La Policia Autonòmica va al Galileu Galilei a demanat informació sobre la festa

 

Actualització 07/10/2020 a les 08.59 hores. Agents de la Policia Autonòmica han sol·licitat al director del Col·legi Major Galileu Galilei que els proporcione tota la informació que posseïsca sobre la festa celebrada en les seues instal·lacions a on s’ha produït el brot més gran de coronavirus de tot el territori valencià.

 

Tres agents han acudit este dimarts al centre i un d’ells s’ha reunit amb el director, en una visita que ha sigut «protocol·lària i cordial, no ha sigut una inspecció, només han vingut a demanar informació», han assegurat a EFE fonts del Col·legi Major, que han mostrat la seua «total col·laboració» amb el cos policial sobre este tema.

 

Segons pareix, la sanció per al responsable de la festa clandestina celebrada en la terrassa del col·legi major podria arribar a ser de fins a 60.000 euros.

 

Justícia ordena a la Policia Autonòmica investigar la festa del Galileu Galilei

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha demanat a la Unitat Adscrita a la Generalitat del Cos Nacional de Policia que òbriga una investigació amb l’objectiu de saber els fets que han passat en el col·legi major Galileu Galilei de València –a on s’ha detectat un brot de Covid-19 després de la celebració d’una festa— i per a determinar i «depurar» les responsabilitats dels suposades persones organitzadores o participants.

 

Esta investigació també determinarà les possibles sancions derivades de l’aplicació del Decret llei 11/2020 de Règim Sancionador específic contra els incompliments de les disposicions reguladores de les mesures de prevenció del Covid-19, explica el departament que dirigix Bravo en un comunicat.

 

La mesura es pren després que, este dimarts, la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital posara en coneixement de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública la suspensió de les classes presencials en la Universitat Politècnica de València (UPV) a conseqüència d’un brot coronavirus, que «poguera tindre un origen social en el col·legi major Galileu Galilei, de titularitat privada».

Últimes notícies

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.

Arranca agost a la Comunitat Valenciana amb tronades, granís i molta calor a l’interior de València

El primer dia d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb ruixats i tronades localment fortes en el nord de Castelló, sud de València i Alacant, i amb temperatures màximes molt altes a l’interior valencià.

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.
FILMOTECA D'ESTIU