El govern espanyol preveu que les mascaretes siguen obligatòries a partir de demà

Dues persones caminant amb mascareta

A partir d’este dimecres les mascaretes seran obligatòries, a part del transport públic | EFE

La crisi del coronavirus ha agitat completament les normes de civisme bàsiques que sempre hem seguit com a societat. És per això que des què es va detectar la presència massiva de virus en Espanya han variat algunes mesures que s’han anat modificant amb el pas de les setmanes.

 

Una d’elles és l’ús de les màscares. Al principi, l’obligatorietat del seu ús s’establia en el transport públic, com autobusos i metros. Ara, a mesura que han avançat les setmanes i s’ha anat obtenint informació sobre l’actuació de virus en el nostre organisme, les mesures s’han d’actualitzar. I això és el que ha passat amb un dels objectes que més importància ha pres a l’hora de reduir les possibilitats de contagi.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

La nova normativa sobre l’ús de mascaretes

Des del govern espanyol s’han concretat més aspectes de la mesura sobre l’ampliació de l’ús de mascaretes obligatòries, a més del seu ús en el transport públic. El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha manifestat que la nova normativa entrarà en vigor quan aparega la publicació en el BOE (Butlletí Oficial de l’Estat), que previsiblement podria fer-se demà dimecres.

 

La normativa marca que s’exigirà l’ús de les màscares, a més d’en el transport públic i col·lectius, en espais tancats i en la via pública si no es pot garantir la correcta distància de seguretat -establida en 2 metres-. El ministre també ha remarcat certes «excepcions» que encara no ha detallat. També ha indicat que: «Les mascaretes d’ús obligatori seran les higièniques o quirúrgiques».

 

Pla mitjà del ministre de Sanitat, Salvador Illa, durant la compareixença

Sanitat assegura que la decisió s’ha contrastat amb diversos experts | València Diari

Els principals objectius per a establir la normativa són la «precaució», que va «compassada» durant la desescalada. Esta mesura s’ha pres després d’haver «parlat i escoltat» als experts estatals i comunitaris.

 

Igualment, segons ha manifestat el ministre: «Ens ha paregut adequat». Ha afegit que eixa decisió va «en la línia de les que han pres altres socis europeus en dates recents». Segons el mitjà ‘Eldiario.es’ el ministre circumscriu la mesura mentres estiga vigent l’Estat d’Alarma, igual com la quarantena per a viatgers estrangers o nacionals que visiten el nostre país.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.

Sarabia no estarà davant l’Espanyol: tercera absència del curs per sanció

L'entrenador de l'Elx va ser castigat amb un partit després d'acumular cinc grogues i no podrà asseure's davant l'Espanyol. És la seua tercera absència del curs per sanció.

Mouriño confia en el contraatac del Vila-real per a assaltar el camp del Barcelona

Santiago Mouriño fixa l'objectiu del Vila-real: guanyar al líder per a reduir els 10 punts de diferència i tallar la seua ratxa perfecta a casa amb un pla de contraatac.

Rescatada una embarassada a terme en una pastera amb 15 migrants enfront d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat enfront d'Alacant a una dona embarassada a terme que viatjava en una pastera amb altres 14 persones. Per protocol mèdic ha sigut traslladada a l'hospital i és la segona pastera en poc més de 24 hores.

València reunirà l’elit del Optimist en la Optiorange 2026

La Optiorange 2026 se celebrarà en el Real Club Nàutic de València amb 412 regatistes de 30 països i quatre jornades que decidiran la Optimist Excellence Cup.

Carlos Espí avisa: venen quatre finals per al Llevant

Carlos Espí va assegurar que el Llevant, penúltim a set punts de la permanència, es juga quatre finals, tres d'elles a casa. Va valorar la seua renovació fins a 2028 i va demanar el suport de l'afició.