Més de 100 jóvens participen en l’elaboració del Pla Local d’Ocupació Jove de Xàtiva

 

El procés participatiu ‘Creem ocupació jove’ ha conclòs amb la participació de més d’un centenar de jóvens de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), de diferents àmbits i casuístiques, i que ha comptat amb la col·laboració del Consell de la Joventut de Xàtiva, les associacions empresarials (Adexa, Xàcex i Gent del Mercat), els sindicats juvenils APOSTA JOVE UGT-PV i Joves de CCOO PV, del Pacte Territorial Costera-Canal i del Consell Municipal de les Dones.

 

Durant este procés s’han traçat les necessitats i s’han proposat idees al voltant de diferents aspectes com ara les barreres d’entrada al món laboral tan per compte propi com aliè, l’encaix de l’ocupació juvenil en el model productiu de la ciutat, l’accés a l’orientació i informació per part dels jóvens, les condicions laborals i la informació d’incentius per a l’ocupabilitat juvenil per part d’empreses.

 

La finalitat d’este procés participatiu ha sigut emmotlar al màxim les línies estratègiques i accions del futur Pla Local d’Ocupació Jove a la realitat dels jóvens de Xàtiva, i ha anat paral·lel a un diagnòstic més quantitatiu i analític de la situació laboral d’este col·lectiu. El pròxim pas serà l’optimització de les línies estratègiques i detallar les accions.

 

Han participat uns 1.200 jóvens

Cal recordar que el futur Pla Local d’Ocupació Juvenil naix com a línia d’acció del Pla Jove de Xàtiva 2019-2022, el que es va fer a través d’un previ estudi sociològic a on participaren al voltant de 1.200 jóvens de la ciutat.

 

«Durant els mesos d’octubre i novembre hem participat en este procés, reunint-nos amb jóvens d’àmbits molt diferenciats, que ens han donat una visió molt àmplia que ens servirà per a la redacció futura i detallada del futur Pla d’Ocupació», ha manifestat la regidora de Joventut Lena Baraza, que ha afegit que «és una satisfació haver compartit este debat amb jóvens que espere que senten este Pla com a seu, per tal de millorar la situació d’ocupació de la gent jove de Xàtiva».

 

En els grups de debat i idees que s’han fet han participat jóvens emprenedors, treballadors del sector públic, jóvens qualificats en l’atur o que treballen en llocs que no encaixen amb el seu perfil, jóvens sense qualificació, jóvens amb estudis secundaris i estudis superiors, jóvens de l’àmbit de la direcció d’empreses i innovació, jóvens dels àmbits del turisme, la cultura i l’agricultura; jóvens del programa Jove Oportunitat, i jóvens pertanyents a associacions juvenils.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU