El govern espanyol preveu que les mascaretes siguen obligatòries a partir de demà

Dues persones caminant amb mascareta

A partir d’este dimecres les mascaretes seran obligatòries, a part del transport públic | EFE

La crisi del coronavirus ha agitat completament les normes de civisme bàsiques que sempre hem seguit com a societat. És per això que des què es va detectar la presència massiva de virus en Espanya han variat algunes mesures que s’han anat modificant amb el pas de les setmanes.

 

Una d’elles és l’ús de les màscares. Al principi, l’obligatorietat del seu ús s’establia en el transport públic, com autobusos i metros. Ara, a mesura que han avançat les setmanes i s’ha anat obtenint informació sobre l’actuació de virus en el nostre organisme, les mesures s’han d’actualitzar. I això és el que ha passat amb un dels objectes que més importància ha pres a l’hora de reduir les possibilitats de contagi.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

La nova normativa sobre l’ús de mascaretes

Des del govern espanyol s’han concretat més aspectes de la mesura sobre l’ampliació de l’ús de mascaretes obligatòries, a més del seu ús en el transport públic. El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha manifestat que la nova normativa entrarà en vigor quan aparega la publicació en el BOE (Butlletí Oficial de l’Estat), que previsiblement podria fer-se demà dimecres.

 

La normativa marca que s’exigirà l’ús de les màscares, a més d’en el transport públic i col·lectius, en espais tancats i en la via pública si no es pot garantir la correcta distància de seguretat -establida en 2 metres-. El ministre també ha remarcat certes «excepcions» que encara no ha detallat. També ha indicat que: «Les mascaretes d’ús obligatori seran les higièniques o quirúrgiques».

 

Pla mitjà del ministre de Sanitat, Salvador Illa, durant la compareixença

Sanitat assegura que la decisió s’ha contrastat amb diversos experts | València Diari

Els principals objectius per a establir la normativa són la «precaució», que va «compassada» durant la desescalada. Esta mesura s’ha pres després d’haver «parlat i escoltat» als experts estatals i comunitaris.

 

Igualment, segons ha manifestat el ministre: «Ens ha paregut adequat». Ha afegit que eixa decisió va «en la línia de les que han pres altres socis europeus en dates recents». Segons el mitjà ‘Eldiario.es’ el ministre circumscriu la mesura mentres estiga vigent l’Estat d’Alarma, igual com la quarantena per a viatgers estrangers o nacionals que visiten el nostre país.

Últimes notícies

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.