9.1 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

El govern espanyol preveu que les mascaretes siguen obligatòries a partir de demà

Dues persones caminant amb mascareta

A partir d’este dimecres les mascaretes seran obligatòries, a part del transport públic | EFE

La crisi del coronavirus ha agitat completament les normes de civisme bàsiques que sempre hem seguit com a societat. És per això que des què es va detectar la presència massiva de virus en Espanya han variat algunes mesures que s’han anat modificant amb el pas de les setmanes.

 

Una d’elles és l’ús de les màscares. Al principi, l’obligatorietat del seu ús s’establia en el transport públic, com autobusos i metros. Ara, a mesura que han avançat les setmanes i s’ha anat obtenint informació sobre l’actuació de virus en el nostre organisme, les mesures s’han d’actualitzar. I això és el que ha passat amb un dels objectes que més importància ha pres a l’hora de reduir les possibilitats de contagi.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

La nova normativa sobre l’ús de mascaretes

Des del govern espanyol s’han concretat més aspectes de la mesura sobre l’ampliació de l’ús de mascaretes obligatòries, a més del seu ús en el transport públic. El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha manifestat que la nova normativa entrarà en vigor quan aparega la publicació en el BOE (Butlletí Oficial de l’Estat), que previsiblement podria fer-se demà dimecres.

 

La normativa marca que s’exigirà l’ús de les màscares, a més d’en el transport públic i col·lectius, en espais tancats i en la via pública si no es pot garantir la correcta distància de seguretat -establida en 2 metres-. El ministre també ha remarcat certes «excepcions» que encara no ha detallat. També ha indicat que: «Les mascaretes d’ús obligatori seran les higièniques o quirúrgiques».

 

Pla mitjà del ministre de Sanitat, Salvador Illa, durant la compareixença

Sanitat assegura que la decisió s’ha contrastat amb diversos experts | València Diari

Els principals objectius per a establir la normativa són la «precaució», que va «compassada» durant la desescalada. Esta mesura s’ha pres després d’haver «parlat i escoltat» als experts estatals i comunitaris.

 

Igualment, segons ha manifestat el ministre: «Ens ha paregut adequat». Ha afegit que eixa decisió va «en la línia de les que han pres altres socis europeus en dates recents». Segons el mitjà ‘Eldiario.es’ el ministre circumscriu la mesura mentres estiga vigent l’Estat d’Alarma, igual com la quarantena per a viatgers estrangers o nacionals que visiten el nostre país.

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.