La Generalitat contracta 8.000 aparells per a purificar l’aire de les aules de les escoles

 

La Generalitat Valenciana adquirirà 8.000 aparells amb filtres d’alta eficiència per a purificar l’aire de les aules habilitades este curs amb motiu de la pandèmia de coronavirus que no tinguen suficient ventilació natural, perquè l’alumnat puga continuar anant a classe de manera presencial i «de la forma més segura possible».

 

D’eixa forma ho ha anunciat este dilluns el president de la Generalitat, Ximo Puig, en una roda de premsa al costat del conseller d’Educació, Vicent Marzà, en la que han presentat l’actualització de les mesures a les aules dels centres educatius en el marc de les actuacions de prevenció contra el Covid-19.

 

A demés d’eixos dispositius, que es destinaran als centres públics i concertats, els col·legis rebran una guia amb consells per a la ventilació de les aules elaborada pel Consell Superior d’Investigacions Científiques, que recull alternatives quan no siga possible mantindre les finestres de les aules obertes.

 

El president Ximo Puig ha ressaltat que la ventilació és «un dels millors actius» enfront de la pandèmia i esta «ventilació assistida donarà encara més seguretat als espais educatius», i el conseller Marzà ha destacat que esta tecnologia permet «reduir moltíssim el risc de contagi i no té efectes secundaris».

Últimes notícies

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.