Hostalers reclamen a la Generalitat obrir l’interior de locals i ampliar l’horari de tancament

 

La Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) ha reclamat, en la taula de diàleg del sector d’hostaleria i oci amb la Conselleria de Sanitat, que es permeta l’obertura de l’interior dels locals al 50%, el «màxim d’ocupació possible mantenint distàncies» per a les terrasses i l‘«ampliació de l’horari de tancament assimilant-lo» al toc de queda.

 

CONHOSTUR ha explicat que la Conselleria de Sanitat «ha escoltat» les seues propostes i que estes es traslladaran a la reunió interdepartamental que tindrà lloc este dijous, segons ha indicat la confederació en un comunicat.

 

El president de CONHOSTUR i Hostaleria València, Manuel Espinar, ha precisat que «no hi ha hagut cap conclusió per part de l’administració i que ara toca esperar, com sempre, a eixa reunió, en la que ja no sabem si es prendran decisions tècniques o seran decisions polítiques. Són més de 15.000 empreses, 15.000 famílies, esperant eixa decisió», ha subratllat.

 

Molts restaurants continuarien sense poder obrir

En este sentit, ha recriminat que el sector «de nou podria ser penalitzat per la falta de planificació i coherència de la Generalitat Valenciana en mantindre unes vacacions que ara, per por de la gran mobilitat que es pot produir durant la setmana que ve de les ‘no Falles’, pot tindre com a conseqüència que l’activitat de molts establiments d’hostaleria puga seguir paralitzada».

 

Segons CONHOSTUR, seria el cas de molts restaurants valencians que continuarien sense poder obrir per no disposar en la seua majoria de terrasses, tot i disposar d’uns espais, infraestructura i estàndards de qualitat que permeten complir absolutament amb totes les mesures necessàries per a garantir la seguretat i que, en molts casos, són establiments referent a nivell nacional i internacional en l’àmbit de la cultura gastronòmica».

 

La confederació ha manifestat que els empresaris són «conscients que és necessari una desescalada responsable, i que a demés cal continuar fent molta sensibilització a la ciutadania amb l’ús de la mascareta en tot moment i el respecte pel compliment de les normes».

 

No obstant això, ha defensat que «no existixen indicadors sanitaris que justifiquen esta decisió, més enllà de la pròpia por de repetir errors passats, però cal no oblidar que una majoria de contagis de la tercera ona es van produir en l’àmbit privat i familiar».

Últimes notícies

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.

L’avís groc per vent de fins a 80 km/h continua actiu a l’interior nord de Castelló

L'avís groc per ratxes de vent de fins a 80 km/h es manté durant la nit i fins a les 10 hores del dimecres a l'interior nord de Castelló, amb pluja i tempestes localment intenses.