El Govern d’Espanya es nega a retornar la Dama d’Elx al territori valencià

Dama d'Elx

La Dama d’Elx, actualment en Madrid | València Diari

 

El Govern ha descartat una volta més la cessió definitiva de la Dama d’Elx a la seua ciutat d’origen, actualment es troba en el Museu Arqueològic Nacional (MAN), en Madrid, en entendre que l’Estat ha de «vetlar per les col·leccions de titularitat estatal». D’eixa manera ho ha afirmat en un comunicat el senador de Compromís, Carles Mulet, després de la pregunta realitzada a l’Executiu central sobre la possible volta del bust a la ciutat il·licitana de manera definitiva.

 

Segons Mulet, l’Estat argumenta que la Dama és un «bé cultural que forma part de la identitat MAN, i no es contempla la cessió permanent, conforme a l’obligació del Govern de vetlar per les col·leccions de titularitat estatal». També indica que «només dins del marc de la normativa de Museus de Titularitat Estatal i l’autorització del Patronat del MAN, es podria estudiar les peticions de préstecs temporals que sempre anirien acompanyats d’un pla museològic, un informe d’instal·lacions i recursos i del discurs expositiu».

 

Mulet ha destacat la «falta de compromís sobre la devolució de la Dama a la seua ciutat» i ha recordat que sempre han preguntat pel retorn definitiu, però també temporal del bust. «Esta resposta de l’Executiu central denota que no ha canviat res quant al sentiment o l’empatia que té el Govern cap al patrimoni de tots. Es veu que el patrimoni comú cultural espanyol ha d’estar únicament en Madrid, i el que no està a Madrid, pareix que està fora d’Espanya», ha opinat Mulet.

 

També pots llegir…

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.