Llíria, Ciutat Creativa de la Música de la Unesco

Amb motiu del Dia Mundial de les Ciutats, que se celebra hui, 31 d’octubre, la Unesco ha designat, este dimecres, 66 noves ciutats per a formar part de la seua Xarxa de Ciutats Creatives, amb el que el número total d’urbs participants ascendix a 246. Esta xarxa reunix ciutats que basen el seu desenvolupament en la creativitat, ja siga a través de la música, l’artesania i les arts populars, el disseny, el cinema, la literatura, les arts digitals o la gastronomia.

 

Llíria, la capital del Camp de Túria (València), va formalitzar la seua candidatura a Ciutat Creativa de la Unesco el passat mes de gener. Finalment, l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura, ha nomenat a la localitat com a Ciutat Creativa en la categoria de música. Un reconeixement que es farà oficial hui mateix.

 

Llíria presentava esta candidatura basant-se en el gran bagatge musical de la ciutat, que compta amb una llarga trajectòria històrica musical i de docència en este àmbit cultural. Un exemple d’açò és la seua banda La Primitiva, amb 200 anys d’història

 

«En tot el món, estes ciutats, cada una a la seua manera, estan fent de la cultura no un accessori, sinó un pilar de la seua estratègia. És una prova d’innovació política i social i un senyal poderós per a les generacions més jóvens», ha declarat la Directora General de la Unesco, Audrey Azoulay.

 

El projecte que presentava Llíria, finalment premiat, havia rebut el suport de personalitats de la música, a més de diferents institucions i organismes com són les Corts Valencianes, la Conselleria de Cultura o la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.

 

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.