La Generalitat demanarà que tot el territori valencià passe a la fase 1, però amb limitacions

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha informat este matí en roda de premsa telemàtica, sobre la nova proposta de desescalada que presentarà al Ministeri de Sanitat. 

 

La principal petició d’esta nova proposta és que els 14 departaments de salut valencians que continuen en la fase 0 passen a la fase 1 este pròxim dilluns, 18 de maig.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les dos mesures que no s’aplicaran

La consellera també ha explicat que proposarà al Ministeri que dos de les mesures contemplades pel Govern central en esta fase, no s’apliquen en el territori valencià.

 

La primera d’elles fa referència a la possibilitat de celebrar actes i espectacles a l’aire lliure amb un aforament de màxim 200 persones. Barceló ha informat que demanaran al Ministeri que no s’aplique esta mesura en tot el territori valencià, pel que quedarien prohibides estes celebracions.

 

D’altra banda, la consellera ha afirmat que també demanarà que no s’aplique, només en un departament, la mesura de contacte social entre 10 persones. A preguntes dels periodistes, Barceló ha afirmat que no desvelarà de quin departament es tracta fins que no es pose en contacte amb els alcaldes de les diferents localitats que el conformen.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU