11.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

El govern espanyol, sobre l’estat d’alarma: «No es pot mantenir indefinidament»

 

L’estat d’alarma és, en estos moments, totalment a l’ordre del dia a tot Espanya. Justament este dijous la vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo, ha defensat posar-hi fi el pròxim 9 de maig. «No es pot mantenir indefinidament en el temps. Tenim legislació ordinària, l’auxili dels tribunals i un espai com és el Consell Interterritorial de Salut amb cogovernança d’acord amb les autonomies», ha dit davant els mitjans.

Calvo ha argumentat que «cal anar eixint» de l’excepcionalitat i ha assegurat que confia en la «capacitat de coordinació» entre administracions. La vicepresidenta ha dit que les comunitats hauran «d’assumir les seues responsabilitats» competencials i ha assegurat que tenen les eines necessàries per a prendre decisions.

La vicepresidenta també ha afegit que els tribunals han donat suport al «99%» de les restriccions que s’han pres fora de l’estat d’alarma i ha defensat que les autoritats han de ser «capaces d’anar prenent decisions conjuntes i modulades a les dades» de cada territori.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.