Més de 100 jóvens participen en l’elaboració del Pla Local d’Ocupació Jove de Xàtiva

 

El procés participatiu ‘Creem ocupació jove’ ha conclòs amb la participació de més d’un centenar de jóvens de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), de diferents àmbits i casuístiques, i que ha comptat amb la col·laboració del Consell de la Joventut de Xàtiva, les associacions empresarials (Adexa, Xàcex i Gent del Mercat), els sindicats juvenils APOSTA JOVE UGT-PV i Joves de CCOO PV, del Pacte Territorial Costera-Canal i del Consell Municipal de les Dones.

 

Durant este procés s’han traçat les necessitats i s’han proposat idees al voltant de diferents aspectes com ara les barreres d’entrada al món laboral tan per compte propi com aliè, l’encaix de l’ocupació juvenil en el model productiu de la ciutat, l’accés a l’orientació i informació per part dels jóvens, les condicions laborals i la informació d’incentius per a l’ocupabilitat juvenil per part d’empreses.

 

La finalitat d’este procés participatiu ha sigut emmotlar al màxim les línies estratègiques i accions del futur Pla Local d’Ocupació Jove a la realitat dels jóvens de Xàtiva, i ha anat paral·lel a un diagnòstic més quantitatiu i analític de la situació laboral d’este col·lectiu. El pròxim pas serà l’optimització de les línies estratègiques i detallar les accions.

 

Han participat uns 1.200 jóvens

Cal recordar que el futur Pla Local d’Ocupació Juvenil naix com a línia d’acció del Pla Jove de Xàtiva 2019-2022, el que es va fer a través d’un previ estudi sociològic a on participaren al voltant de 1.200 jóvens de la ciutat.

 

«Durant els mesos d’octubre i novembre hem participat en este procés, reunint-nos amb jóvens d’àmbits molt diferenciats, que ens han donat una visió molt àmplia que ens servirà per a la redacció futura i detallada del futur Pla d’Ocupació», ha manifestat la regidora de Joventut Lena Baraza, que ha afegit que «és una satisfació haver compartit este debat amb jóvens que espere que senten este Pla com a seu, per tal de millorar la situació d’ocupació de la gent jove de Xàtiva».

 

En els grups de debat i idees que s’han fet han participat jóvens emprenedors, treballadors del sector públic, jóvens qualificats en l’atur o que treballen en llocs que no encaixen amb el seu perfil, jóvens sense qualificació, jóvens amb estudis secundaris i estudis superiors, jóvens de l’àmbit de la direcció d’empreses i innovació, jóvens dels àmbits del turisme, la cultura i l’agricultura; jóvens del programa Jove Oportunitat, i jóvens pertanyents a associacions juvenils.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.