14.9 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

La Generalitat contracta 8.000 aparells per a purificar l’aire de les aules de les escoles

 

La Generalitat Valenciana adquirirà 8.000 aparells amb filtres d’alta eficiència per a purificar l’aire de les aules habilitades este curs amb motiu de la pandèmia de coronavirus que no tinguen suficient ventilació natural, perquè l’alumnat puga continuar anant a classe de manera presencial i «de la forma més segura possible».

 

D’eixa forma ho ha anunciat este dilluns el president de la Generalitat, Ximo Puig, en una roda de premsa al costat del conseller d’Educació, Vicent Marzà, en la que han presentat l’actualització de les mesures a les aules dels centres educatius en el marc de les actuacions de prevenció contra el Covid-19.

 

A demés d’eixos dispositius, que es destinaran als centres públics i concertats, els col·legis rebran una guia amb consells per a la ventilació de les aules elaborada pel Consell Superior d’Investigacions Científiques, que recull alternatives quan no siga possible mantindre les finestres de les aules obertes.

 

El president Ximo Puig ha ressaltat que la ventilació és «un dels millors actius» enfront de la pandèmia i esta «ventilació assistida donarà encara més seguretat als espais educatius», i el conseller Marzà ha destacat que esta tecnologia permet «reduir moltíssim el risc de contagi i no té efectes secundaris».

Últimes notícies

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.

Ferides una menor i una dona de 39 anys en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una menor i una dona de 39 anys han resultat ferides este dijous en un incendi en una vivenda del carrer Sant Joan d'Orihuela. Han sigut ateses per inhalació de fum i traslladades a l'Hospital Vega Baixa i a la Fe, segons el Cicu.

L’oposició retrau que les víctimes de la dana seguisquen sense comparéixer en Les Corts 15 mesos després

Quinze mesos després de la dana que va causar 230 morts a la província de València, l'oposició ha censurat que les víctimes no hagen sigut escoltades encara en Les Corts. El PP ha assegurat que intentarà citar-les com més prompte millor i ha apuntat a la pròxima reunió de febrer.

La Generalitat licita més de 60 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona

La Generalitat, a través de la EVHA, ha licitat entre 60 i 70 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona dins del Pla VIU. El 10% se sumarà al parc públic i el 40% es reservarà a jóvens; el termini d'ofertes finalitza el 29 d'abril.