La Policia Autonòmica va al Galileu Galilei a demanat informació sobre la festa

 

Actualització 07/10/2020 a les 08.59 hores. Agents de la Policia Autonòmica han sol·licitat al director del Col·legi Major Galileu Galilei que els proporcione tota la informació que posseïsca sobre la festa celebrada en les seues instal·lacions a on s’ha produït el brot més gran de coronavirus de tot el territori valencià.

 

Tres agents han acudit este dimarts al centre i un d’ells s’ha reunit amb el director, en una visita que ha sigut «protocol·lària i cordial, no ha sigut una inspecció, només han vingut a demanar informació», han assegurat a EFE fonts del Col·legi Major, que han mostrat la seua «total col·laboració» amb el cos policial sobre este tema.

 

Segons pareix, la sanció per al responsable de la festa clandestina celebrada en la terrassa del col·legi major podria arribar a ser de fins a 60.000 euros.

 

Justícia ordena a la Policia Autonòmica investigar la festa del Galileu Galilei

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha demanat a la Unitat Adscrita a la Generalitat del Cos Nacional de Policia que òbriga una investigació amb l’objectiu de saber els fets que han passat en el col·legi major Galileu Galilei de València –a on s’ha detectat un brot de Covid-19 després de la celebració d’una festa— i per a determinar i «depurar» les responsabilitats dels suposades persones organitzadores o participants.

 

Esta investigació també determinarà les possibles sancions derivades de l’aplicació del Decret llei 11/2020 de Règim Sancionador específic contra els incompliments de les disposicions reguladores de les mesures de prevenció del Covid-19, explica el departament que dirigix Bravo en un comunicat.

 

La mesura es pren després que, este dimarts, la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital posara en coneixement de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública la suspensió de les classes presencials en la Universitat Politècnica de València (UPV) a conseqüència d’un brot coronavirus, que «poguera tindre un origen social en el col·legi major Galileu Galilei, de titularitat privada».

Últimes notícies

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.

Bernabé assegura que el Govern pressionarà per evitar cotxes al bulevard García Lorca

Pilar Bernabé afirma que el Govern dEspanya influirà perquè el bulevard Federico García Lorca siga un gran parc sense trànsit i critica lactitud de lalcalesa María José Catalá.