Aterra a Kabul el primer avió per a repatriar espanyols

Un primer avió espanyol ha aterrat ja a Kabul per a iniciar l’evacuació de l’Afganistan de nacionals i afganesos que han col·laborat amb el personal espanyol. 

 

Segons ha informat el Ministeri de Defensa en un comunicat, un dels dos A400 espanyols va partir a primera hora d’aquest dimecres de la base aèria Al Minhad (Dubái).

 
El primer grup de repatriació l’integra el personal de l’ambaixada a l’Afganistan, mitja dotzena d’espanyols residents al país i una primera tanda d’afganesos i familiars que van col·laborar amb Espanya durant la missió de pau en els últims anys.

 

Una vegada que embarquen, l’avió emprendrà vol de tornada a Dubái i des d’allí tornaran a Espanya, si bé el Govern encara no ha precisat quan tindria lloc la seua arribada.

 

A més, un tercer avió A400M medicalitzat de les Forces Armades ha eixit aquest dimecres des de la Base Àrea de Torrejón (Madrid) cap a Dubái per a col·laborar en les labors de repatriació, afig el comunicat de Defensa i Exteriors. El mateix president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, s’ha fet eco d’aquesta informació en Twitter. 

 

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.