Investiguen la relació entre l’alopècia i possibles complicacions de casos de coronavirus

 

Un estudi preliminar planteja la hipòtesi que perdre el monyo podria ser un indicador que ajudaria a tindre prevista la gravetat de la Covid-19. Eixa hipòtesi està fonamentada en la relació que els investigadors han observat en l’alta freqüència d’alopècia adrogenètica, la més comuna, i els pacients hospitalitzats fins ara pel virus, segons arreplega ‘Nació Digital’.

 

En l’estudi participen experts com el doctor Sergio Vaño-Galván, director de la Unitat de Tricologia de l’Hospital Universitari Ramón i Cajal, i també Alba Gómez, dermatòloga i especialista en regeneració capil·lar de l’Institut Mèdic Ruber Internacional de Madrid.

 

Més probabilitats de ser ingressats per complicacions

L’estudi contempla que els hòmens amb alopècia adrogenètica (AGA) tenen més probabilitats de ser ingressats per complicacions de la Covid-19. Per a determinar la seua relació, es va fer un estudi observacional preliminar de la prevalença de pacients amb AGA i pacients hospitalitzats amb coronavirus.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Tot i tractar-se de patologies ben diferents, la doctora Gómez indica que podrien existir nexes d’unió entre elles, cosa que permetria entendre millor alguns aspectes de la pandèmia i facilitar la detecció de pacients amb risc de patir la malaltia. Un fet que seria molt visible perquè es detectaria només mirant-li el cap.

 

Gómez explica que actualment hi ha diferents estudis amb més de 100 pacients ingressats que patixen pneumònia derivada del coronavirus i que, a demés, tenen un percentatge d’AGA superior respecte a la població general.

 

Noves possibilitats terapèutiques

De confirmar-se la hipòtesi, es podria plantejar l’ús d’alguns fàrmacs usats per al tractament de l’alopècia per «la prevenció de les formes més severes de la infecció» explica la doctora Gómez. Per tant, basant-se en estos coneixements, es podria plantejar que els medicaments tingueren «un paper protector en la malaltia per coronavirus». Un fet que, sense dubte, aporta un ventall de noves possibilitats terapèutiques.

Últimes notícies

Educació fixa un topall de 200 euros de pujada al professorat i la rebaixa de ràtios seguix sense acord

Educació manté una oferta de pujada progressiva de fins a 200 euros mensuals al professorat i retarda la rebaixa de ràtios al curs 2027-2028, mentres la taula sectorial seguix sense acord.

La dona aïllada a Alacant per hantavirus continua la quarantena a casa darrere l’altre PCR negatiu

La dona de 32 anys aïllada per sospita de hantavirus a Alacant acumula cinc PCR negatives i seguix en quarantena domiciliària sota vigilància activa de Salut Pública fins al 5 de juny.

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.

Educació i sindicats encaren amb optimisme una reunió clau per a frenar la vaga indefinida

Educació i els sindicats docents reprenen les negociacions amb una nova proposta sindical sobre la taula i un clima d'optimisme per a intentar tancar la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la DANA insistix a obtindre les crides de l’alcalde d’Utiel al 112 del 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA torna a reclamar al 112 de la Generalitat les gravacions de les crides de l'alcalde d'Utiel i ordena creuar els registres aportats per l'alcaldessa de Torrent.

S’entrega a Madrid el conductor escapolit després d’un atropellament mortal en Port de Sagunt

El conductor que va atropellar mortalment a un vianant en Port de Sagunt i va fugir a gran velocitat s'ha entregat en una comissaria de Madrid després d'un dia en parador ignorat.

La Comunitat Valenciana reforça el seu lideratge en gestió de l’aigua amb més de 10 milions per a infraestructures hídriques

La Generalitat impulsa els plans integrals de sanejament urbà amb més de 10 milions d'euros per a modernitzar depuradores, reforçar infraestructures hídriques i preparar-se davant pluges extremes.