14 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

La Generalitat contracta 8.000 aparells per a purificar l’aire de les aules de les escoles

 

La Generalitat Valenciana adquirirà 8.000 aparells amb filtres d’alta eficiència per a purificar l’aire de les aules habilitades este curs amb motiu de la pandèmia de coronavirus que no tinguen suficient ventilació natural, perquè l’alumnat puga continuar anant a classe de manera presencial i «de la forma més segura possible».

 

D’eixa forma ho ha anunciat este dilluns el president de la Generalitat, Ximo Puig, en una roda de premsa al costat del conseller d’Educació, Vicent Marzà, en la que han presentat l’actualització de les mesures a les aules dels centres educatius en el marc de les actuacions de prevenció contra el Covid-19.

 

A demés d’eixos dispositius, que es destinaran als centres públics i concertats, els col·legis rebran una guia amb consells per a la ventilació de les aules elaborada pel Consell Superior d’Investigacions Científiques, que recull alternatives quan no siga possible mantindre les finestres de les aules obertes.

 

El president Ximo Puig ha ressaltat que la ventilació és «un dels millors actius» enfront de la pandèmia i esta «ventilació assistida donarà encara més seguretat als espais educatius», i el conseller Marzà ha destacat que esta tecnologia permet «reduir moltíssim el risc de contagi i no té efectes secundaris».

Últimes notícies

L’Hèrcules tanca una primera volta irregular i queda lluny de l’ascens

El 1-1 a Múrcia va tancar una primera volta de vaivens per a l'Hèrcules: nové amb 26 punts, a 4 del playoff i a 12 del líder, malgrat l'impuls de Company.

El Llevant de Luís Castro viu la seua millor ratxa del curs

Luís Castro ha sumat quatre punts en dos partits i ha enllaçat tres jornades sense perdre, la millor ratxa del Llevant este curs. L'equip continua penúltim amb 14 punts, a quatre de la salvació i amb un partit menys.

Compromís sosté que l’acarament per la dana ha de ser a tres i incloure a Mazón

Compromís ha reclamat que l'acarament judicial per la gestió de la dana no es limite a Pradas i Cuenca i incloga també a Mazón. Baldoví ha criticat l'esborrament del mòbil oficial de Conca i l'aforament del expresident.

Tosha Schareina acaba quart en l’etapa i s’allunya del podi en motos

Tosha Schareina va acabar quart de l'etapa, a 9.47 del guanyador Luciano Benavides, i veu com es complica el podi en motos: és quart de la general a 20.13. Benavides es va emportar la seua tercera etapa i va prendre el lideratge amb 10 segons sobre Daniel Sanders.

Pradas sosté davant la jutgessa que Conca va poder parlar amb Mazón o amb Presidència abans de rebutjar el confinament

Pradas ha afirmat davant la jutgessa que Conca va poder consultar amb Mazón o amb la Secretaria de Presidència abans de respondre-li 'de confinar res' durant la DANA. L'acarament busca aclarir si va haver-hi pressions o instruccions i la gestió dels mòbils centra part del debat.

Li demanen 17 anys i mig per quasi deu incendis en horts i zones rurals d’Elx

La fiscalia sol·licita 17 anys i mig de presó per a un acusat de provocar prop d'una desena d'incendis a Elx en la nit del 29 de juny de 2019. El juí se celebrarà el 13 de gener en la Secció Sèptima de l'Audiència Provincial amb seu a la ciutat.

Ajornen el lliurament del Premi Convivència de la Fundació Broseta a Edmundo González per un viatge

La Fundació Manuel Broseta ha ajornat el lliurament del Premi Convivència a Edmundo González prevista en el Palau de la Generalitat per un viatge de l'opositor. La cerimònia es reprogramarà i es manté l'ofrena floral del 15 de gener.

Pradas subratlla que Mazón no responia i Cuenca nega frenar avisos de confinament

Pradas afirma que no va aconseguir contactar amb Mazón quan es valorava un possible confinament durant la DANA. Cuenca nega frenar avisos i demana criteri jurídic.