Aterra a Kabul el primer avió per a repatriar espanyols

Un primer avió espanyol ha aterrat ja a Kabul per a iniciar l’evacuació de l’Afganistan de nacionals i afganesos que han col·laborat amb el personal espanyol. 

 

Segons ha informat el Ministeri de Defensa en un comunicat, un dels dos A400 espanyols va partir a primera hora d’aquest dimecres de la base aèria Al Minhad (Dubái).

 
El primer grup de repatriació l’integra el personal de l’ambaixada a l’Afganistan, mitja dotzena d’espanyols residents al país i una primera tanda d’afganesos i familiars que van col·laborar amb Espanya durant la missió de pau en els últims anys.

 

Una vegada que embarquen, l’avió emprendrà vol de tornada a Dubái i des d’allí tornaran a Espanya, si bé el Govern encara no ha precisat quan tindria lloc la seua arribada.

 

A més, un tercer avió A400M medicalitzat de les Forces Armades ha eixit aquest dimecres des de la Base Àrea de Torrejón (Madrid) cap a Dubái per a col·laborar en les labors de repatriació, afig el comunicat de Defensa i Exteriors. El mateix president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, s’ha fet eco d’aquesta informació en Twitter. 

 

Últimes notícies

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.