 

Entre els criteris exigits pel ministeri es trobava  la incidència acumulada dels últims 14 dies per cada 100.000 habitants. En el territori valencià, esta xifra se situa en el 13,59, mentres que altres comunitats autònomes, que sí han passat a la fase 1, superen el 60, segons la Conselleria. A demés, el número reproductiu del virus se situa en el 0,66, «una xifra molt per davall de l’1, criteri màxim marcat pel ministeri», ha recordat Barceló.

 

Demanen una explicació «fonamentada» del Ministeri

La consellera ha assenyalat que «hem estat durant tots estos mesos cuidant de la Comunitat Valenciana, cuidant de tots els ciutadans i ciutadanes. Els nostres professionals han estat bolcats per a que poguérem passar a la fase 1 i he de mostrar la nostra disconformitat». Per això, ha anunciat, «demà em posaré en contacte amb el ministre per a traslladar-li que no entenem per què s’ha pres esta decisió. Espere que el Ministeri fonamente per què s’ha produït esta situació».

 

D’altra banda, Barceló ha assenyalat que «quan presentarem esta proposta i vam tindre una reunió bilateral amb el Ministeri, se’ns va dir que era de matrícula d’honor. No li estic posant jo nota, estic traslladant el que va dir el Ministeri recolzat en la capacitat que havíem demostrat tot este temps i en la fortalesa que té el nostre sistema per a abordar el coronavirus».

 

Per a acabar, Ana Barceló ha assegurat que «continuarem lluitant per cuidar i per posar a la disposició de tots els ciutadans i ciutadanes tota la nostra capacitat assistencial. Continuarem lluitant i demanarem que siguen justos en la seua decisió».

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.