Els geògrafs avisen de què el «bon oratge» no acabarà amb el coronavirus

Grip i coronavirus

Arxiu | Cedida
 

Els geògrafs espanyols han advertit que el «bon oratge» i la pujada de les temperatures dels pròxims mesos no acabarà amb la pandèmia de Covid-19, i defensen el confinament demanat per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i el Govern com a millor arma per a acabar amb el coronavirus.

 

D’eixa manera ho ha afirmat a l’agència Efe el president de l’Associació Espanyola de Geografia (AGE) i responsable del Laboratori de Climatologia de la Universitat d’Alacant, el catedràtic Jorge Olcina, qui ha defensat que, mentres no hi haja una vacuna efectiva, la prohibició de moviments i contacte entre persones és la via més efectiva per a reduir els processos del contagi.

 

A pesar de què els viròlegs relacionen la temperatura ambiental amb la vida activa del coronavirus, ha sostingut que no s’ha de tindre «l’esperança en la pujada de temperatures que es produirà en la primavera» perquè esta pujada serà progressiva i els valors de temperatura màxima diària dels mesos d’abril i maig no conseguixen llindars que puguen afavorir l’extinció del virus.

 

La pujada de temperatura en primavera pot tindre un efecte contrari

Olcina ha manifestat que «no serà fins a finals de juny, juliol i agost, és a dir ja en ple estiu, quan es conseguisquen valors que puguen danyar al virus, especialment en el sud i centre peninsular» espanyol. A demés, cal tindre en compte que la pujada de temperatura de primavera pot tindre un efecte contrari perquè en els països mediterranis, com Espanya, l’abundància de sol i de llum afavorix la vida social a l’aire lliure.

 

«I si per a maig no s’ha conseguit un control dràstic dels contagis», ha alertat Olcina, «la major estabilitat del temps atmosfèric pot resultar fins i tot perjudicial».

 

Sí que està més o menys demostrat que és a partir de 35 o 40 graus centígrads quan el Covid-19 pot conseguir el seu llindar d’existència, estos valors corresponen per al conjunt de l’Espanya peninsular i Balears a jornades del centre de l’estiu (mitjans de juliol a mitjan agost) o bé a episodis d’onada de calor que són puntuals». «Ha de reiterar-se que són les mesures sanitàries les úniques que poden fer millorar la crisi sanitària».

Últimes notícies

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.

València tanca parcs, suspén activitats i cancel·la els concerts de Vivers per l’ona de calor extrema

L’Ajuntament de València ha activat mesures excepcionals per l’alerta roja per calor, amb tancament de parcs, suspensió d’activitats i obertura de refugis climàtics.

València tanca parcs, suspén concerts i activa refugis climàtics per l’ona de calor extrema

València ha activat el Cecopal per l’alerta roja per calor, ha tancat parcs, cementeris i parcs infantils, ha cancel·lat els concerts de Vivers i ha obert refugis climàtics, a més d’adoptar restriccions en mercats, obres i activitats esportives.

L’Estat dona llum verda a les obres principals del barranc de la Saleta amb 132 milions

El Consell de Ministres ha autoritzat el contracte de 132,1 milions per a les obres de defensa davant inundacions al tram principal del barranc de la Saleta, entre Aldaia i la Via Verda, dins d’un pla que superarà els 150 milions d’inversió total.