La Generalitat demanarà que tot el territori valencià passe a la fase 1, però amb limitacions

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha informat este matí en roda de premsa telemàtica, sobre la nova proposta de desescalada que presentarà al Ministeri de Sanitat. 

 

La principal petició d’esta nova proposta és que els 14 departaments de salut valencians que continuen en la fase 0 passen a la fase 1 este pròxim dilluns, 18 de maig.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les dos mesures que no s’aplicaran

La consellera també ha explicat que proposarà al Ministeri que dos de les mesures contemplades pel Govern central en esta fase, no s’apliquen en el territori valencià.

 

La primera d’elles fa referència a la possibilitat de celebrar actes i espectacles a l’aire lliure amb un aforament de màxim 200 persones. Barceló ha informat que demanaran al Ministeri que no s’aplique esta mesura en tot el territori valencià, pel que quedarien prohibides estes celebracions.

 

D’altra banda, la consellera ha afirmat que també demanarà que no s’aplique, només en un departament, la mesura de contacte social entre 10 persones. A preguntes dels periodistes, Barceló ha afirmat que no desvelarà de quin departament es tracta fins que no es pose en contacte amb els alcaldes de les diferents localitats que el conformen.

Últimes notícies

El Certamen Internacional de Bandes de Música de València, declarat Festa d’Interés Turístic Autonòmic

El certamen rep el reconeixement de la Generalitat i reunirà 44 bandes de cinc països del 15 al 19 de juliol.

Més de 35.700 contribuents fan la declaració de la Renda amb l’ajuda de l’Agència Tributària Valenciana

L’assistència de l’ATV en la campanya de l’IRPF 2025 creix un 18,7 % i reforça l’atenció presencial i telefònica

Diana Morant formalitza la seua candidatura i assegura que seguirà com a ministra

Diana Morant ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a optar a la Presidència de la Generalitat i ha confirmat que, per ara, mantindrà el seu càrrec de ministra perquè es considera útil per a la Comunitat Valenciana.

Calatrava se’n va a l’Espanyol: traspàs rècord del Castelló per més de 5 milions

El CD Castellón ha venut el centrecampista Álex Calatrava a l’Espanyol per més de 5 milions d’euros, el major traspàs en 104 anys d’història del club.

Acabades les 17 obres d’emergència per la DANA al Júcar després d’una inversió de més de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha donat per tancades les 17 obres d’emergència per la DANA del 29 d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 220 milions d’euros i actuacions centrades sobretot a la província de València.

Les obres d’emergència per la dana del 2024 al Júcar queden acabades després d’una inversió de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha conclòs les 17 obres d’emergència per la dana del 29 d’octubre del 2024, amb més de 220 milions invertits sobretot a la província de València per reforçar la protecció davant futures inundacions.

Paiporta prova nous avisos d’emergència amb megafonia de llarg abast

L’Ajuntament de Paiporta ha provat un sistema de megafonia de llarg abast per a reforçar els avisos a la població en emergències i continua analitzant diferents tecnologies per a triar la més eficaç.

Deixa el mòbil en la casa on ha robat a Elx i trau a la llum el furt en telefonar per a recuperar-lo

Un home de 64 anys ha sigut detingut a Elx després de deixar-se el mòbil en una vivenda on havia robat i telefonar després per intentar recuperar-lo, la qual cosa ha permés a la Policia Nacional identificar-lo i localitzar part dels objectes sostrets.