La Generalitat contracta 8.000 aparells per a purificar l’aire de les aules de les escoles

 

La Generalitat Valenciana adquirirà 8.000 aparells amb filtres d’alta eficiència per a purificar l’aire de les aules habilitades este curs amb motiu de la pandèmia de coronavirus que no tinguen suficient ventilació natural, perquè l’alumnat puga continuar anant a classe de manera presencial i «de la forma més segura possible».

 

D’eixa forma ho ha anunciat este dilluns el president de la Generalitat, Ximo Puig, en una roda de premsa al costat del conseller d’Educació, Vicent Marzà, en la que han presentat l’actualització de les mesures a les aules dels centres educatius en el marc de les actuacions de prevenció contra el Covid-19.

 

A demés d’eixos dispositius, que es destinaran als centres públics i concertats, els col·legis rebran una guia amb consells per a la ventilació de les aules elaborada pel Consell Superior d’Investigacions Científiques, que recull alternatives quan no siga possible mantindre les finestres de les aules obertes.

 

El president Ximo Puig ha ressaltat que la ventilació és «un dels millors actius» enfront de la pandèmia i esta «ventilació assistida donarà encara més seguretat als espais educatius», i el conseller Marzà ha destacat que esta tecnologia permet «reduir moltíssim el risc de contagi i no té efectes secundaris».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.