Més de 100 jóvens participen en l’elaboració del Pla Local d’Ocupació Jove de Xàtiva

 

El procés participatiu ‘Creem ocupació jove’ ha conclòs amb la participació de més d’un centenar de jóvens de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), de diferents àmbits i casuístiques, i que ha comptat amb la col·laboració del Consell de la Joventut de Xàtiva, les associacions empresarials (Adexa, Xàcex i Gent del Mercat), els sindicats juvenils APOSTA JOVE UGT-PV i Joves de CCOO PV, del Pacte Territorial Costera-Canal i del Consell Municipal de les Dones.

 

Durant este procés s’han traçat les necessitats i s’han proposat idees al voltant de diferents aspectes com ara les barreres d’entrada al món laboral tan per compte propi com aliè, l’encaix de l’ocupació juvenil en el model productiu de la ciutat, l’accés a l’orientació i informació per part dels jóvens, les condicions laborals i la informació d’incentius per a l’ocupabilitat juvenil per part d’empreses.

 

La finalitat d’este procés participatiu ha sigut emmotlar al màxim les línies estratègiques i accions del futur Pla Local d’Ocupació Jove a la realitat dels jóvens de Xàtiva, i ha anat paral·lel a un diagnòstic més quantitatiu i analític de la situació laboral d’este col·lectiu. El pròxim pas serà l’optimització de les línies estratègiques i detallar les accions.

 

Han participat uns 1.200 jóvens

Cal recordar que el futur Pla Local d’Ocupació Juvenil naix com a línia d’acció del Pla Jove de Xàtiva 2019-2022, el que es va fer a través d’un previ estudi sociològic a on participaren al voltant de 1.200 jóvens de la ciutat.

 

«Durant els mesos d’octubre i novembre hem participat en este procés, reunint-nos amb jóvens d’àmbits molt diferenciats, que ens han donat una visió molt àmplia que ens servirà per a la redacció futura i detallada del futur Pla d’Ocupació», ha manifestat la regidora de Joventut Lena Baraza, que ha afegit que «és una satisfació haver compartit este debat amb jóvens que espere que senten este Pla com a seu, per tal de millorar la situació d’ocupació de la gent jove de Xàtiva».

 

En els grups de debat i idees que s’han fet han participat jóvens emprenedors, treballadors del sector públic, jóvens qualificats en l’atur o que treballen en llocs que no encaixen amb el seu perfil, jóvens sense qualificació, jóvens amb estudis secundaris i estudis superiors, jóvens de l’àmbit de la direcció d’empreses i innovació, jóvens dels àmbits del turisme, la cultura i l’agricultura; jóvens del programa Jove Oportunitat, i jóvens pertanyents a associacions juvenils.

Últimes notícies

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.