El Govern Central aprova un crèdit de 1.000 milions per a Defensa

El Govern ha aprovat un crèdit de 1.000 milions d’euros per al Ministeri de Defensa en el Consell de Ministres per a avançar en el compliment dels compromisos adquirit amb l’OTAN. A més, han assegurat que Unidas Podemos coneixia la mesura i no es va oposar a ella.

La mesura, segons argumenten fonts de Moncloa, s’emmarca en el compromís per «responsabilitat i solidaritat per a enfortir la seguretat i la capacitat de dissuasió europees enfront de l’amenaça real que representa Putin«. «I és un nou pas avant per a aconseguir l’objectiu de despesa militar del 2% del PIB en 2029″

Aquest crèdit de 1.000 milions d’euros s’aprova amb càrrec al fons de contingència i, per tant, no necessita l’aprovació del Congrés.

Compromís d’elevar la despesa militar fins al 2% del PIB

Així, han indicat que el Govern complirà amb la seua responsabilitat i solidaritat per a enfortir la seguretat i la capacitat de dissuasió europees enfront de l’amenaça que suposa la Rússia de Vladimir Putin. Per tant, Moncloa ha vinculat aquesta mesura, al compromís adquirit pel president del Govern Pedro Sánchez en el cim de l’OTAN celebrada a Madrid la setmana passada, d’elevar la despesa militar fins al 2% del PIB l’any 2029.

A més, des de Moncloa han subratllat que tots els departaments ministerials van ser informats de la proposta en la reunió de la Comissió General de Secretaris d’Estat i Sotssecretaris que es va celebrar la setmana passada.

Yolanda Díaz s’oposa a l’augment de la despesa

D’aquesta manera sostenen que la proposta va ser estudiada i validada sense que es produïra cap mena d’intervenció en contra, encara que el dilluns, la vicepresidenta segona i ministra de Treball i Economia Social, Yolanda Díaz, s’ha oposat a aquest increment de la despesa en Defensa de 1.000 milions, ha assegurat que no està pactat amb Unidas Podemos i ha criticat «les formes» amb què s’ha dut a terme.

Qüestionada sobre si aqueix increment de 1.000 milions estava consensuat amb Unidas Podemos, Díaz ha dit de manera categòrica que «no» i ha sentenciat que les «formes» en política són importants, sobretot quan afecta un aspecte tan sensible com la defensa. Per tant, ha demandat que les decisions es prenguen de manera «adequada«, respecte als aliats i a les pròpies Corts Generals, atés que l’oposició també té dret a saber aqueixos plans.

En definitiva, Díaz ha reclamat, en referència al PSOE, que aquests debats pressupostaris i d’augment de crèdits extraordinaris han de fer-se de manera «serena» i a més, sobre la seua postura respecte a augmentar la despesa militar, Díaz ha traslladat que la seua posició és «claríssima» i «coneguda«, quan al març ja va evidenciar que no estava a favor i va explicitar la seua aposta per prioritzar la inversió en sanitat, educació i investigació.

Amb aquest anunci el Govern fa el primer pas per a establir el ritme al qual incrementarà la despesa militar. Fins al moment només se sabia l’anunciat pel president, que va fixar l’any 2029 com a horitzó per a doblegar el pressupost actual i arribar al 2% del PIB, però no es coneixien més detalls de quant anava a augmentar aquesta partida cada any.

Sánchez ha defensat aquest increment amb l’argument que la seguretat no està garantida, la situació és dramàtica i existeix risc real que si Putin triomfa en la seua invasió d’Ucraïna, continuarà el seu expansionisme per altres països europeus. Per tant, ha instat el soci de coalició Unidas Podemos al fet que reflexione, canvie la seua postura i acabe donant suport a aquesta decisió.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.