El Gulliver reobri les portes al públic després de més d’un any tancat

L'arribada de la covid-19 va fer que les portes del Gulliver tancaren. Més d'un any després, este parc tan volgut pels valencians obre les portes al públic. El parc, símbol de la ciutat, ha estat tancat des de l'inici de l'estat d'alarma el març de 2020. Ara, els valencians podran lliscar-se de nou pels seus llargs tobogans i recórrer les rampes, escales i passatges que componen l'espai.

Situat en el tram XII del Jardí del Túria, la seua atracció principal és una figura del personatge literari de Gulliver. Els més menuts i no tan menuts poden travessar esta estàtua, de 70 metres, i sentir-se com els habitants de Lil·liput de l'obra de l'escriptor irlandès Jonathan Swift. Disfrutant al màxim d'este parc que deixa en més gana a tot el que va. Va ser encarregat per l'Ajuntament de València en 1990 a l'arquitecte Rafael Rivera i a l'artista faller Manolo Martín, consta d'una estructura buida revestida de materials tous, formant sobre ella diferents zones de joc: tobogans, escales i passarel·les. L'entrada al recinte és gratuïta per a tots els visitants. Este dilluns 3 de maig torna a ser visitable, es podrà gaudir d'ell de nou encara que s'està a l'espera d'una pròxima reforma integral del parc que ja està licitada.

Sobre este tema, el vicealcalde i regidor de Parcs i Jardins, Sergi Campillo, ha afirmat que la reobertura és una «gran notícia» per als més menuts de la ciutat i ha destacat que l'estructura del Gulliver està «perfectament» i «només s'han reparat alguns desperfectes menors i s'ha afegit pedra per a esmorteir les caigudes que sabem que es produeixen».

"Hem determinat que és possible i perfectament segur reobrir el Gulliver, especialment per la situació de la pandèmia a la nostra ciutat, ja que ha baixat moltíssim la incidència de la covid-19", ha manifestat.

L'edil ha recordat que el parc està «pendent d'una restauració completa». "Hem fet algunes xicotetes reparacions i, mentrestant, estem treballant ja en la seua rehabilitació integral. L'empresa externa que va guanyar la licitació està redactant el projecte de restauració, que té un pressupost inicial d'un milió d'euros a pesar que hem d'esperar al projecte definitiu per a saber el cost final", ha explicat.

La rehabilitació integral, prevista per al futur, inclourà també una millora de l'accés al parc i de la zona del berenador, una de les més utilitzades de la ciutat. Es tracta d'un espai que complirà la seua funció d'espai lúdic per a activitats col·lectives i, alhora, actuarà de «avantsala» del Gulliver.

Els treballs per a reobrir novament el Parc Gulliver han estat realitzats per l'Organisme Autònom de Parcs i Jardins amb un cost de 2.965 euros i s'han centrat en reparar els elements d'enfilat i les baranes de cordes, que han sofert molt de desgast i la seua reparació és llarga, ja que el teixit de les cordes es trena en el mateix parc per a respectar el disseny original.

Cal dir també que, s'han reparat algunes fissures aparegudes en la coberta de la figura i s'han incorporat 70 tones de grava de cant rodó al seu voltant que, seguint el disseny original, permet esmorteir els possibles impactes i caigudes. La zona enjardinada que envolta el Gulliver també ha estat intervinguda amb treballs de poda, sega i retallada.

Les xiquetes i xiquets valencians portaven més d'un any esperant que la incidència del coronavirus els permetés tornar a lliscar-se pels tobogans del Gulliver. Des de l'aprovació del primer confinament al març del passat any, el parc més visitat de la ciutat ha romàs tancat. Després de la desescalada de les restriccions iniciada el mes de febrer passat, que va portar a la reobertura dels parcs infantils de la ciutat, el següent pas ha estat la reobertura del Gulliver, que inclou un pla de contingència davant la covid-19.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.