Un jutge condemna a Sanitat per la falta d’EPI als metges en la primera onada de Covid-19

 

Un jutjat d’Alacant ha condemnat a la Conselleria de Sanitat per l’absència de mesures de protecció dels facultatius en la primera onada del Covid-19 en considerar que «va incomplir la normativa sobre la prevenció de riscos laborals». D’eixa manera, ha obert la via als sanitaris afectats perquè acudisquen a la jurisdicció contenciosa administrativa per a instar la responsabilitat patrimonial generada per un funcionament anormal de l’Administració Estat-CCAA.

 

En concret, el Jutjat social número 5 ha declarat que la conselleria, després de la declaració d’emergència de la Sotssecretaria de febrer de 2020 i amb l’estat d’alarma, en l’àmbit de la seua gestió, ha incomplit la normativa i ha generat un «greu risc» per a la seguretat i salut dels facultatius sanitaris «provocant la seua exposició directa al contagi de la malaltia».

 

Per este motiu, ha condemnat a l’Administració a subministrar i/o proveir en quantitat i qualitat suficient de tots els Equips de Protecció Individual necessaris –bates impermeables, màscares FFP2, FFP3, ulleres de protecció, calces específiques i contenidors de grans residus– als professionals.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.