Llíria, Ciutat Creativa de la Música de la Unesco

Amb motiu del Dia Mundial de les Ciutats, que se celebra hui, 31 d’octubre, la Unesco ha designat, este dimecres, 66 noves ciutats per a formar part de la seua Xarxa de Ciutats Creatives, amb el que el número total d’urbs participants ascendix a 246. Esta xarxa reunix ciutats que basen el seu desenvolupament en la creativitat, ja siga a través de la música, l’artesania i les arts populars, el disseny, el cinema, la literatura, les arts digitals o la gastronomia.

 

Llíria, la capital del Camp de Túria (València), va formalitzar la seua candidatura a Ciutat Creativa de la Unesco el passat mes de gener. Finalment, l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura, ha nomenat a la localitat com a Ciutat Creativa en la categoria de música. Un reconeixement que es farà oficial hui mateix.

 

Llíria presentava esta candidatura basant-se en el gran bagatge musical de la ciutat, que compta amb una llarga trajectòria històrica musical i de docència en este àmbit cultural. Un exemple d’açò és la seua banda La Primitiva, amb 200 anys d’història

 

«En tot el món, estes ciutats, cada una a la seua manera, estan fent de la cultura no un accessori, sinó un pilar de la seua estratègia. És una prova d’innovació política i social i un senyal poderós per a les generacions més jóvens», ha declarat la Directora General de la Unesco, Audrey Azoulay.

 

El projecte que presentava Llíria, finalment premiat, havia rebut el suport de personalitats de la música, a més de diferents institucions i organismes com són les Corts Valencianes, la Conselleria de Cultura o la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.

 

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.