El govern espanyol, sobre l’estat d’alarma: «No es pot mantenir indefinidament»

 

L’estat d’alarma és, en estos moments, totalment a l’ordre del dia a tot Espanya. Justament este dijous la vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo, ha defensat posar-hi fi el pròxim 9 de maig. «No es pot mantenir indefinidament en el temps. Tenim legislació ordinària, l’auxili dels tribunals i un espai com és el Consell Interterritorial de Salut amb cogovernança d’acord amb les autonomies», ha dit davant els mitjans.

Calvo ha argumentat que «cal anar eixint» de l’excepcionalitat i ha assegurat que confia en la «capacitat de coordinació» entre administracions. La vicepresidenta ha dit que les comunitats hauran «d’assumir les seues responsabilitats» competencials i ha assegurat que tenen les eines necessàries per a prendre decisions.

La vicepresidenta també ha afegit que els tribunals han donat suport al «99%» de les restriccions que s’han pres fora de l’estat d’alarma i ha defensat que les autoritats han de ser «capaces d’anar prenent decisions conjuntes i modulades a les dades» de cada territori.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.