El Govern d’Espanya es nega a retornar la Dama d’Elx al territori valencià

Dama d'Elx

La Dama d’Elx, actualment en Madrid | València Diari

 

El Govern ha descartat una volta més la cessió definitiva de la Dama d’Elx a la seua ciutat d’origen, actualment es troba en el Museu Arqueològic Nacional (MAN), en Madrid, en entendre que l’Estat ha de «vetlar per les col·leccions de titularitat estatal». D’eixa manera ho ha afirmat en un comunicat el senador de Compromís, Carles Mulet, després de la pregunta realitzada a l’Executiu central sobre la possible volta del bust a la ciutat il·licitana de manera definitiva.

 

Segons Mulet, l’Estat argumenta que la Dama és un «bé cultural que forma part de la identitat MAN, i no es contempla la cessió permanent, conforme a l’obligació del Govern de vetlar per les col·leccions de titularitat estatal». També indica que «només dins del marc de la normativa de Museus de Titularitat Estatal i l’autorització del Patronat del MAN, es podria estudiar les peticions de préstecs temporals que sempre anirien acompanyats d’un pla museològic, un informe d’instal·lacions i recursos i del discurs expositiu».

 

Mulet ha destacat la «falta de compromís sobre la devolució de la Dama a la seua ciutat» i ha recordat que sempre han preguntat pel retorn definitiu, però també temporal del bust. «Esta resposta de l’Executiu central denota que no ha canviat res quant al sentiment o l’empatia que té el Govern cap al patrimoni de tots. Es veu que el patrimoni comú cultural espanyol ha d’estar únicament en Madrid, i el que no està a Madrid, pareix que està fora d’Espanya», ha opinat Mulet.

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.

Les víctimes de l’accident de metro de 2006 passen el relleu a les de la DANA de València

Vint anys després de l’accident de metro de València, les expresidentes de l’AVM3J reivindiquen que cal continuar lluitant i anuncien que passen el testimoni a les víctimes de la DANA de 2024, amb qui compartiran l’acte d’homenatge del 3 de juliol.

Oratge estable i més calor lleugera en cap de setmana quasi ras en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cel poc nuvolós o ras, temperatures sense canvis o en lleu ascens i vent fluix de component este, amb alguns ruixats amb tronada en l'interior diumenge.

Tres generacions fan vacances al Rototom: de l’Alma, de 5 anys, a la iaia Piedad, de 73

El Rototom Sunsplash, que celebra la 31a edició a Benicàssim en agost, s’ha consolidat com un festival familiar on conviuen xiquets, jóvens, pares i avis, com la família Abril, que viatja en autocaravana per gaudir d’una setmana completa d’activitats.

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.