15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

La jutgessa valora destruir els cotxes de Ricart i Anglés però les acusacions s’oposen

 

El cotxe que Miguel Ricart i Antonio Anglés, els presumptes assassins de les xiquetes d’Alcàsser, un Opel Corsa de color blanc matriculat en 1984, continua en el depòsit judicial de vehicles i estarà en este lloc un poc més de temps com a peça de convicció per a este cas tan popular en el territori valencià i en tot el país.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, la jutgessa d’Alzira que va rebre el traspàs del cas ha valorat en els últims dies la possible destrucció d’este vehicle i un Seat Ronda, un altre automòbil usat pels assassins. No obstant això, dos de les acusacions personades en la causa s’han oposat a esta mesura i han sol·licitat la conservació dels cotxes.

 

La Guàrdia Civil de València va inspeccionar l’Opel Corsa el 28 de gener de 1993 i dos agents especialistes van poder arreplegar un centenar de pèls i huit mostres en el maleter, seients posteriors i davanters, palanca de fre de mà i fins i tot en els baixos del cotxe, entre altres. Els agents van usar un reactiu químic per a revelar petjades i un aspirador per a buscar pèls i mostres.

 

Amb un total de 165 pèls recollits en els dos cotxes, els experts només van poder extraure ADN de set d’ells i els van comparar amb els perfils genètics dels sospitosos. Dos d’estes proves van ser coincidents amb les mostres d’ADN de Miguel Ricart i Roberto Anglés, encara que este últim mai va ser acusat de la participació en el triple crim. 

 

Proves amb mètodes actuals

Les acusacions que s’oposen a la destrucció dels cotxes asseguren que la millor opció és la de conservar-se perquè són «proves materials de la perpetració dels delictes», que no han prescrit respecte a Anglés. De fet, no es descarta la possibilitat de sol·licitar noves proves amb mètodes que no s’utilitzaven en 1993, més innovadors.

 

En el cotxe de Miguel Ricart van trobar una anella amb cinc claus, unes tisores, tres pedres, quatre bengales, un rotllo de cinta aïllant, dos cinturons, una gorra, unes alicates, una botella de butà i unes ulleres de sol, entre altres. Per altra banda, en el Seat Ronda es va trobar una destral, una serra, una burilla, una caixa de mistos, una petaca de cristall, unes tisores plegables i fulles d’afaitar, entre altres.

Últimes notícies

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.

Benidorm afronta una indemnització de 350 milions per Serra Gelada després del revés del TC

El Constitucional ha inadmés l'empara del consistori i acosta l'execució d'una indemnització superior a 350 milions pel APR-7 de Serra Gelada. La xifra duplica el pressupost municipal i deriva de convenis subscrits des de 2003 i d'una cadena de decisions judicials.