17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

La jutgessa valora destruir els cotxes de Ricart i Anglés però les acusacions s’oposen

 

El cotxe que Miguel Ricart i Antonio Anglés, els presumptes assassins de les xiquetes d’Alcàsser, un Opel Corsa de color blanc matriculat en 1984, continua en el depòsit judicial de vehicles i estarà en este lloc un poc més de temps com a peça de convicció per a este cas tan popular en el territori valencià i en tot el país.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, la jutgessa d’Alzira que va rebre el traspàs del cas ha valorat en els últims dies la possible destrucció d’este vehicle i un Seat Ronda, un altre automòbil usat pels assassins. No obstant això, dos de les acusacions personades en la causa s’han oposat a esta mesura i han sol·licitat la conservació dels cotxes.

 

La Guàrdia Civil de València va inspeccionar l’Opel Corsa el 28 de gener de 1993 i dos agents especialistes van poder arreplegar un centenar de pèls i huit mostres en el maleter, seients posteriors i davanters, palanca de fre de mà i fins i tot en els baixos del cotxe, entre altres. Els agents van usar un reactiu químic per a revelar petjades i un aspirador per a buscar pèls i mostres.

 

Amb un total de 165 pèls recollits en els dos cotxes, els experts només van poder extraure ADN de set d’ells i els van comparar amb els perfils genètics dels sospitosos. Dos d’estes proves van ser coincidents amb les mostres d’ADN de Miguel Ricart i Roberto Anglés, encara que este últim mai va ser acusat de la participació en el triple crim. 

 

Proves amb mètodes actuals

Les acusacions que s’oposen a la destrucció dels cotxes asseguren que la millor opció és la de conservar-se perquè són «proves materials de la perpetració dels delictes», que no han prescrit respecte a Anglés. De fet, no es descarta la possibilitat de sol·licitar noves proves amb mètodes que no s’utilitzaven en 1993, més innovadors.

 

En el cotxe de Miguel Ricart van trobar una anella amb cinc claus, unes tisores, tres pedres, quatre bengales, un rotllo de cinta aïllant, dos cinturons, una gorra, unes alicates, una botella de butà i unes ulleres de sol, entre altres. Per altra banda, en el Seat Ronda es va trobar una destral, una serra, una burilla, una caixa de mistos, una petaca de cristall, unes tisores plegables i fulles d’afaitar, entre altres.

Últimes notícies

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.