El Govern d’Espanya es nega a retornar la Dama d’Elx al territori valencià

Dama d'Elx

La Dama d’Elx, actualment en Madrid | València Diari

 

El Govern ha descartat una volta més la cessió definitiva de la Dama d’Elx a la seua ciutat d’origen, actualment es troba en el Museu Arqueològic Nacional (MAN), en Madrid, en entendre que l’Estat ha de «vetlar per les col·leccions de titularitat estatal». D’eixa manera ho ha afirmat en un comunicat el senador de Compromís, Carles Mulet, després de la pregunta realitzada a l’Executiu central sobre la possible volta del bust a la ciutat il·licitana de manera definitiva.

 

Segons Mulet, l’Estat argumenta que la Dama és un «bé cultural que forma part de la identitat MAN, i no es contempla la cessió permanent, conforme a l’obligació del Govern de vetlar per les col·leccions de titularitat estatal». També indica que «només dins del marc de la normativa de Museus de Titularitat Estatal i l’autorització del Patronat del MAN, es podria estudiar les peticions de préstecs temporals que sempre anirien acompanyats d’un pla museològic, un informe d’instal·lacions i recursos i del discurs expositiu».

 

Mulet ha destacat la «falta de compromís sobre la devolució de la Dama a la seua ciutat» i ha recordat que sempre han preguntat pel retorn definitiu, però també temporal del bust. «Esta resposta de l’Executiu central denota que no ha canviat res quant al sentiment o l’empatia que té el Govern cap al patrimoni de tots. Es veu que el patrimoni comú cultural espanyol ha d’estar únicament en Madrid, i el que no està a Madrid, pareix que està fora d’Espanya», ha opinat Mulet.

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.