Hui el Consell anunciarà les mesures que entraran en vigor amb la fi de l’estat d’alarma

 

Este dissabte 8 de maig es reuneix la Mesa Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant de la Covid-19, en què s’aprovaran les noves mesures restrictives que entraran en vigor amb la fi de l’estat d’alarma, a les 00:00 d’este diumenge, dia 9 de maig.

Algunes d’estes noves restriccions ja es coneixen, ja que el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) les va autoritzar ahir divendres. Amb la fi de l’estat d’alarma és necessari el vistiplau d’este organisme per a poder establir mesures que retallen les llibertats de la ciutadania.

D’esta manera, es manté el toc de queda, però passa a ser entre les 00:00 i les 6:00 hores, s’amplien a un màxim de deu persones les reunions socials i familiars en espais públics i privats, i es limita l’aforament al 75% en espais de culte. A més, s’alçarà el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa ja es podrà eixir i entrar del nostre territori lliurement, sempre que es respecte l’horari del toc de queda.

Unes mesures per prevenir mals majors i que estaran vigents durant dos setmanes, una menys del que havia demanat el Consell, termini després del qual l’es plantejarà la seua pròrroga o no.

L’oci i la restauració. Què passarà amb ells?

Una de les qüestions importants que han de decidir-se hui en la Mesa Interdepartamental és el nou horari d’obertura dels locals d’oci i restauració perquè, per tractar-se de mesures que no afecten drets fonamentals de les persones, no calia que es comunicaren prèviament al TSJCV.

La Coordinadora Empresarial de l’Oci i la Restauració de la Comunitat Valenciana (CEOH CV) ha demanat a la Generalitat recuperar els horaris habituals d’abans de la pandèmia. És a dir, que els bars i restaurants puguen tancar a la 1:30 hores i els locals d’oci nocturn, una hora més tard, és a dir, a les 2:30 hores. També volen l’ocupació del cent per cent de l’interior dels espais, amb l’únic criteri de la distància interpersonal i del servei en barra.

Unes demandes, pel que fa als horaris, difícils de conjugar amb el toc de queda a partir de lles 00:00 hores. De fet, la previsió és que s’autoritze l’obertura d’estos tipus de locals fins a les 23:00 hores, un horari en què quedaría mitja hora de marge per a tornar a casa.

 

Últimes notícies

Les pluges deixen fins a 8,4 l/m² a l’interior de la província de València en huit hores

Les precipitacions de la nit han afectat sobretot comarques interiors de la província de València, amb màxims de 8,4 l/m² a Castielfabib. Aemet ha activat l’avís groc a València, Alacant i el sud de Castelló per possibles ruixats intensos amb tronades i granís.

Compromís aposta per una candidatura única valenciana d’esquerres al Congrés

Els portaveus de Compromís defensen una sola candidatura valenciana, ampla i integradora, que agrupe les forces d’esquerra per al Congrés. La coalició vol interpel·lar Esquerra Unida, Podem, Esquerra Republicana del País Valencià i Sumar País Valencià.

Trampes per a mosquits sense insecticida i compost casolà, les novetats més verdes d’Iberflora

Iberflora ha obert a Feria Valencia amb més de 400 marques i propostes innovadores del sector verd, com trampes per a mosquits sense insecticida, cultiu per a paella a casa i cubs reutilitzables per a compost. La cita se celebra junt amb Eurobrico, que presenta solucions domèstiques eficients com cortines purificadores d’aire i robots tallagespa sense cablejat.

València es referma com a referent mundial en resposta a catàstrofes climàtiques després de la dana

Una conferència internacional de l’OCDE celebrada a València ha destacat el paper d’Espanya com a model de prevenció, resposta i recuperació després de la dana de 2024, i ha posat en valor les lliçons compartides amb altres territoris.

Diana Morant alerta sobre el risc de perdre drets socials abans del 29‑N

La líder dels socialistes valencians, Diana Morant, advertix a València que són molts més els qui necessiten drets socials com l’accés a una vivenda digna i centra fins al 29‑N la campanya del PSPV a alertar sobre què passaria si governaren PP i Vox.

Oltra defensa un front valencià ampli i una esquerra única arrelada al territori

Mónica Oltra defensa a València una candidatura única d’esquerra, arrelada al territori i de base valenciana, per a les pròximes eleccions generals del 29-N, capaç d’agrupar el vot de la classe treballadora.

PSPV i Compromís estudien una llista conjunta al Senat el 29 de novembre

La plataforma Senadores y Senadoras por la Democracia ha revelat que PSPV-PSOE i Compromís valoren acudir junts al Senat el 29 de novembre, dins d’una crida estatal a candidatures progressistes conjuntes.

Els sindicats tomben el calendari de negociació educatiu proposat per la Conselleria

La majoria de sindicats educatius han rebutjat el calendari de 47 meses de negociació proposat per la Conselleria d'Educació per al curs 2026-2027, perquè no incorpora les principals reivindicacions que van originar la vaga de maig i juny. Demanen reprendre de manera immediata els temes pendents, com la recuperació de poder adquisitiu, la millora de l'educació en valencià i la reducció de ràtios.