Més de 100 jóvens participen en l’elaboració del Pla Local d’Ocupació Jove de Xàtiva

 

El procés participatiu ‘Creem ocupació jove’ ha conclòs amb la participació de més d’un centenar de jóvens de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), de diferents àmbits i casuístiques, i que ha comptat amb la col·laboració del Consell de la Joventut de Xàtiva, les associacions empresarials (Adexa, Xàcex i Gent del Mercat), els sindicats juvenils APOSTA JOVE UGT-PV i Joves de CCOO PV, del Pacte Territorial Costera-Canal i del Consell Municipal de les Dones.

 

Durant este procés s’han traçat les necessitats i s’han proposat idees al voltant de diferents aspectes com ara les barreres d’entrada al món laboral tan per compte propi com aliè, l’encaix de l’ocupació juvenil en el model productiu de la ciutat, l’accés a l’orientació i informació per part dels jóvens, les condicions laborals i la informació d’incentius per a l’ocupabilitat juvenil per part d’empreses.

 

La finalitat d’este procés participatiu ha sigut emmotlar al màxim les línies estratègiques i accions del futur Pla Local d’Ocupació Jove a la realitat dels jóvens de Xàtiva, i ha anat paral·lel a un diagnòstic més quantitatiu i analític de la situació laboral d’este col·lectiu. El pròxim pas serà l’optimització de les línies estratègiques i detallar les accions.

 

Han participat uns 1.200 jóvens

Cal recordar que el futur Pla Local d’Ocupació Juvenil naix com a línia d’acció del Pla Jove de Xàtiva 2019-2022, el que es va fer a través d’un previ estudi sociològic a on participaren al voltant de 1.200 jóvens de la ciutat.

 

«Durant els mesos d’octubre i novembre hem participat en este procés, reunint-nos amb jóvens d’àmbits molt diferenciats, que ens han donat una visió molt àmplia que ens servirà per a la redacció futura i detallada del futur Pla d’Ocupació», ha manifestat la regidora de Joventut Lena Baraza, que ha afegit que «és una satisfació haver compartit este debat amb jóvens que espere que senten este Pla com a seu, per tal de millorar la situació d’ocupació de la gent jove de Xàtiva».

 

En els grups de debat i idees que s’han fet han participat jóvens emprenedors, treballadors del sector públic, jóvens qualificats en l’atur o que treballen en llocs que no encaixen amb el seu perfil, jóvens sense qualificació, jóvens amb estudis secundaris i estudis superiors, jóvens de l’àmbit de la direcció d’empreses i innovació, jóvens dels àmbits del turisme, la cultura i l’agricultura; jóvens del programa Jove Oportunitat, i jóvens pertanyents a associacions juvenils.

Últimes notícies

El PSPV acusa Catalá de paralitzar la reconstrucció de les pedanies afectades per la dana

El PSPV ha reclamat a l'alcaldessa María José Catalá que recupere el diàleg amb el CLER València i el veïnat i accelere les obres de reconstrucció de les pedanies afectades per la dana abans de la tardor.

València tramita 5.465 llicències per a noves vivendes en només tres anys

L’Ajuntament de València ha concedit 5.465 llicències per a vivendes de nova planta en tres anys, un 58 % més que abans, i quasi quintuplica les autoritzades en el mateix període de 2023.

Aemet activa avís groc per fins a 38 °C a l’interior sud de València dilluns de vesprada

Aemet ha activat per a dilluns un avís groc a l’interior de València per temperatures de fins a 38 graus entre les 13 i les 21 hores.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda en la Comunitat es doblen fins als 60 milions

L’IVF ha ampliat fins als 60 milions d’euros el programa de garanties per a la compra de la primera vivenda en la Comunitat Valenciana després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials.

Metrovalencia guanya més de huit milions de viatges en juny i consolida la recuperació

Metrovalencia ha registrat en juny 8.152.077 desplaçaments, un 8,12 % més que en 2025, quan part de la xarxa estava tallada per la DANA. En conjunt, FGV ha sumat més de 10 milions de viatges entre Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda es doblen fins als 60 milions a la Comunitat Valenciana

L’Institut Valencià de Finances ha duplicat fins als 60 milions la dotació del Programa de Garanties per a la compra de vivenda, després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials. La mesura permetrà continuar atenent sobretot joves que busquen finançament quasi total per a la seua primera vivenda.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda es doblen fins als 60 milions a la Comunitat

L’IVF ha duplicat fins als 60 milions d’euros la dotació del Programa de Garanties per a la compra de vivenda, després d’esgotar en sis mesos els primers 30 milions i aprovar més de 1.400 avals en 2026.

El PSPV portarà al Suprem els nous missatges entre Mazón i Catalá per reforçar la querella

El PSPV-PSOE ha anunciat que sumarà als escrits presentats davant el Tribunal Suprem els nous missatges entre Carlos Mazón i María José Catalá per reforçar la querella per fals testimoni. Els socialistes consideren que les converses desmunten la versió que Mazón va donar al Congrés sobre quan va saber que hi havia víctimes mortals.