Els geògrafs avisen de què el «bon oratge» no acabarà amb el coronavirus

Grip i coronavirus

Arxiu | Cedida
 

Els geògrafs espanyols han advertit que el «bon oratge» i la pujada de les temperatures dels pròxims mesos no acabarà amb la pandèmia de Covid-19, i defensen el confinament demanat per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i el Govern com a millor arma per a acabar amb el coronavirus.

 

D’eixa manera ho ha afirmat a l’agència Efe el president de l’Associació Espanyola de Geografia (AGE) i responsable del Laboratori de Climatologia de la Universitat d’Alacant, el catedràtic Jorge Olcina, qui ha defensat que, mentres no hi haja una vacuna efectiva, la prohibició de moviments i contacte entre persones és la via més efectiva per a reduir els processos del contagi.

 

A pesar de què els viròlegs relacionen la temperatura ambiental amb la vida activa del coronavirus, ha sostingut que no s’ha de tindre «l’esperança en la pujada de temperatures que es produirà en la primavera» perquè esta pujada serà progressiva i els valors de temperatura màxima diària dels mesos d’abril i maig no conseguixen llindars que puguen afavorir l’extinció del virus.

 

La pujada de temperatura en primavera pot tindre un efecte contrari

Olcina ha manifestat que «no serà fins a finals de juny, juliol i agost, és a dir ja en ple estiu, quan es conseguisquen valors que puguen danyar al virus, especialment en el sud i centre peninsular» espanyol. A demés, cal tindre en compte que la pujada de temperatura de primavera pot tindre un efecte contrari perquè en els països mediterranis, com Espanya, l’abundància de sol i de llum afavorix la vida social a l’aire lliure.

 

«I si per a maig no s’ha conseguit un control dràstic dels contagis», ha alertat Olcina, «la major estabilitat del temps atmosfèric pot resultar fins i tot perjudicial».

 

Sí que està més o menys demostrat que és a partir de 35 o 40 graus centígrads quan el Covid-19 pot conseguir el seu llindar d’existència, estos valors corresponen per al conjunt de l’Espanya peninsular i Balears a jornades del centre de l’estiu (mitjans de juliol a mitjan agost) o bé a episodis d’onada de calor que són puntuals». «Ha de reiterar-se que són les mesures sanitàries les úniques que poden fer millorar la crisi sanitària».

Últimes notícies

Educació i sindicats seguixen sense acord després de cinc hores de negociació per la vaga docent

La Conselleria d'Educació i els sindicats de docents encadenen cinc hores de negociació sense tancar acords per a resoldre la vaga indefinida, després d'una nova manifestació massiva del professorat a València.

Ford Almussafes encara una setmana clau per a definir el seu nou marc laboral

La planta de Ford a Almussafes celebrarà la setmana vinent la segona reunió per a renovar l'Acord per l'Electrificació i fixar les noves condicions laborals i salarials lligades a l'arribada del Bast a partir de 2028.

Obrin juí oral per delictes d’odi contra la regidora de Vox a València

El Tribunal d'Instància de València obri juí oral contra la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi lligat a la difusió reiterada de missatges contra migrants, persones LGTBI i amb discapacitat en xarxes socials.

Castro reivindica el gran final de temporada del Llevant i apunta a Europa pel nivell a casa

Luis Castro subratlla que l'excel·lent rendiment del Llevant a casa va ser clau per a la permanència i sosté que, amb eixe nivell fora, l'equip hauria pogut barallar per Europa.

La Venus de l’Almadrava es consolida com a nou símbol arqueològic d’Alacant

La troballa de la Venus de l'Almadrava, una escultura romana del segle I d. C. prop del jaciment de Lucentum, es presenta com un de les fites arqueològiques més rellevants d'Alacant i com a nou emblema de la ciutat.

Condemnat a 15 anys de presó per degollar a un home en un pont de València

Un jurat popular declara culpable a un home per degollar a un altre en un pont de València al juliol de 2024. L'Audiència Provincial li imposa 15 anys de presó i fortes indemnitzacions a la família de la víctima.

València llança una campanya per a frenar la sobrepoblació de coloms i recorda les multes per donar-los menjar

L'Ajuntament de València posa en marxa la campanya 'No alimentes el problema' per a demanar a la ciutadania que deixe de donar menjar als coloms i reduir la seua sobrepoblació, que ja ha començat a descendir.

Eder Sarabia anuncia entre llàgrimes que deixa la banqueta de l’Elx

Eder Sarabia comunica entre llàgrimes que no continuarà com a entrenador de l'Elx la pròxima temporada malgrat tindre contracte en vigor, després d'aconseguir un ascens i la permanència en Primera.