Llíria, Ciutat Creativa de la Música de la Unesco

Amb motiu del Dia Mundial de les Ciutats, que se celebra hui, 31 d’octubre, la Unesco ha designat, este dimecres, 66 noves ciutats per a formar part de la seua Xarxa de Ciutats Creatives, amb el que el número total d’urbs participants ascendix a 246. Esta xarxa reunix ciutats que basen el seu desenvolupament en la creativitat, ja siga a través de la música, l’artesania i les arts populars, el disseny, el cinema, la literatura, les arts digitals o la gastronomia.

 

Llíria, la capital del Camp de Túria (València), va formalitzar la seua candidatura a Ciutat Creativa de la Unesco el passat mes de gener. Finalment, l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura, ha nomenat a la localitat com a Ciutat Creativa en la categoria de música. Un reconeixement que es farà oficial hui mateix.

 

Llíria presentava esta candidatura basant-se en el gran bagatge musical de la ciutat, que compta amb una llarga trajectòria històrica musical i de docència en este àmbit cultural. Un exemple d’açò és la seua banda La Primitiva, amb 200 anys d’història

 

«En tot el món, estes ciutats, cada una a la seua manera, estan fent de la cultura no un accessori, sinó un pilar de la seua estratègia. És una prova d’innovació política i social i un senyal poderós per a les generacions més jóvens», ha declarat la Directora General de la Unesco, Audrey Azoulay.

 

El projecte que presentava Llíria, finalment premiat, havia rebut el suport de personalitats de la música, a més de diferents institucions i organismes com són les Corts Valencianes, la Conselleria de Cultura o la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.

 

 

També pots llegir…

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.