El govern espanyol preveu que les mascaretes siguen obligatòries a partir de demà

Dues persones caminant amb mascareta

A partir d’este dimecres les mascaretes seran obligatòries, a part del transport públic | EFE

La crisi del coronavirus ha agitat completament les normes de civisme bàsiques que sempre hem seguit com a societat. És per això que des què es va detectar la presència massiva de virus en Espanya han variat algunes mesures que s’han anat modificant amb el pas de les setmanes.

 

Una d’elles és l’ús de les màscares. Al principi, l’obligatorietat del seu ús s’establia en el transport públic, com autobusos i metros. Ara, a mesura que han avançat les setmanes i s’ha anat obtenint informació sobre l’actuació de virus en el nostre organisme, les mesures s’han d’actualitzar. I això és el que ha passat amb un dels objectes que més importància ha pres a l’hora de reduir les possibilitats de contagi.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

La nova normativa sobre l’ús de mascaretes

Des del govern espanyol s’han concretat més aspectes de la mesura sobre l’ampliació de l’ús de mascaretes obligatòries, a més del seu ús en el transport públic. El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha manifestat que la nova normativa entrarà en vigor quan aparega la publicació en el BOE (Butlletí Oficial de l’Estat), que previsiblement podria fer-se demà dimecres.

 

La normativa marca que s’exigirà l’ús de les màscares, a més d’en el transport públic i col·lectius, en espais tancats i en la via pública si no es pot garantir la correcta distància de seguretat -establida en 2 metres-. El ministre també ha remarcat certes «excepcions» que encara no ha detallat. També ha indicat que: «Les mascaretes d’ús obligatori seran les higièniques o quirúrgiques».

 

Pla mitjà del ministre de Sanitat, Salvador Illa, durant la compareixença

Sanitat assegura que la decisió s’ha contrastat amb diversos experts | València Diari

Els principals objectius per a establir la normativa són la «precaució», que va «compassada» durant la desescalada. Esta mesura s’ha pres després d’haver «parlat i escoltat» als experts estatals i comunitaris.

 

Igualment, segons ha manifestat el ministre: «Ens ha paregut adequat». Ha afegit que eixa decisió va «en la línia de les que han pres altres socis europeus en dates recents». Segons el mitjà ‘Eldiario.es’ el ministre circumscriu la mesura mentres estiga vigent l’Estat d’Alarma, igual com la quarantena per a viatgers estrangers o nacionals que visiten el nostre país.

Últimes notícies

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.

La Guàrdia Civil investiga l’incident pirotècnic del Castell de l’Olla d’Altea

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per aclarir l’incident pirotècnic al Castell de l’Olla d’Altea, on 27 persones han resultat ferides de diversa consideració en acabar desviant-se una carcassa cap al públic.

Quatre menors denuncien una agressió homòfoba durant les festes de Benialí

Quatre xiques menors han denunciat una agressió homòfoba durant les festes de Benialí, a la Vall de la Gallinera. Els presumptes agressors són tres xics, també menors, que neguen els fets i han oferit una versió diferent als agents.

Detonats 68 projectils de la Guerra Civil trobats a Villores

La Guàrdia Civil ha fet esclatar de manera controlada 68 projectils de la Guerra Civil localitzats a Villores (Castelló), que mantenien intacta la seua capacitat destructiva malgrat l’avançat deteriorament.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ el 29 d’agost

València acollirà el dissabte 29 d'agost una nova concentració de protesta per la gestió de la DANA d'octubre de 2024, amb el lema 'Mazón a presó', convocada per desenes d'entitats socials.

Lladró dona una nova vida a Mickey i Donald en porcellana artística

Lladró ha llançat a València una nova col·lecció artesanal de figures de Mickey Mouse i el Pato Donald en porcellana, amb un llenguatge visual renovat i influències de l’art pop. La peça estrella és Mickey Mouse Doodle, de 58 centímetres i més de 600 hores de treball entre tècnica i ornamentació.