10.9 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

La jutgessa valora destruir els cotxes de Ricart i Anglés però les acusacions s’oposen

 

El cotxe que Miguel Ricart i Antonio Anglés, els presumptes assassins de les xiquetes d’Alcàsser, un Opel Corsa de color blanc matriculat en 1984, continua en el depòsit judicial de vehicles i estarà en este lloc un poc més de temps com a peça de convicció per a este cas tan popular en el territori valencià i en tot el país.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, la jutgessa d’Alzira que va rebre el traspàs del cas ha valorat en els últims dies la possible destrucció d’este vehicle i un Seat Ronda, un altre automòbil usat pels assassins. No obstant això, dos de les acusacions personades en la causa s’han oposat a esta mesura i han sol·licitat la conservació dels cotxes.

 

La Guàrdia Civil de València va inspeccionar l’Opel Corsa el 28 de gener de 1993 i dos agents especialistes van poder arreplegar un centenar de pèls i huit mostres en el maleter, seients posteriors i davanters, palanca de fre de mà i fins i tot en els baixos del cotxe, entre altres. Els agents van usar un reactiu químic per a revelar petjades i un aspirador per a buscar pèls i mostres.

 

Amb un total de 165 pèls recollits en els dos cotxes, els experts només van poder extraure ADN de set d’ells i els van comparar amb els perfils genètics dels sospitosos. Dos d’estes proves van ser coincidents amb les mostres d’ADN de Miguel Ricart i Roberto Anglés, encara que este últim mai va ser acusat de la participació en el triple crim. 

 

Proves amb mètodes actuals

Les acusacions que s’oposen a la destrucció dels cotxes asseguren que la millor opció és la de conservar-se perquè són «proves materials de la perpetració dels delictes», que no han prescrit respecte a Anglés. De fet, no es descarta la possibilitat de sol·licitar noves proves amb mètodes que no s’utilitzaven en 1993, més innovadors.

 

En el cotxe de Miguel Ricart van trobar una anella amb cinc claus, unes tisores, tres pedres, quatre bengales, un rotllo de cinta aïllant, dos cinturons, una gorra, unes alicates, una botella de butà i unes ulleres de sol, entre altres. Per altra banda, en el Seat Ronda es va trobar una destral, una serra, una burilla, una caixa de mistos, una petaca de cristall, unes tisores plegables i fulles d’afaitar, entre altres.

Últimes notícies

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.