Més de 100 jóvens participen en l’elaboració del Pla Local d’Ocupació Jove de Xàtiva

 

El procés participatiu ‘Creem ocupació jove’ ha conclòs amb la participació de més d’un centenar de jóvens de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), de diferents àmbits i casuístiques, i que ha comptat amb la col·laboració del Consell de la Joventut de Xàtiva, les associacions empresarials (Adexa, Xàcex i Gent del Mercat), els sindicats juvenils APOSTA JOVE UGT-PV i Joves de CCOO PV, del Pacte Territorial Costera-Canal i del Consell Municipal de les Dones.

 

Durant este procés s’han traçat les necessitats i s’han proposat idees al voltant de diferents aspectes com ara les barreres d’entrada al món laboral tan per compte propi com aliè, l’encaix de l’ocupació juvenil en el model productiu de la ciutat, l’accés a l’orientació i informació per part dels jóvens, les condicions laborals i la informació d’incentius per a l’ocupabilitat juvenil per part d’empreses.

 

La finalitat d’este procés participatiu ha sigut emmotlar al màxim les línies estratègiques i accions del futur Pla Local d’Ocupació Jove a la realitat dels jóvens de Xàtiva, i ha anat paral·lel a un diagnòstic més quantitatiu i analític de la situació laboral d’este col·lectiu. El pròxim pas serà l’optimització de les línies estratègiques i detallar les accions.

 

Han participat uns 1.200 jóvens

Cal recordar que el futur Pla Local d’Ocupació Juvenil naix com a línia d’acció del Pla Jove de Xàtiva 2019-2022, el que es va fer a través d’un previ estudi sociològic a on participaren al voltant de 1.200 jóvens de la ciutat.

 

«Durant els mesos d’octubre i novembre hem participat en este procés, reunint-nos amb jóvens d’àmbits molt diferenciats, que ens han donat una visió molt àmplia que ens servirà per a la redacció futura i detallada del futur Pla d’Ocupació», ha manifestat la regidora de Joventut Lena Baraza, que ha afegit que «és una satisfació haver compartit este debat amb jóvens que espere que senten este Pla com a seu, per tal de millorar la situació d’ocupació de la gent jove de Xàtiva».

 

En els grups de debat i idees que s’han fet han participat jóvens emprenedors, treballadors del sector públic, jóvens qualificats en l’atur o que treballen en llocs que no encaixen amb el seu perfil, jóvens sense qualificació, jóvens amb estudis secundaris i estudis superiors, jóvens de l’àmbit de la direcció d’empreses i innovació, jóvens dels àmbits del turisme, la cultura i l’agricultura; jóvens del programa Jove Oportunitat, i jóvens pertanyents a associacions juvenils.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU