Els geògrafs avisen de què el «bon oratge» no acabarà amb el coronavirus

Grip i coronavirus

Arxiu | Cedida
 

Els geògrafs espanyols han advertit que el «bon oratge» i la pujada de les temperatures dels pròxims mesos no acabarà amb la pandèmia de Covid-19, i defensen el confinament demanat per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i el Govern com a millor arma per a acabar amb el coronavirus.

 

D’eixa manera ho ha afirmat a l’agència Efe el president de l’Associació Espanyola de Geografia (AGE) i responsable del Laboratori de Climatologia de la Universitat d’Alacant, el catedràtic Jorge Olcina, qui ha defensat que, mentres no hi haja una vacuna efectiva, la prohibició de moviments i contacte entre persones és la via més efectiva per a reduir els processos del contagi.

 

A pesar de què els viròlegs relacionen la temperatura ambiental amb la vida activa del coronavirus, ha sostingut que no s’ha de tindre «l’esperança en la pujada de temperatures que es produirà en la primavera» perquè esta pujada serà progressiva i els valors de temperatura màxima diària dels mesos d’abril i maig no conseguixen llindars que puguen afavorir l’extinció del virus.

 

La pujada de temperatura en primavera pot tindre un efecte contrari

Olcina ha manifestat que «no serà fins a finals de juny, juliol i agost, és a dir ja en ple estiu, quan es conseguisquen valors que puguen danyar al virus, especialment en el sud i centre peninsular» espanyol. A demés, cal tindre en compte que la pujada de temperatura de primavera pot tindre un efecte contrari perquè en els països mediterranis, com Espanya, l’abundància de sol i de llum afavorix la vida social a l’aire lliure.

 

«I si per a maig no s’ha conseguit un control dràstic dels contagis», ha alertat Olcina, «la major estabilitat del temps atmosfèric pot resultar fins i tot perjudicial».

 

Sí que està més o menys demostrat que és a partir de 35 o 40 graus centígrads quan el Covid-19 pot conseguir el seu llindar d’existència, estos valors corresponen per al conjunt de l’Espanya peninsular i Balears a jornades del centre de l’estiu (mitjans de juliol a mitjan agost) o bé a episodis d’onada de calor que són puntuals». «Ha de reiterar-se que són les mesures sanitàries les úniques que poden fer millorar la crisi sanitària».

Últimes notícies

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.

La jutgessa de la DANA reclama a Camarero els arxius adjunts del xat del Consell

El jutjat de Catarroja ha demanat a Susana Camarero que entregue voluntàriament els arxius adjunts del xat 'Consell PP' abans de decidir si cita a declarar com a testimoni el conseller Vicente Martínez Mus per la gestió de la DANA de 2024.

Pérez Llorca defensa que la singularitat que s’ha de tractar és la valenciana en la nova finançació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, rebutja negociar la finançació en taules bilaterals i defensa que, si hi ha singularitats, s’atenga la de la Comunitat Valenciana, la menys finançada. La CEV reclama una reunió entre Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo i que el debat es faça al Consell de Política Fiscal i Financera.