16.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

La Generalitat estudia prohibir fumar en el carrer si no es pot respectar la distància

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública estudia la mesura de prohibir fumar en el carrer si no hi ha suficient distància de seguretat, una decisió que ja s’ha adoptat en Galícia com a mesura per a frenar l’increment de casos de coronavirus.

 

D’esta manera ho han assegurat fonts d’este departament de la Generalitat, que només han destacat que la Comunitat Valenciana està estudiant implantar esta mesura.

 

La Xunta ha oficialitzat, amb la publicació en el Diari Oficial de Galícia, la prohibició de fumar en el carrer i espais a l’aire lliure, incloses terrasses, si no es complix amb la distància de seguretat de dos metres per la concurrència de persones o les dimensions del lloc.

 

La mesura s’ha implementat després de sospesar, destaca el butlletí, els riscos associats a esta pràctica i a la de ‘vapear’, a causa de la manipulació de la mascareta, al contacte repetitiu dels dits amb la boca després de tocar productes o utensilis que podrien actuar com a transmissor inanimat i a la relaxació de la preceptiva separació entre persones.

Últimes notícies

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.