La Generalitat demanarà que tot el territori valencià passe a la fase 1, però amb limitacions

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha informat este matí en roda de premsa telemàtica, sobre la nova proposta de desescalada que presentarà al Ministeri de Sanitat. 

 

La principal petició d’esta nova proposta és que els 14 departaments de salut valencians que continuen en la fase 0 passen a la fase 1 este pròxim dilluns, 18 de maig.

Anuncios

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les dos mesures que no s’aplicaran

La consellera també ha explicat que proposarà al Ministeri que dos de les mesures contemplades pel Govern central en esta fase, no s’apliquen en el territori valencià.

 

La primera d’elles fa referència a la possibilitat de celebrar actes i espectacles a l’aire lliure amb un aforament de màxim 200 persones. Barceló ha informat que demanaran al Ministeri que no s’aplique esta mesura en tot el territori valencià, pel que quedarien prohibides estes celebracions.

 

D’altra banda, la consellera ha afirmat que també demanarà que no s’aplique, només en un departament, la mesura de contacte social entre 10 persones. A preguntes dels periodistes, Barceló ha afirmat que no desvelarà de quin departament es tracta fins que no es pose en contacte amb els alcaldes de les diferents localitats que el conformen.

Anuncios

Últimes notícies

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.

Pérez Llorca reivindica el cooperativisme valencià com a motor d’ocupació i solidaritat

Pérez Llorca subratlla en els Premis Pepe Miquel el paper estratègic del cooperativisme valencià en la creació d'ocupació i en la construcció d'una societat més justa i solidària.

CCOO veu en la possible entrada de Geely en Ford Almussafes una opció estratègica condicionada a l’ocupació

CCOO PV valora amb prudència el possible desembarcament de Geely en la planta de Ford Almussafes i el veu com una oportunitat estratègica sempre que es blinden l'ocupació i les condicions laborals.

El Circuit Ricardo Tormo i la VIU llancen la primera Càtedra Motorsport a Espanya

El Circuit Ricardo Tormo i la Universitat Internacional de València creen la Càtedra Motorsport, un projecte pioner a Espanya que unix seguretat viària, rendiment i salut en l'esport de motor.

Hosbec rebutja la taxa turística i exigix millor finançament i infraestructures

El president de Hosbec critica la taxa turística per no resoldre la saturació ni finançar els servicis públics i reclama un millor finançament autonòmic i inversions en infraestructures clau per al turisme valencià.

Simulacre per a comprovar el sistema ÉS-Alert a l’entorn de la central nuclear de Cofrentes

Protecció Civil i Delegació del Govern realitzaran el 13 de maig un simulacre del sistema ÉS-Alert en la Zona I del PENVA de Cofrentes per a comprovar la seua cobertura i funcionament en un radi de 10 quilòmetres.

PP i Vox bloquegen en Les Corts una comissió sobre els cribratges de càncer de mama

PP i Vox rebutgen crear una comissió d'investigació en Les Corts sobre els cribratges de càncer de mama en la Comunitat Valenciana, proposta pel PSPV i recolzada per Compromís.