La Generalitat estudia prohibir fumar en el carrer si no es pot respectar la distància

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública estudia la mesura de prohibir fumar en el carrer si no hi ha suficient distància de seguretat, una decisió que ja s’ha adoptat en Galícia com a mesura per a frenar l’increment de casos de coronavirus.

 

D’esta manera ho han assegurat fonts d’este departament de la Generalitat, que només han destacat que la Comunitat Valenciana està estudiant implantar esta mesura.

 

La Xunta ha oficialitzat, amb la publicació en el Diari Oficial de Galícia, la prohibició de fumar en el carrer i espais a l’aire lliure, incloses terrasses, si no es complix amb la distància de seguretat de dos metres per la concurrència de persones o les dimensions del lloc.

 

La mesura s’ha implementat després de sospesar, destaca el butlletí, els riscos associats a esta pràctica i a la de ‘vapear’, a causa de la manipulació de la mascareta, al contacte repetitiu dels dits amb la boca després de tocar productes o utensilis que podrien actuar com a transmissor inanimat i a la relaxació de la preceptiva separació entre persones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges intenses deixen 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² a la Marina Alta

L'episodi d'este dimecres ha deixat 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² en diverses localitats de la Marina Alta. S'han obert clars cap al nord, mentres Alacant seguix molt nuvolós.

Afectats de covid persistent denuncien la falta de reconeixement com a malaltia crònica en la Comunitat Valenciana

El Col·lectiu Covid Persistent Comunitat Valenciana denúncia que no s'ha implantat l'Estratègia de Cronicitat que reconeix la malaltia com a malaltia crònica. Sanitat defén que treballa en la seua adaptació i anuncia formació en Atenció Primària.

Dos milions seguixen amb covid persistent: el 62% es va contagiar en el treball

Un estudi de CSIF assenyala que més de dos milions de persones continuen amb seqüeles de covid persistent. El 62% creu que es va contagiar treballant i només al 21% se li reconeix l'origen laboral.

Detinguts pare i fill per presumpta agressió sexual a una treballadora de la seua xurreria a València

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i al seu fill per la seua presumpta implicació en una agressió sexual a una treballadora temporal de la seua xurreria durant les Falles. Els dos van ser arrestats el dilluns 9 de març i van passar a disposició judicial eixe mateix dia.

Les pluges han deixat quasi 70 l/m² a La Vall d’Ebo amb avís groc en el litoral nord d’Alacant i sud de València

L'episodi de precipitacions ha acumulat 69,8 l/m² a La Vall d'Ebo; Aemet ha establit l'avís groc en el litoral nord d'Alacant i el sud de València fins al migdia.

El Suprem dona tres dies a les acusacions per a pronunciar-se sobre la llibertat de Ábalos i Koldo García

El Suprem ha donat tres dies a Fiscalia i a l'acusació popular per a pronunciar-se sobre l'excarceració de Ábalos i Koldo García. Els dos han demanat eixir de presó per a preparar el juí de màscares i al·leguen falta de mitjans a la presó

Pérez Llorca ha anunciat un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

El president ha proposat que els ajuntaments destinen part del sòl dotacional sense ús a vivenda. Amb la mitat de 8 milions de m², es podrien fer 120.000 vivendes.

Pérez Llorca anuncia diàleg amb Vox per a aprovar nous pressupostos de la Generalitat

Pérez Llorca ha avançat que obrirà converses amb Vox per a tirar avant nous comptes en 2026 i ha reivindicat l'estabilitat del pacte PP-Vox. També ha assenyalat que la seua prioritat és governar i que demanarà un congrés del PPCV abans de les autonòmiques.