La Generalitat estudia prohibir fumar en el carrer si no es pot respectar la distància

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública estudia la mesura de prohibir fumar en el carrer si no hi ha suficient distància de seguretat, una decisió que ja s’ha adoptat en Galícia com a mesura per a frenar l’increment de casos de coronavirus.

 

D’esta manera ho han assegurat fonts d’este departament de la Generalitat, que només han destacat que la Comunitat Valenciana està estudiant implantar esta mesura.

 

La Xunta ha oficialitzat, amb la publicació en el Diari Oficial de Galícia, la prohibició de fumar en el carrer i espais a l’aire lliure, incloses terrasses, si no es complix amb la distància de seguretat de dos metres per la concurrència de persones o les dimensions del lloc.

 

La mesura s’ha implementat després de sospesar, destaca el butlletí, els riscos associats a esta pràctica i a la de ‘vapear’, a causa de la manipulació de la mascareta, al contacte repetitiu dels dits amb la boca després de tocar productes o utensilis que podrien actuar com a transmissor inanimat i a la relaxació de la preceptiva separació entre persones.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.