El Govern d’Espanya es nega a retornar la Dama d’Elx al territori valencià

Dama d'Elx

La Dama d’Elx, actualment en Madrid | València Diari

 

El Govern ha descartat una volta més la cessió definitiva de la Dama d’Elx a la seua ciutat d’origen, actualment es troba en el Museu Arqueològic Nacional (MAN), en Madrid, en entendre que l’Estat ha de «vetlar per les col·leccions de titularitat estatal». D’eixa manera ho ha afirmat en un comunicat el senador de Compromís, Carles Mulet, després de la pregunta realitzada a l’Executiu central sobre la possible volta del bust a la ciutat il·licitana de manera definitiva.

 

Segons Mulet, l’Estat argumenta que la Dama és un «bé cultural que forma part de la identitat MAN, i no es contempla la cessió permanent, conforme a l’obligació del Govern de vetlar per les col·leccions de titularitat estatal». També indica que «només dins del marc de la normativa de Museus de Titularitat Estatal i l’autorització del Patronat del MAN, es podria estudiar les peticions de préstecs temporals que sempre anirien acompanyats d’un pla museològic, un informe d’instal·lacions i recursos i del discurs expositiu».

 

Mulet ha destacat la «falta de compromís sobre la devolució de la Dama a la seua ciutat» i ha recordat que sempre han preguntat pel retorn definitiu, però també temporal del bust. «Esta resposta de l’Executiu central denota que no ha canviat res quant al sentiment o l’empatia que té el Govern cap al patrimoni de tots. Es veu que el patrimoni comú cultural espanyol ha d’estar únicament en Madrid, i el que no està a Madrid, pareix que està fora d’Espanya», ha opinat Mulet.

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.