12.2 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Aterra a Kabul el primer avió per a repatriar espanyols

Un primer avió espanyol ha aterrat ja a Kabul per a iniciar l’evacuació de l’Afganistan de nacionals i afganesos que han col·laborat amb el personal espanyol. 

 

Segons ha informat el Ministeri de Defensa en un comunicat, un dels dos A400 espanyols va partir a primera hora d’aquest dimecres de la base aèria Al Minhad (Dubái).

 
El primer grup de repatriació l’integra el personal de l’ambaixada a l’Afganistan, mitja dotzena d’espanyols residents al país i una primera tanda d’afganesos i familiars que van col·laborar amb Espanya durant la missió de pau en els últims anys.

 

Una vegada que embarquen, l’avió emprendrà vol de tornada a Dubái i des d’allí tornaran a Espanya, si bé el Govern encara no ha precisat quan tindria lloc la seua arribada.

 

A més, un tercer avió A400M medicalitzat de les Forces Armades ha eixit aquest dimecres des de la Base Àrea de Torrejón (Madrid) cap a Dubái per a col·laborar en les labors de repatriació, afig el comunicat de Defensa i Exteriors. El mateix president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, s’ha fet eco d’aquesta informació en Twitter. 

 

Últimes notícies

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.