La jutgessa valora destruir els cotxes de Ricart i Anglés però les acusacions s’oposen

 

El cotxe que Miguel Ricart i Antonio Anglés, els presumptes assassins de les xiquetes d’Alcàsser, un Opel Corsa de color blanc matriculat en 1984, continua en el depòsit judicial de vehicles i estarà en este lloc un poc més de temps com a peça de convicció per a este cas tan popular en el territori valencià i en tot el país.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, la jutgessa d’Alzira que va rebre el traspàs del cas ha valorat en els últims dies la possible destrucció d’este vehicle i un Seat Ronda, un altre automòbil usat pels assassins. No obstant això, dos de les acusacions personades en la causa s’han oposat a esta mesura i han sol·licitat la conservació dels cotxes.

 

La Guàrdia Civil de València va inspeccionar l’Opel Corsa el 28 de gener de 1993 i dos agents especialistes van poder arreplegar un centenar de pèls i huit mostres en el maleter, seients posteriors i davanters, palanca de fre de mà i fins i tot en els baixos del cotxe, entre altres. Els agents van usar un reactiu químic per a revelar petjades i un aspirador per a buscar pèls i mostres.

 

Amb un total de 165 pèls recollits en els dos cotxes, els experts només van poder extraure ADN de set d’ells i els van comparar amb els perfils genètics dels sospitosos. Dos d’estes proves van ser coincidents amb les mostres d’ADN de Miguel Ricart i Roberto Anglés, encara que este últim mai va ser acusat de la participació en el triple crim. 

 

Proves amb mètodes actuals

Les acusacions que s’oposen a la destrucció dels cotxes asseguren que la millor opció és la de conservar-se perquè són «proves materials de la perpetració dels delictes», que no han prescrit respecte a Anglés. De fet, no es descarta la possibilitat de sol·licitar noves proves amb mètodes que no s’utilitzaven en 1993, més innovadors.

 

En el cotxe de Miguel Ricart van trobar una anella amb cinc claus, unes tisores, tres pedres, quatre bengales, un rotllo de cinta aïllant, dos cinturons, una gorra, unes alicates, una botella de butà i unes ulleres de sol, entre altres. Per altra banda, en el Seat Ronda es va trobar una destral, una serra, una burilla, una caixa de mistos, una petaca de cristall, unes tisores plegables i fulles d’afaitar, entre altres.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU