Els geògrafs avisen de què el «bon oratge» no acabarà amb el coronavirus

Grip i coronavirus

Arxiu | Cedida
 

Els geògrafs espanyols han advertit que el «bon oratge» i la pujada de les temperatures dels pròxims mesos no acabarà amb la pandèmia de Covid-19, i defensen el confinament demanat per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i el Govern com a millor arma per a acabar amb el coronavirus.

 

D’eixa manera ho ha afirmat a l’agència Efe el president de l’Associació Espanyola de Geografia (AGE) i responsable del Laboratori de Climatologia de la Universitat d’Alacant, el catedràtic Jorge Olcina, qui ha defensat que, mentres no hi haja una vacuna efectiva, la prohibició de moviments i contacte entre persones és la via més efectiva per a reduir els processos del contagi.

 

A pesar de què els viròlegs relacionen la temperatura ambiental amb la vida activa del coronavirus, ha sostingut que no s’ha de tindre «l’esperança en la pujada de temperatures que es produirà en la primavera» perquè esta pujada serà progressiva i els valors de temperatura màxima diària dels mesos d’abril i maig no conseguixen llindars que puguen afavorir l’extinció del virus.

 

La pujada de temperatura en primavera pot tindre un efecte contrari

Olcina ha manifestat que «no serà fins a finals de juny, juliol i agost, és a dir ja en ple estiu, quan es conseguisquen valors que puguen danyar al virus, especialment en el sud i centre peninsular» espanyol. A demés, cal tindre en compte que la pujada de temperatura de primavera pot tindre un efecte contrari perquè en els països mediterranis, com Espanya, l’abundància de sol i de llum afavorix la vida social a l’aire lliure.

 

«I si per a maig no s’ha conseguit un control dràstic dels contagis», ha alertat Olcina, «la major estabilitat del temps atmosfèric pot resultar fins i tot perjudicial».

 

Sí que està més o menys demostrat que és a partir de 35 o 40 graus centígrads quan el Covid-19 pot conseguir el seu llindar d’existència, estos valors corresponen per al conjunt de l’Espanya peninsular i Balears a jornades del centre de l’estiu (mitjans de juliol a mitjan agost) o bé a episodis d’onada de calor que són puntuals». «Ha de reiterar-se que són les mesures sanitàries les úniques que poden fer millorar la crisi sanitària».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla