Labora recomana a les empreses valencianes implantar el teletreball per a combatre els contagis

 

El Ple del Consell ha aprovat un informe de la Conselleria d’Economia Sostenible fet per Labora, Servici Valencià d’Ocupació i Formació, que recomana a les empreses valencianes estendre al màxim l’ús del teletreball en les seues activitats per a evitar els contagis.

 

Segons assenyala l’informe, esta és una mesura «que contribuïx positivament a aplanar la corba de contagis i que pot constituir un element significatiu de modernització i millora de la productivitat i la competitivitat a mitjà i llarg termini». El document de Labora enumera els avantatges que suposa en l’actual situació de pandèmia per a disminuir el contacte interpersonal.

 

Labora fa referència a altres avantatges del teletreball més enllà de les referides al context actual de pandèmia. Assenyala que «augmenta l’eficiència, disminuÏx el temps de trasllat dels treballadors, augmentant el temps disponible per a l’oci, la conciliació, i per tant el seu benestar, disminuïx el trànsit amb la consegüent disminució de la contaminació, i també de la incidència d’accidents laborals».

 

D’altra banda, el teletreball disminuÏx els costos de producció, augmenta el mercat de persones candidates als llocs de treball perquè no es tenen condicionants geogràfics, i les possibilitats de captació del talent i finalment resulta beneficiós per a una millor distribució de la població, ja que es pot dur a terme les FAENES laborals des de nuclis rurals i zones amb el risc de despoblament.

Últimes notícies

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.

Els sindicats d’inquilines criden a mobilitzar-se a València el 6 de juny per la vivenda

La Confederació de Sindicats d'Inquilines i el moviment per la vivenda impulsen protestes en almenys 24 ciutats, amb una jornada clau el 6 de juny a València, per a denunciar la situació del lloguer i exigir canvis legals i socials.

La nova tecnologia valenciana que convertix residus siderúrgics en ferro amb hidrogen verd

Investigadors del ITQ aconseguixen produir ferro metàl·lic a partir de residus del laminatge de l'acer usant hidrogen verd, reduint de manera notable la petjada de carboni.

Metrovalencia fa treballs nocturns de manteniment en les línies 4 i 6 del tramvia sense tallar el servici

Metrovalencia executa fins a mitjan juny treballs nocturns de amolado en les línies 4 i 6 del tramvia per a reduir sorolls i vibracions, mantenint la circulació habitual.

L’incendi en la planta de processament d’ametla de Vall d’Alba seguix actiu després de tota la nit de treball

L'incendi declarat en una empresa de processament d'ametla en un polígon de Vall d'Alba continua actiu, malgrat que els bombers han treballat durant tota la nit en la seua extinció.