Els geògrafs avisen de què el «bon oratge» no acabarà amb el coronavirus

Grip i coronavirus

Arxiu | Cedida
 

Els geògrafs espanyols han advertit que el «bon oratge» i la pujada de les temperatures dels pròxims mesos no acabarà amb la pandèmia de Covid-19, i defensen el confinament demanat per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i el Govern com a millor arma per a acabar amb el coronavirus.

 

Anuncios

D’eixa manera ho ha afirmat a l’agència Efe el president de l’Associació Espanyola de Geografia (AGE) i responsable del Laboratori de Climatologia de la Universitat d’Alacant, el catedràtic Jorge Olcina, qui ha defensat que, mentres no hi haja una vacuna efectiva, la prohibició de moviments i contacte entre persones és la via més efectiva per a reduir els processos del contagi.

 

A pesar de què els viròlegs relacionen la temperatura ambiental amb la vida activa del coronavirus, ha sostingut que no s’ha de tindre «l’esperança en la pujada de temperatures que es produirà en la primavera» perquè esta pujada serà progressiva i els valors de temperatura màxima diària dels mesos d’abril i maig no conseguixen llindars que puguen afavorir l’extinció del virus.

 

La pujada de temperatura en primavera pot tindre un efecte contrari

Olcina ha manifestat que «no serà fins a finals de juny, juliol i agost, és a dir ja en ple estiu, quan es conseguisquen valors que puguen danyar al virus, especialment en el sud i centre peninsular» espanyol. A demés, cal tindre en compte que la pujada de temperatura de primavera pot tindre un efecte contrari perquè en els països mediterranis, com Espanya, l’abundància de sol i de llum afavorix la vida social a l’aire lliure.

 

«I si per a maig no s’ha conseguit un control dràstic dels contagis», ha alertat Olcina, «la major estabilitat del temps atmosfèric pot resultar fins i tot perjudicial».

 

Sí que està més o menys demostrat que és a partir de 35 o 40 graus centígrads quan el Covid-19 pot conseguir el seu llindar d’existència, estos valors corresponen per al conjunt de l’Espanya peninsular i Balears a jornades del centre de l’estiu (mitjans de juliol a mitjan agost) o bé a episodis d’onada de calor que són puntuals». «Ha de reiterar-se que són les mesures sanitàries les úniques que poden fer millorar la crisi sanitària».

Anuncios

Últimes notícies

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.

Pérez Llorca reivindica el cooperativisme valencià com a motor d’ocupació i solidaritat

Pérez Llorca subratlla en els Premis Pepe Miquel el paper estratègic del cooperativisme valencià en la creació d'ocupació i en la construcció d'una societat més justa i solidària.

CCOO veu en la possible entrada de Geely en Ford Almussafes una opció estratègica condicionada a l’ocupació

CCOO PV valora amb prudència el possible desembarcament de Geely en la planta de Ford Almussafes i el veu com una oportunitat estratègica sempre que es blinden l'ocupació i les condicions laborals.

El Circuit Ricardo Tormo i la VIU llancen la primera Càtedra Motorsport a Espanya

El Circuit Ricardo Tormo i la Universitat Internacional de València creen la Càtedra Motorsport, un projecte pioner a Espanya que unix seguretat viària, rendiment i salut en l'esport de motor.

Hosbec rebutja la taxa turística i exigix millor finançament i infraestructures

El president de Hosbec critica la taxa turística per no resoldre la saturació ni finançar els servicis públics i reclama un millor finançament autonòmic i inversions en infraestructures clau per al turisme valencià.

Simulacre per a comprovar el sistema ÉS-Alert a l’entorn de la central nuclear de Cofrentes

Protecció Civil i Delegació del Govern realitzaran el 13 de maig un simulacre del sistema ÉS-Alert en la Zona I del PENVA de Cofrentes per a comprovar la seua cobertura i funcionament en un radi de 10 quilòmetres.

PP i Vox bloquegen en Les Corts una comissió sobre els cribratges de càncer de mama

PP i Vox rebutgen crear una comissió d'investigació en Les Corts sobre els cribratges de càncer de mama en la Comunitat Valenciana, proposta pel PSPV i recolzada per Compromís.