La Generalitat, en contra de la decisió adoptada pel Ministeri de Sanitat

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

La consellera, Ana Barceló, en una imatge d’arxiu | EFE

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha mostrat la disconformitat de tot el Consell per la decisió adoptada pel Ministeri de Sanitat de què només passen a la fase 1 de la desescalada 10 dels 24 departaments de salut del territori valencià. 

 

La Generalitat va proposar que tots els departaments de salut pogueren accedir a la fase 1, que començarà dilluns que ve, recolzats en la capacitat assistencial, de Salut Pública i de diagnòstic del virus del sistema sanitari valencià, a demés d’en la capacitat dels recursos humans per a atendre un futur pic de la pandèmia. «Després d’escoltar al ministre, vull traslladar el desacord total per la decisió adoptada», ha afirmat la consellera.

 

«El territori valencià ha complit tots els criteris exigits»

Segons ha explicat, «la Comunitat Valenciana ha complit tots els criteris exigits pel Ministeri. Fa molt temps que estem tractant no només que la pandèmia i el virus no es transmeta, sinó contenint a demés esta situació».

 

Entre els criteris exigits pel ministeri es trobava  la incidència acumulada dels últims 14 dies per cada 100.000 habitants. En el territori valencià, esta xifra se situa en el 13,59, mentres que altres comunitats autònomes, que sí han passat a la fase 1, superen el 60, segons la Conselleria. A demés, el número reproductiu del virus se situa en el 0,66, «una xifra molt per davall de l’1, criteri màxim marcat pel ministeri», ha recordat Barceló.

 

Demanen una explicació «fonamentada» del Ministeri

La consellera ha assenyalat que «hem estat durant tots estos mesos cuidant de la Comunitat Valenciana, cuidant de tots els ciutadans i ciutadanes. Els nostres professionals han estat bolcats per a que poguérem passar a la fase 1 i he de mostrar la nostra disconformitat». Per això, ha anunciat, «demà em posaré en contacte amb el ministre per a traslladar-li que no entenem per què s’ha pres esta decisió. Espere que el Ministeri fonamente per què s’ha produït esta situació».

 

D’altra banda, Barceló ha assenyalat que «quan presentarem esta proposta i vam tindre una reunió bilateral amb el Ministeri, se’ns va dir que era de matrícula d’honor. No li estic posant jo nota, estic traslladant el que va dir el Ministeri recolzat en la capacitat que havíem demostrat tot este temps i en la fortalesa que té el nostre sistema per a abordar el coronavirus».

 

Per a acabar, Ana Barceló ha assegurat que «continuarem lluitant per cuidar i per posar a la disposició de tots els ciutadans i ciutadanes tota la nostra capacitat assistencial. Continuarem lluitant i demanarem que siguen justos en la seua decisió».

Últimes notícies

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.

El turisme nàutic en la Comunitat Valenciana aconseguix una nota de 8,6 i una gran despesa diària

Els destinacions nàutics de la Comunitat Valenciana han aconseguit una valoració mitjana de 8,6 sobre 10 i un gasto diari de 129,9 euros per persona, amb un perfil de visitant majoritàriament internacional, de llargues estades i alt poder adquisitiu.