9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Un grup de científics plantegen descobrir un univers paral·lel al nostre

No es creu que hi hagi vida al nou univers

No es creu que hi haja vida en el nou univers | PIXABAY

 

La física Leah Broussard, del Laboratori Nacional Oak Ridge, en Tennesse (EUA), està preparant-se per a demostrar este estiu que existix un univers paral·lel al nostre. És molt probable que eixe nou espai siga una classe de matèria fosca que només siga possible vore amb el camp gravitatori, segons va informar a través de la NBC.

 

Eixa matèria fosca està formada per elements similars als que conformen la Terra. Eixos elements constituirien el 85% del nostre espai. Un grup de físics utilitza el seu descobriment per a explicar els seus resultats anòmals.

 

Els científics liderats per Broussard van explicar l’any 2017: «La matèria fosca es manifesta com una còpia perfecta de les partícules i interaccions del Model Estàndard, de tal manera que la paritat i la inversió de temps són simetries exactes; i interactua molt dèbilment amb el nostre univers conegut, principalment, de forma gravitacional».

 

El nou univers contindria els 85% dels elements del nostre espai exterior

El nou univers contindria els 85% dels elements del nostre espai exterior | PIXABAY

 

La física Broussard creu que eixe món paral·lel pot ser detectat si un feix de partícules subatòmiques accelerat amb un poderós imant xoca amb una paret impenetrable. Eixe experiment suposaria un intent d’obrir el portal al nou espai, fet que podria refutar la visió del món creada per la física convencional.

 

La científica Broussard va afegir: «Eixe és un experiment prou senzill que improvisem amb parts que trobem allà, utilitzant l’equip i els recursos que ja teníem disponibles en l’Oak Ridge».

 

Un univers paral·lel complex com el nostre

La detecció de raigs còsmics d’elevada energia provinents de més allà de la nostra galàxia. Eixa seria una raó que explicaria l’existència de l’univers paral·lel. Segons la física Broussard, no existix vida intel·ligent en eixe nou univers però, no obstant, creu que es caracteritza per tindre la mateixa complexitat que la del nostre espai, amb la matèria igual de rica i sense la presència de vida humana. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Llevant ultima el fitxatge de l’extrem Tai Abed, del PSV, fins a 2029

El Llevant negocia els últims serrells per a incorporar a l'extrem esquerrà Tai Abed, de 21 anys i amb passaport espanyol, procedent del PSV. L'acord preveu un contracte fins a juny de 2029 amb una compensació econòmica reduïda al club neerlandés.

La borrasca Harry encara deixa hui pluges, neu a l’interior i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims efectes d'Harry mantenen les precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis localment forts, neu des de 1.000-1.400 m i ratxes intenses del nord.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.