La Policia Autonòmica va al Galileu Galilei a demanat informació sobre la festa

 

Actualització 07/10/2020 a les 08.59 hores. Agents de la Policia Autonòmica han sol·licitat al director del Col·legi Major Galileu Galilei que els proporcione tota la informació que posseïsca sobre la festa celebrada en les seues instal·lacions a on s’ha produït el brot més gran de coronavirus de tot el territori valencià.

 

Tres agents han acudit este dimarts al centre i un d’ells s’ha reunit amb el director, en una visita que ha sigut «protocol·lària i cordial, no ha sigut una inspecció, només han vingut a demanar informació», han assegurat a EFE fonts del Col·legi Major, que han mostrat la seua «total col·laboració» amb el cos policial sobre este tema.

 

Segons pareix, la sanció per al responsable de la festa clandestina celebrada en la terrassa del col·legi major podria arribar a ser de fins a 60.000 euros.

 

Justícia ordena a la Policia Autonòmica investigar la festa del Galileu Galilei

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha demanat a la Unitat Adscrita a la Generalitat del Cos Nacional de Policia que òbriga una investigació amb l’objectiu de saber els fets que han passat en el col·legi major Galileu Galilei de València –a on s’ha detectat un brot de Covid-19 després de la celebració d’una festa— i per a determinar i «depurar» les responsabilitats dels suposades persones organitzadores o participants.

 

Esta investigació també determinarà les possibles sancions derivades de l’aplicació del Decret llei 11/2020 de Règim Sancionador específic contra els incompliments de les disposicions reguladores de les mesures de prevenció del Covid-19, explica el departament que dirigix Bravo en un comunicat.

 

La mesura es pren després que, este dimarts, la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital posara en coneixement de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública la suspensió de les classes presencials en la Universitat Politècnica de València (UPV) a conseqüència d’un brot coronavirus, que «poguera tindre un origen social en el col·legi major Galileu Galilei, de titularitat privada».

Últimes notícies

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.

València llança la campanya de l’Orgull 2026 amb el lema La meta que compartim

València presenta la campanya institucional de l'Orgull LGTBIQ+ 2026, centrada en l'esport i vinculada als XII Gai Games que se celebraran a la ciutat entre el 27 de juny i el 4 de juliol.

L’Enforne Alacant reforça el seu lateral dret amb el portugués Rafael Vasconcelos fins a 2028

L'Enforne Alacant incorpora a l'internacional portugués Rafael Vasconcelos, cedit pel Sporting de Portugal fins a 2028, per a reforçar el lateral dret i la primera línia.

Educació obri el termini d’inscripció per a les proves d’accés a la universitat

Educació obri el termini d'inscripció a la PAU 2026 per a alumnat de secundària i posa en marxa un portal renovat amb tota la informació acadèmica i administrativa.

L’any de somni de Claudio Barragán: del futbol regional a l’ascens del Eldense a Segona

Claudio Barragán culmina un any excepcional en aconseguir l'ascens del Eldense a la Lliga Hypermotion, després d'iniciar la passada temporada en la categoria més baixa del futbol regional.