La jutgessa valora destruir els cotxes de Ricart i Anglés però les acusacions s’oposen

 

El cotxe que Miguel Ricart i Antonio Anglés, els presumptes assassins de les xiquetes d’Alcàsser, un Opel Corsa de color blanc matriculat en 1984, continua en el depòsit judicial de vehicles i estarà en este lloc un poc més de temps com a peça de convicció per a este cas tan popular en el territori valencià i en tot el país.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, la jutgessa d’Alzira que va rebre el traspàs del cas ha valorat en els últims dies la possible destrucció d’este vehicle i un Seat Ronda, un altre automòbil usat pels assassins. No obstant això, dos de les acusacions personades en la causa s’han oposat a esta mesura i han sol·licitat la conservació dels cotxes.

 

La Guàrdia Civil de València va inspeccionar l’Opel Corsa el 28 de gener de 1993 i dos agents especialistes van poder arreplegar un centenar de pèls i huit mostres en el maleter, seients posteriors i davanters, palanca de fre de mà i fins i tot en els baixos del cotxe, entre altres. Els agents van usar un reactiu químic per a revelar petjades i un aspirador per a buscar pèls i mostres.

 

Amb un total de 165 pèls recollits en els dos cotxes, els experts només van poder extraure ADN de set d’ells i els van comparar amb els perfils genètics dels sospitosos. Dos d’estes proves van ser coincidents amb les mostres d’ADN de Miguel Ricart i Roberto Anglés, encara que este últim mai va ser acusat de la participació en el triple crim. 

 

Proves amb mètodes actuals

Les acusacions que s’oposen a la destrucció dels cotxes asseguren que la millor opció és la de conservar-se perquè són «proves materials de la perpetració dels delictes», que no han prescrit respecte a Anglés. De fet, no es descarta la possibilitat de sol·licitar noves proves amb mètodes que no s’utilitzaven en 1993, més innovadors.

 

En el cotxe de Miguel Ricart van trobar una anella amb cinc claus, unes tisores, tres pedres, quatre bengales, un rotllo de cinta aïllant, dos cinturons, una gorra, unes alicates, una botella de butà i unes ulleres de sol, entre altres. Per altra banda, en el Seat Ronda es va trobar una destral, una serra, una burilla, una caixa de mistos, una petaca de cristall, unes tisores plegables i fulles d’afaitar, entre altres.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a Elx un home de 77 anys per incendiar la casa de la seua exparella i amenaçar-la de mort

La Policia Local ha detingut a Elx a un home de 77 anys per presumptament calar foc a la vivenda de la seua exparella i amenaçar-la de mort. Tenia una orde d'allunyament i va ser arrestat per incendi provocat i amenaces greus.

Una mare accepta 20 anys de presó per deixar morir al seu bebé nounat a Alcoi

L'acusada, de 44 anys, ha reconegut els fets i ha aconseguit una conformitat que evita el juí amb jurat. La pena es reduïx de 21 a 20 anys.

Ester Muñoz lamenta la frivolitat de Sánchez sobre l’Iran i demana reflexió per a Espanya

La portaveu del PP en el Congrés ha acusat a Sánchez de tractar amb frivolitat el conflicte de l'Iran i ha reclamat una reflexió sobre els seus efectes per a Espanya. També ha arremés contra Óscar Puente pel cas Adamuz, ha assenyalat dubtes sobre el rescat de Plus ultra i ha demanat a Vox facilitar governs a Aragó i Extremadura.

La EASD celebra 175 anys amb una exposició de talent format a l’escola

La Escola d’Art i Superior de Disseny de València celebra el seu 175 aniversari amb una mostra en el Centre del Carme. Reunix obres de creadors consagrats i nous talents formats en la EASD, oberta fins al 3 de maig.

Buitrago va demanar prudència i no entrar en conjectures pel possible comentari racista de Rafa Mir

Buitrago va demanar prudència i va evitar conjectures després de la denúncia per un possible comentari racista de Rafa Mir a Omar El Hilali. L'àrbitre va activar el protocol.

L’IVIE situa en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató de València

L'IVIE va quantificar en 36,1 milions l'impacte directe de les proves a València i en 20 milions el retorn fiscal. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la Marató i quasi 14 en el Mitjà.

El Llevant veu retallat a la mitat el seu límit de cost de plantilla: de 35,5 a 17,4 milions

LaLiga va publicar l'actualització del Límit de Cost de Plantilla i el del Llevant ha baixat de 35,5 a 17,4 milions, més del 50%. Passa a ser el més baix de Primera, per davall del Sevilla.

La reina defén l’equitat en diagnòstic i investigació de les malalties rares

La reina ha reclamat equitat real en l'accés al diagnòstic, la investigació i els tractaments de les malalties rares, subratllant que cada vida conta. La jornada ha reunit pacients, professionals i autoritats amb una crida a reforçar la ciència i reduir els temps de diagnòstic.