Hui el Consell anunciarà les mesures que entraran en vigor amb la fi de l’estat d’alarma

 

Este dissabte 8 de maig es reuneix la Mesa Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant de la Covid-19, en què s’aprovaran les noves mesures restrictives que entraran en vigor amb la fi de l’estat d’alarma, a les 00:00 d’este diumenge, dia 9 de maig.

Algunes d’estes noves restriccions ja es coneixen, ja que el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) les va autoritzar ahir divendres. Amb la fi de l’estat d’alarma és necessari el vistiplau d’este organisme per a poder establir mesures que retallen les llibertats de la ciutadania.

D’esta manera, es manté el toc de queda, però passa a ser entre les 00:00 i les 6:00 hores, s’amplien a un màxim de deu persones les reunions socials i familiars en espais públics i privats, i es limita l’aforament al 75% en espais de culte. A més, s’alçarà el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa ja es podrà eixir i entrar del nostre territori lliurement, sempre que es respecte l’horari del toc de queda.

Unes mesures per prevenir mals majors i que estaran vigents durant dos setmanes, una menys del que havia demanat el Consell, termini després del qual l’es plantejarà la seua pròrroga o no.

L’oci i la restauració. Què passarà amb ells?

Una de les qüestions importants que han de decidir-se hui en la Mesa Interdepartamental és el nou horari d’obertura dels locals d’oci i restauració perquè, per tractar-se de mesures que no afecten drets fonamentals de les persones, no calia que es comunicaren prèviament al TSJCV.

La Coordinadora Empresarial de l’Oci i la Restauració de la Comunitat Valenciana (CEOH CV) ha demanat a la Generalitat recuperar els horaris habituals d’abans de la pandèmia. És a dir, que els bars i restaurants puguen tancar a la 1:30 hores i els locals d’oci nocturn, una hora més tard, és a dir, a les 2:30 hores. També volen l’ocupació del cent per cent de l’interior dels espais, amb l’únic criteri de la distància interpersonal i del servei en barra.

Unes demandes, pel que fa als horaris, difícils de conjugar amb el toc de queda a partir de lles 00:00 hores. De fet, la previsió és que s’autoritze l’obertura d’estos tipus de locals fins a les 23:00 hores, un horari en què quedaría mitja hora de marge per a tornar a casa.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.