La Generalitat demanarà que tot el territori valencià passe a la fase 1, però amb limitacions

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha informat este matí en roda de premsa telemàtica, sobre la nova proposta de desescalada que presentarà al Ministeri de Sanitat. 

 

La principal petició d’esta nova proposta és que els 14 departaments de salut valencians que continuen en la fase 0 passen a la fase 1 este pròxim dilluns, 18 de maig.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les dos mesures que no s’aplicaran

La consellera també ha explicat que proposarà al Ministeri que dos de les mesures contemplades pel Govern central en esta fase, no s’apliquen en el territori valencià.

 

La primera d’elles fa referència a la possibilitat de celebrar actes i espectacles a l’aire lliure amb un aforament de màxim 200 persones. Barceló ha informat que demanaran al Ministeri que no s’aplique esta mesura en tot el territori valencià, pel que quedarien prohibides estes celebracions.

 

D’altra banda, la consellera ha afirmat que també demanarà que no s’aplique, només en un departament, la mesura de contacte social entre 10 persones. A preguntes dels periodistes, Barceló ha afirmat que no desvelarà de quin departament es tracta fins que no es pose en contacte amb els alcaldes de les diferents localitats que el conformen.

Últimes notícies

Nova guia web de València per a seguir l’eclipsi solar del 12 d’agost amb tota seguretat

La web municipal de València ha obert un espai específic amb horaris, punts d’observació, consells de seguretat, transport i activitats per a gaudir de l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Una nova formulació valenciana promet protecció davant la radiació ionitzant

L’Institut d’Investigació Sanitària La Fe i la Universitat de València han desenvolupat una formulació innovadora que combina compostos bioactius per a protegir l’organisme davant la radiació ionitzant i reduir-ne els danys després de l’exposició.

Rescatats amb helicòpter quatre senderistes deshidratats al barranc de l’Encantà

Quatre senderistes han sigut evacuats amb l’helicòpter del Consorci Provincial de Bombers al barranc de l’Encantà, entre Planes i l’embassament de Beniarrés, després de patir esgotament i deshidratació en una zona de difícil accés i amb altes temperatures.

Quatre detinguts per una onada de robatoris en empreses de la Comunitat Valenciana i Cuenca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens, tots de nacionalitat romanesa, acusats d’onze robatoris en empreses de la Comunitat Valenciana i de Cuenca mitjançant el mètode del butró. En els registres a València s’han recuperat un arma de foc, joies, diners en efectiu i ferramentes robades.

Detingut a Oriola un membre d’una banda que atracava joieries a França

La Policia Nacional, els Mossos i la Gendarmerie han desmantellat una organització transfronterera que assaltava joieries a França, amb operatius a Barcelona, Tarragona, Oriola i Suècia.

L’equip de la UPV arrasa a la Formula Student Austria i manté el lideratge mundial

L’FSUPV Team de la Universitat Politècnica de València ha guanyat la Formula Student Austria 2026, revalida el títol i consolida el seu lideratge mundial en la categoria de combustió.

A presó un jove per una onada de robatoris a la AP-7 en Castelló

Un home de 27 anys ha ingressat a presó acusat d’una quinzena de robatoris en vehicles a àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, després d’embestir un cotxe de la Guàrdia Civil en la seua fugida. La investigació ha permés recuperar més de 3.400 euros, joies i documentació falsificada.

Desmantellat a Sant Vicent del Raspeig un entramat de vehicles robats amb un detingut

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 39 anys a Sant Vicent del Raspeig acusat de gestionar un entramat de vehicles robats, després de recuperar un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets al port d’Águilas.
FILMOTECA D'ESTIU