El govern espanyol preveu que les mascaretes siguen obligatòries a partir de demà

Dues persones caminant amb mascareta

A partir d’este dimecres les mascaretes seran obligatòries, a part del transport públic | EFE

La crisi del coronavirus ha agitat completament les normes de civisme bàsiques que sempre hem seguit com a societat. És per això que des què es va detectar la presència massiva de virus en Espanya han variat algunes mesures que s’han anat modificant amb el pas de les setmanes.

 

Una d’elles és l’ús de les màscares. Al principi, l’obligatorietat del seu ús s’establia en el transport públic, com autobusos i metros. Ara, a mesura que han avançat les setmanes i s’ha anat obtenint informació sobre l’actuació de virus en el nostre organisme, les mesures s’han d’actualitzar. I això és el que ha passat amb un dels objectes que més importància ha pres a l’hora de reduir les possibilitats de contagi.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

La nova normativa sobre l’ús de mascaretes

Des del govern espanyol s’han concretat més aspectes de la mesura sobre l’ampliació de l’ús de mascaretes obligatòries, a més del seu ús en el transport públic. El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha manifestat que la nova normativa entrarà en vigor quan aparega la publicació en el BOE (Butlletí Oficial de l’Estat), que previsiblement podria fer-se demà dimecres.

 

La normativa marca que s’exigirà l’ús de les màscares, a més d’en el transport públic i col·lectius, en espais tancats i en la via pública si no es pot garantir la correcta distància de seguretat -establida en 2 metres-. El ministre també ha remarcat certes «excepcions» que encara no ha detallat. També ha indicat que: «Les mascaretes d’ús obligatori seran les higièniques o quirúrgiques».

 

Pla mitjà del ministre de Sanitat, Salvador Illa, durant la compareixença

Sanitat assegura que la decisió s’ha contrastat amb diversos experts | València Diari

Els principals objectius per a establir la normativa són la «precaució», que va «compassada» durant la desescalada. Esta mesura s’ha pres després d’haver «parlat i escoltat» als experts estatals i comunitaris.

 

Igualment, segons ha manifestat el ministre: «Ens ha paregut adequat». Ha afegit que eixa decisió va «en la línia de les que han pres altres socis europeus en dates recents». Segons el mitjà ‘Eldiario.es’ el ministre circumscriu la mesura mentres estiga vigent l’Estat d’Alarma, igual com la quarantena per a viatgers estrangers o nacionals que visiten el nostre país.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.

Boies marines que convertixen dades del Mediterrani en art digital viu

El projecte Coneixement flotant transforma en temps real les dades de boies marines enfront d'Oropesa en art digital i escultures que conviden a reflexionar sobre el patrimoni natural i els anomenats temps liquidos.

Justícia i Fiscalia pacten 200 noves places de fiscals, 20 per a la Comunitat Valenciana

El Ministeri de Justícia i la Fiscalia General de l'Estat acorden el repartiment territorial de 200 noves places de fiscal. La Comunitat Valenciana suma 20 llocs i Madrid, Catalunya i Andalusia concentren el major reforç percentual i en números absoluts.

El Llevant es juga la permanència davant tres rivals europeus i dos finals en el Ciutat

El Llevant tancarà la temporada amb tres eixides davant equips en lluita per Europa i dos dols directes a casa que poden decidir la permanència en LaLiga.

El València es juga la salvació davant quatre equips del top 10 en un maig decisiu

El València encara un mes de maig clau per la permanència amb cinc partits, quatre d'ells davant rivals situats entre els deu primers de LaLiga. El marge amb el descens és de només cinc punts.

Bernabé acusa a Abascal i Feijóo de recolzar teories ultres sobre immigració

Pilar Bernabé critica que la prioritat nacional de PP i Vox trenca el consens construït a Espanya i els acusa de recolzar teories ultres sobre immigració que ja no donen suport a altres líders europeus.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva política per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa de València impulsa sis iniciatives en el Congrés per a pressionar al Ministeri de Transports i reclamar la reactivació del soterrament de les vies de Serradora, paralitzat des de 2021 malgrat tindre el seu estudi informatiu executat al 76%.