7.9 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Aterra a Kabul el primer avió per a repatriar espanyols

Un primer avió espanyol ha aterrat ja a Kabul per a iniciar l’evacuació de l’Afganistan de nacionals i afganesos que han col·laborat amb el personal espanyol. 

 

Segons ha informat el Ministeri de Defensa en un comunicat, un dels dos A400 espanyols va partir a primera hora d’aquest dimecres de la base aèria Al Minhad (Dubái).

 
El primer grup de repatriació l’integra el personal de l’ambaixada a l’Afganistan, mitja dotzena d’espanyols residents al país i una primera tanda d’afganesos i familiars que van col·laborar amb Espanya durant la missió de pau en els últims anys.

 

Una vegada que embarquen, l’avió emprendrà vol de tornada a Dubái i des d’allí tornaran a Espanya, si bé el Govern encara no ha precisat quan tindria lloc la seua arribada.

 

A més, un tercer avió A400M medicalitzat de les Forces Armades ha eixit aquest dimecres des de la Base Àrea de Torrejón (Madrid) cap a Dubái per a col·laborar en les labors de repatriació, afig el comunicat de Defensa i Exteriors. El mateix president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, s’ha fet eco d’aquesta informació en Twitter. 

 

Últimes notícies

Tres detinguts per cultivar marihuana en vivendes de Nàquera i Serra: dos han ingressat a la presó

La Guàrdia Civil ha desmantellat dos plantacions interiors en vivendes de Nàquera i Serra. S'han aprehés 992 plantes i abundant material, i dos dels tres detinguts han ingressat a la presó.

Les temperatures es recuperen en la Comunitat Valenciana amb el ponent, que bufarà molt fort

Pugen les mínimes en la mitat nord i repunten les màximes en el terç nord i en el nord d'Alacant. El vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes al final del dia.

El mal temps complica la busca del xiquet valencià desaparegut en Komodo

El mal temps i els corrents dificulten la localització de Quique, desaparegut després del naufragi del 26 de desembre al Parc de Komodo. L'operatiu s'amplia per tercera vegada i roman actiu fins al divendres.

Banalitzar el tractament de l’obesitat augmenta el risc d’altres patologies

L'auge dels fàrmacs per a aprimar ha disparat el seu ús i, amb ell, els efectes adversos i els rebots de pes. Experts reclamen avaluació prèvia i canvis d'hàbits.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu provisional per a les obres de Sorolla

Generalitat i Ajuntament de València han acordat buscar una seu provisional, previsiblement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla. Avancen l'arribada dels quadres mentres es resol el recurs i abans del seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la dana

Pérez Llorca ha reiterat que el congrés del PPCV no es convocarà fins que concloga la reconstrucció després de la dana i ha assegurat que hi ha temps suficient. Els militants decidiran el futur del partit quan finalitze eixa fase, mentres un gestor integra totes les sensibilitats.

Pérez Llorca continuarà intentant pactes amb l’oposició malgrat el no de Morant

Pérez Llorca ha ratificat que continuarà buscant acords amb l'oposició malgrat el no de Diana Morant. Reivindica diàleg per a rebaixar la crispació i apel·la a donar exemple després de la DANA.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Pérez Llorca ha sostingut que els dirigents del PP estan col·laborant amb la justícia en la causa per la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya. També ha dit que compten amb la presència de Edmundo González i María Corina Machado per als premis de la Fundació Broseta.