Un grup de científics plantegen descobrir un univers paral·lel al nostre

No es creu que hi hagi vida al nou univers

No es creu que hi haja vida en el nou univers | PIXABAY

 

La física Leah Broussard, del Laboratori Nacional Oak Ridge, en Tennesse (EUA), està preparant-se per a demostrar este estiu que existix un univers paral·lel al nostre. És molt probable que eixe nou espai siga una classe de matèria fosca que només siga possible vore amb el camp gravitatori, segons va informar a través de la NBC.

 

Eixa matèria fosca està formada per elements similars als que conformen la Terra. Eixos elements constituirien el 85% del nostre espai. Un grup de físics utilitza el seu descobriment per a explicar els seus resultats anòmals.

 

Els científics liderats per Broussard van explicar l’any 2017: «La matèria fosca es manifesta com una còpia perfecta de les partícules i interaccions del Model Estàndard, de tal manera que la paritat i la inversió de temps són simetries exactes; i interactua molt dèbilment amb el nostre univers conegut, principalment, de forma gravitacional».

 

El nou univers contindria els 85% dels elements del nostre espai exterior

El nou univers contindria els 85% dels elements del nostre espai exterior | PIXABAY

 

La física Broussard creu que eixe món paral·lel pot ser detectat si un feix de partícules subatòmiques accelerat amb un poderós imant xoca amb una paret impenetrable. Eixe experiment suposaria un intent d’obrir el portal al nou espai, fet que podria refutar la visió del món creada per la física convencional.

 

La científica Broussard va afegir: «Eixe és un experiment prou senzill que improvisem amb parts que trobem allà, utilitzant l’equip i els recursos que ja teníem disponibles en l’Oak Ridge».

 

Un univers paral·lel complex com el nostre

La detecció de raigs còsmics d’elevada energia provinents de més allà de la nostra galàxia. Eixa seria una raó que explicaria l’existència de l’univers paral·lel. Segons la física Broussard, no existix vida intel·ligent en eixe nou univers però, no obstant, creu que es caracteritza per tindre la mateixa complexitat que la del nostre espai, amb la matèria igual de rica i sense la presència de vida humana. 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en el centre. Amb deu baixes, reserva a Alexander-Arnold i a Arda Güler i manté a Thiago Pitarch.

David Costas avança a l’Oviedo davant el València amb un gol en la primera part (1-0)

David Costas va marcar a la mitja hora i va posar per davant a l'Oviedo davant el València en el Carlos Tartiere. El 1-0 va reflectir la superioritat local en la primera part.

Gayà aconseguix els 400 partits amb el València i és ja el sèptim amb més trobades

El capità del València va aconseguir els 400 partits oficials en ser titular davant l'Oviedo i va empatar amb Enrique Saura com sèptim de la història del club.

Metrovalencia oferirà servicis mínims del 80% del 15 al 19 de març durant els aturs

FGV aplicarà una cobertura del 80% en Metrovalencia i del 75% en el TRAM d'Alacant entre el 15 i el 19 de març. Hi haurà franges d'aturs el diumenge i el dilluns.

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de les Falles 2026 amb una escena de taller firmada per Zvonimir Ostoic (Zeta). L'elecció, amb 9.190 dels 53.661 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá infantil.

La falla Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el ninot indultat infantil 2026, obra de Zvonimir Ostoic (Zeta) amb disseny de Raón Pla. L'elecció obri els cinc dies grans amb la plantà de 382 monuments infantils i anticipa l'anunci del ninot gran el diumenge

Milers es mobilitzen a Espanya per a exigir la fi de la guerra a Orient Mitjà

Milers de persones protesten en més de 150 ciutats espanyoles per a reclamar que es detinga la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà. Madrid reunix 5.000 segons l'organització.

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.